Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@04:53:57 GMT

سانسور نامتعارف یک مستند ترند فضای مجازی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۶۳۸۶

سانسور نامتعارف یک مستند ترند فضای مجازی شد

شاید تصاویر این ممیزی‌های عجیب وغریب را در شبکه‌های اجتماعی دیده باشید. این تصاویر، لحظاتی از یک مستند ۲۷ دقیقه‌ای است که جمعه حوالی ساعت ۵ عصر روی آنتن شبکه یک رفت. اگرچه مشخص است هدف این ممیزی نامتعارف، این بوده که نشان دهد مصاحبه شوندگان پوشش مناسبی ندارند، اما به حدی عجیب است که به سرعت ترند شبکه‌های اجتماعی شده و کاربران زیادی این اقدام تلویزیون را تقبیح کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه خراسان: شاید تصاویر این ممیزی‌های عجیب وغریب را در شبکه‌های اجتماعی دیده باشید. این تصاویر، لحظاتی از یک مستند ۲۷ دقیقه‌ای است که جمعه حوالی ساعت ۵ عصر روی آنتن شبکه یک رفت. اگرچه مشخص است هدف این ممیزی نامتعارف، این بوده که نشان دهد مصاحبه شوندگان پوشش مناسبی ندارند، اما به حدی عجیب است که به سرعت ترند شبکه‌های اجتماعی شده و کاربران زیادی این اقدام تلویزیون را تقبیح کرده اند. در گفت:  وگوی کوتاهی که با سیدمحمد میرلوحی تهیه کننده و کارگردان این مستند داشتیم، فهمیدیم مستند «دختر‌ها باید بدانند» که به زبان انگلیسی ساخته شده، برای پخش از صداوسیما تولید نشده و حتی او تا زمان پخش، نمی‌دانسته که تلویزیون قرار است مستند او را روی آنتن بفرستد! او همچنین درباره این ممیزی‌ها هم توضیحاتی داده و آن را در شأن رسانه ملی ندانسته است. با ما همراه باشید:


مستند «دختر‌ها باید بدانند» را برای پرس تی وی ساخته اید؟
نه، شخصی ساختم. ظاهراً چند روز پیش تلویزیون مستند را پخش کرده، اما من خارج از کشور بودم، تازه رسیده ام و از پخش این اثر هم مطلع نبودم!
یعنی حق پخش را به صداوسیما نفروخته اید؟
البته من این مستند را روی یوتیوب گذاشته بودم و مشکلی هم برای پخش آن ندارم. حق پخش هم نمی‌خواهم!
بالأخره این مستند، هزینه داشته دیگر؟
هزینه که داشته، حداقل ۲۵ میلیون تومان، اما انتظاری از صداوسیما ندارم.
به طور کلی با صداوسیما کار می‌کنید؟ اثر پخش شده‌ای از این رسانه دارید؟
چندین سال پیش با شبکه خبر همکاری داشتم، ولی راستش را بخواهید، خیلی علاقه‌ای به صداوسیما ندارم و برخی دیدگاه هایشان را خیلی نمی‌پسندم. تعجب هم کردم که پخش کردند.
همه آثارتان را روی یوتیوب می‌گذارید؟
دو اثر قبلی ام را در کانالی به نام خودم روی یوتیوب گذاشته بودم. همین الان هم بدون سانسور در یوتیوب هستند.
ممیزی مستند را دیده اید؟
بله، دیده ام و ناراحت هم نیستم! چون باعث شد مستند بیشتر دیده شود. من خودم می‌خواستم ممیزی بهتری انجام دهم، ولی وقت نبود. با من هم هماهنگ نشد که قرار است این طوری پخش شود. اگر می‌دانستم حتماً برای صداوسیما ممیزی بهتری انجام می‌دادم. من این مستند را برای پخش از تلویزیون نساختم، چون می‌دانستم نیاز به ممیزی‌هایی دارد که معمولاً صداوسیمای ما زیر بار پخش آن نمی‌رود. ولی لازم دیدم که این مسائل را نشان بدهم تا مردم آگاه شوند.
پس ممیزی این اثر کار خودتان بوده؟
ممیزی را خودم انجام دادم، دوبله و تیتراژ هم کار خودمان بوده است. منتها این ممیزی‌ها برای صداوسیما نبود. برای این که در جامعه ما این پوشش‌ها عرف نیست، کاری سریع انجام دادیم که بتوانند مردم ببینند، ولی مطلع نبودم که می‌خواهند به همین صورت پخش کنند (با خنده). در واقع روش ممیزی کار خودم بوده، ولی نه برای پخش. ممیزی‌های دقیق و قشنگی که صداوسیما انجام می‌دهد، خیلی گران است و وسع من در آن زمان به این کار نمی‌رسید. می‌خواستم کار دیگری انجام دهم و نمی‌دانستم قرار است آن را پخش کنند! هنوز هم پس از چند روز، کسی از طرف صداوسیما به من چیزی نگفته! این را هم بگویم که هدف من از ابتدا هم این بود که معلوم باشد این اشخاص نیمه برهنه اند؛ چون مهم بود که این حرف‌ها را فردی با پوشش نیمه برهنه می‌زند، اما به هر حال پخش آن شایسته رسانه ملی نیست (با خنده).
اگر خودتان این مستند را در اختیار تلویزیون نگذاشته اید، مسئولان صداوسیما این نسخه ممیزی شده را از کجا آورده اند؟
من با دوستان بسیج و اوج در ارتباطم و حدس می‌زنم از آن‌ها گرفته باشند. البته این تنها یک حدس است و شاید هم از جای دیگری گرفته باشند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Xrb

منبع: فردا

کلیدواژه: مستند بدون سانسور ممیزی حجاب و پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای هوشمندانه طرح نور فراجا در فضای مجازی با هدف شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته به ترویج و تحریک بدپوششی، بی‌حجابی و بی‌بند و باری در جامعه اقدام می‌کنند، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار حمید علینقیان‌پور درباره اجرای طرح نور در استان اصفهان اظهار داشت: طرح نور  با هدف حفاظت از حریم عفاف و حجاب و همچنین ارزش‌های اصیل نظام اسلامی و برخورد قانونی با هنجارشکنانی که به حریم و حرمت ارزش‌های ایرانی و اسلامی مردم ایران تعدی می‌کنند،  در 3 حوزه اماکن عمومی، خودروها و فضای مجازی به صورت رسمی از 25 فروردین اجرا شده است.

وی افزود: از همان ابتدای اجرای طرح، رسانه‌های معاند و ضد انقلاب و برخی از رسانه‌ها،  افراد و گروه‌های داخلی هجمه‌های وسیعی را علیه فراجا انجام دادند اما در این میان دولت، دستگاه قضائی، علما و روحانیون، مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی بیش از پیش حفظ شود و لازم می‌دانم از حمایت‌های همه جانبه و همراهی همگان در اجرای این طرح  تقدیر و تشکر کنم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طرح نور براساس قانون و وظایف محوله به فراجا و در راستای پاسخگویی به مطالبه اصلی و به حق مردم و مسئولان برای ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه اجرا شده، گفت: پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و در قالب اقدامات ایجابی سعی دارد تا با تذکر، ارشاد، مشاوره و راهنمایی افراد بدپوشش، آنها را نسبت به عواقب عمل خود آگاه کرده و زمینه اصلاح رفتارشان را فراهم آورد.

رادان: "طرح نور" را با همراهی دولت و قوه قضائیه ادامه می‌دهیمشناسایی باندهای فحشا و تجارت جنسی/طرح نور هوشمند می‌شود

 

سردار علینقیان‌پور به اجرای هوشمند طرح نور در فضای مجازی اشاره کرده و متذکر شد: شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته در فضای مجازی اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی‌حجابی و بی‌بند و باری در جامعه می‌کنند، در دستور کار قرار گرفته و به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بررسی‌های میدانی و مشاهدات عینی روزانه در شهرهای استان نشان دهنده حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت زنان و بانوان است اما با این وجود معتقدیم زمانی موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ما بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که همه نهادهای متولی که  به صورت مستقیم وظیفه انجام اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب را دارند، عملکرد قابل قبول و در خور توجهی داشته باشند.

سردار علینقیان‌پور در خاتمه خاطر نشان کرد : امیدواریم با همت مسئولان و انجام به موقع وظایف از سوی دستگاه‌های مسئول وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و حرمت نهادن به ارزش‌های دینی و اسلامی روز به روز مطلوب‌تر شده و این گونه اقدامات رضایت و خوشنودی پروردگار، شادی قلب حضرت ولی‌عصر(عج)، نائب برحقش حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای عزیز ، خانواده‌های معظم شهدا و ملت شریف و ولایتمدار کشور را فراهم آورد.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • «دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد