Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پکن - ايرنا - عضو کميته دفاعي آکادمي علوم نظامي چين، حفظ و اجراي دقيق برجام را اصلي ترين وظيفه کشورهاي امضا کننده اين سند بين المللي عنوان کرد و گفت بايد براي حفظ برجام و تحقق اين هدف، جامعه بين المللي به تعهدات خود در برابر ايران عمل کند.

`يائو يونجو` (yao yunzhu) روز دوشنبه در حاشيه مجمع جهاني صلح در پکن در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اهميت برجام اظهار کرد همه طرف ها بايد تلاش کنند برجام دچار فروپاشي نشود لازمه اين کار اين است طرف هاي امضا کننده سند، با قدرت از آن حمايت و مفاد آن را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار کرد چين، روسيه و اروپا در تلاش هستند تا با توجه به مسئوليت هايي که بر اساس توافق هسته اي دارند، از آن حراست کنند.
وي تاکيد کرد آمريکا نه تنها از اين توافق خارج شده و آن را نقض کرده است بلکه کارشکني هاي زيادي هم بر سر راه اجراي آن توسط طرف هاي ديگر ايجاد کرده است.
اين مقام چيني با اشاره به اينکه بايد کاري کرد تا از فروپاشي توافق هسته اي جلوگيري شود اظهار کرد در اين ميان نقش اروپا اهميت زيادي دارد اگر طرف هاي اروپايي درخصوص حراست از برجام کار گسترده و منسجمي انجام ندهند، حفظ آن از سوي چين و روسيه کار آساني نخواهد بود.
عضو کميته دفاعي آکادمي علوم نظامي چين افزود: در حال حاضر همه تلاش چين، روسيه و طرف هاي ديگر متمرکز بر حفاظت از توافق هسته اي است ما مي کوشيم با همکاري مشترک، اين توافق را بر اساس مواضع خود و مسئوليت هايي که داريم اجرا کنيم.
اين مقام چيني در بخش ديگري از اظهارات خود به وضعيت هسته اي و اتمي دنيا اشاره کرد و گفت در اين شرايط همه بايد براي کاهش تسليحات اتمي در زرادخانه هاي خود تلاش کنند.
عضو مرکز روابط دفاعي چين و آمريکا گفت چين نسبت به کشورهاي پيشرفته در اين عرصه با ضعف ها و چالش هاي بيشتري روبرو است و از لحاظ محيط و امنيت هسته اي، لازم است اقدامات بيشتري انجام دهد.
يائو درباره پايبندي کشورها به اصول و مقررات بين المللي در ارتباط با تسليحات هسته اي هم گفت چين بر اساس مواضع اعلام شده اولين کشوري نخواهد بود که ابتدا به ساکن، عليه ديگران از تسليحات اتمي استفاده خواهد کرد.
هفتمين همايش سه روزه جهاني صلح با حضور شماري از مقام ها و شخصيت هاي سراسر جهان از جمله «کمال خرازي» رييس شوراي راهبردي روابط خارجي جمهوري اسلامي ايران ، امروز در پکن پايان يافت.
برنامه جامع اقدام مشترک يا برجام پس از چندسال مذاکره، تيرماه 1394 با توافق بين ايران و کشورهاي 1+5 ( انگليس، آلمان، آمريکا، فرانسه، روسيه و چين) به نتيجه رسيد و در نتيجه آن تحريم هاي هسته اي ايران برداشته شد.
18 ارديبهشت ماه امسال دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا که بارها گفته برجام به زيان آمريکا و به نفع ايران بوده، در اقدامي يکجانبه از برجام خارج و ايران را به بازگشت تحريم ها تهديد کرد که با مقاومت کشورهاي اروپايي و ديگر طرف هاي امضاکننده برجام مواجه شد.
اتحاديه اروپا در کنار چين و ورسيه، در اين مدت بارها بر حفظ برجام تاکيد کرده و از ايران خواسته در اين توافق بين المللي بماند زيرا به دنبال اجراي راهکارهاي اقتصادي به منظور بي اثر کردن تحريم هاي آمريکاست.
آساق**231**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ صبح امروز چند ریزپرنده در حریم هوایی اصفهان و تبریز توسط پدافند هوایی مورد انهدام قرار گرفتند و هیچ‌گونه خسارتی به اماکن نظامی و غیرنظامی وارد نشد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

کد خبر 845473 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • اولیانوف: بازرسان آژانس فعالیت خود را در ایران از سر گرفته‌اند
  • بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند