Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:28:07 GMT

مرکز آموزش عالی اهل سنت در بوشهر ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۶۴۰۴

مرکز آموزش عالی اهل سنت در بوشهر ایجاد می شود

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به کمبود مراکز آموزش عالی ویژه طلاب اهل سنت در بوشهر دانشگاه مذاهب اسلامی در این استان راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری دوشنبه شب در نشست هماهنگی راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در بوشهر افزود: کمبود مراکز آموزش عالی ویژه طلاب اهل سنت در استان بوشهر باعث شده تا طلاب به خاطر این کمبود ناچار به ترک استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در این ارتباط با توجه به موافقت رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و دفتر مقام معظم رهبری دانشگاه مذاهب اسلامی در آینده نزدیک در بوشهر راه اندازی می شود.
صفایی بوشهری افزود: ظرفیت‌هایی بسیار مهم در حوزه دین و علم در استان بوشهر وجود دارد که باید از آن بخوبی استفاده شود.
وی با اشاره به نقش مهم استان بوشهر در جنوب ایران و حوزه خلیج فارس اظهار داشت: پیشنهاد شده که استان بوشهر مرکز دانشگاهی مذاهب اسلامی باشد و با توجه به موافقت صورت گرفته باید شرایط لازم برای تحقق این مهم فراهم شود.
صفایی بوشهری همچنین خواستار تحقق شرایط سخت افزاری و نرم افزاری راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در استان بوشهر شد و گفت: راه اندازی این دانشگاه در استان بوشهر کار بسیار مبارک و مزیت بسیار خوبی است و باید از این فرصت استفاده شود.
وی بیان کرد: راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در بوشهر فرصت بسیار خوبی برای برادران اهل سنت و تشیع در استان است که خودشان دانشگاه داشته باشند و بتوانند در این دانشگاه به تحصیل علم بپردازند.
صفایی بوشهری گفت: بر اساس تصمیم گیری صورت گرفته آزمون اختصاصی دانشگاه مذاهب اسلامی استان بوشهر شهریور ماه امسال در 2 رشته فقه حقوق امامی و فقه حقوق شافعی با ظرفیت 40 نفر برای اهل سنت و شیعه برگزار می‌شود.
7212/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه اهل سنت بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پنجاه و نهمین جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور، به ریاست حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و محمدرضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌های کشور، درباره مصوبات این جلسه گفت: در جلسه امروز کمیته ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور انتخاب شدند.

خسروپناه افزود: بر اساس رأی اعضای کمیته، ولی‌اله خوش‌طینت به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل،  رضا رستمی به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه، محمد چمکوری به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر، رجب اکبر زاده به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، آباد بهادری منفرد به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، حسین دین‌محمدی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، منصور نیک‌پناه به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان،یاسر اسماعیلیان به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد،حامد سروش به‌عنوان رئیس مرکز آموزش عالی محلات و محمد جواد محمودی به‌عنوان رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت