Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه شهرها و روستاهای استان نیازمند کار فرهنگی هستند، گفت: این امر رسالت نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و ... را سنگین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان ، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با معاون امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور و همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن بیان اینکه اقدامات خوبی در سطح استان برای ترویج فرهنگ دینی رخ‌داده اما هنوز کارهای زیادی را باید صورت داد، تأکید کرد: مردم در شهر و روستاهای استان نیازمند کارهای فرهنگی به‌ویژه فرهنگ دینی و اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خواستار تلاش بیشتر نهادهای فرهنگی ذی‌ربط با امور تبلیغی و دینی شد و افزود: باید برای ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی به‌خصوص در حوزه روستاهای محروم استان، تلاش و مساعدت بیشتری صورت پذیرد.

 

امام‌جمعه سمنان همچنین تأکید کرد: در تعداد روحانیان مستقر استان کمبودهایی دیده می‌شود که با توجه به وسعت جغرافیایی استان امیدواریم این کمبود به نحوی جبران شود.

 

آیت‌الله شاهچراغی ضمن بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی خدمات ارزنده‌ای در خصوص فرهنگ دینی مردم کرده و این مهم شایسته تقدیر است، گفت: باید به حوزه روستاها به‌خصوص مناطق محروم نگاه ویژه‌تری داشت.

 

وی درباره فعالیت روحانیان مستقر در سطح استان سمنان نیز توضیح داد: باید فعالیت روحانیان در روستاها مورد بررسی و تحلیل قرارگرفته و گزارش‌های آن گردآوری شود، از سوی دیگر می‌بایست از مردم نیز درباره عملکرد و بازخوردهای فعالیت‌های دینی و قرآنی توسط روحانیان مستقر در سطح روستاها نیز نظرخواهی شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر ضرورت انجام برنامه‌های جامع تبلیغی برای جوانان و نوجوانان به مثابه آینده سازان ایران اسلامی، توضیح داد: روحانیان در سراسر استان می بایست به دنبال جذب جوانان و نوجوانان باشند چرا که معتقد هستیم حفظ این انقلاب و نظام، نیازمند همراهی جوانان و نوجوانان است.

 

آیت الله شاهچراغی بابیان اینکه دشمنان ایران اسلامی جوانان را هدف گرفته‌اند و لذا روحانیان باید با تلاش خود، جوانان را از تهدیدات دشمنان فارغ سازند، گفت: روحانیان نه تنها در کلام بلکه در عمل نیز باید به گونه‌ای رفتار کنند تا برای مردم و به ویژه جوانان جاذبه داشته باشند.

 

وی افزود: روحانیان باید بدانند که زیر ذره بین جامعه هستند و گاهی یک عمل مناسب در بهترین موقعیت، می‌تواند جای ده‌ها جمله سخن تبلیغی را بگیرد پس باید به اعمال روحانیان نیز توجه وافری داشت.

 

۴۰۰۰ روحانی در شبکه تبلیغی فعالیت می‌کنند

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی،  نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های عظیم فرهنگی و تبلیغی توسط این سازمان، گفت: چهار هزار روحانی در شبکه تبلیغی کشور فعالیت دارند.

 

حجت‌الاسلام علی دارابی ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در راستای مقابله با تهدیدات دشمنان، بیان کرد: چهار هزار روحانی در شبکه تبلیغی کشور مشغول به فعالیت هستند تا نیازهای مردم را در حوزه فرهنگ دینی برطرف کنند.

 

وی بابیان اینکه ورود هوشمندانه و تبلیغ حکیمانه دین مبین اسلامی دو رسالت اصلی این چهار هزار روحانی است، افزود: امروز انتظارات از روحانیان اعزامی و مستقر در شبکه تبلیغی بیشتر شده و لذا باید نگاهمان نیز به شبکه تبلیغی و مبلغان نگاهی، بازتر و ویژه‌تر باشد.

 

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: زمانی تنها انتظار از روحانیان شبکه تبلیغی، تعلیم قرآن، نماز و انجام برخی اعمال مانند نماز میت و ... بود اما امروز با تحولاتی که در جامعه صورت گرفته روحانیان اعزامی یکی از ارکان فرهنگی در هر منطقه و جامعه هستند که تأثیرگذاری‌شان بسیار بالا است.

 

دارابی بابیان اینکه با تحول جامعه، انتظارات مردم هم از روحانیان بالا رفته است، بیان کرد: باید روحانیان به‌روز بوده و با آگاهی و شناخت از مسائل فرهنگی و اجتماعی به مقوله آسیب‌های اجتماعی ورود حکیمانه داشته باشند تا شاهد نتایج خوبی در حوزه تبلیغ باشیم.

 

وی افزود: از سوی دیگر سازمان تبلیغات اسلامی نیز برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مختلفی دارد که ایجاد ۱۰۰ پایگاه فرهنگی و دینی در سطح کشور با محوریت یک روحانی در هر پایگاه که در آن اقداماتی مانند رفع شبهات دینی، پاسخ به مسائل و مشکلات، رفع نیازهای تبلیغی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ... صورت می‌گیرد که در اینجا نیز بازهم روحانیان در محوریت هستند که این نقش پررنگ مبلغان را نشان می‌دهد.

 

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی، درباره فعالیت این پایگاه‌ها گفت: خوشبختانه پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی که نمونه آن در سمنان نیز وجود دارد، با ایجاد محفل‌ها و جلسات مشاوره‌ای قدم‌های خوبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه طلاق برداشته و توانسته‌اند با ظرفیت‌ها دینی مذهبی آمار خوبی را از کاهش تنش‌های اجتماعی در جامعه هدف گزارش کنند.

 

دارابی همچنین از وجود ۹۴ هزار هیئت مذهبی ثبت‌شده در کشور خبر داد و گفت: هیئات مذهبی به‌مثابه بزرگ‌ترین شبکه‌های تبلیغی می‌توانند ظرفیت عظیمی برای مقابله با تهدیدات دشمنان در حوزه فرهنگی باشند.

 

وی در ادامه و ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص افزایش حداکثری حافظان قرآنی، افزود: دارالقران الکریم سازمان تبلیغات اسلامی در راستای رسیدن به هدف تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی تلاش‌های خوبی را در دستور کار قرار داده که برگزاری دوره‌های آموزشی و به خصوص تربیت مربی حفظ در زمره این مسائل است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت ترامپ مجلس جشن های دهه کرامت شیراز شورای نگهبان اردبیل روز دختر آیت الله مکارم شیرازی نماینده ولی فقیه در استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در ۵ حوزه امتحانی طبس، فردوس، قاینات، درمیان و بیرجند برگزار شد.

حجت الاسلام سالاری افزود: در این آزمون ۴۰۴ حافظ قرآن شامل ۲۴۹ خانم و ۱۵۵ آقا شرکت کردند.

وی گفت: این آزمون در مرحله کتبی برگزار شد و مرحله شفاهی نیز  تیرماه برگزار می شود. 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه این آزمون برای رده‌های مختلف سنی برگزار شد افزود:  کوچک‌ترین شرکت کننده در این آزمون دختر ۷ ساله از بیرجند و مسن‌ترین فرد شرکت کننده خانمی ۶۳ ساله از شهرستان فردوس بودند.

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • حمایت قاطع ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود