Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها قطعی های مداوم برق به یکی از دغدغه های اصلی مردم کشورمان تبدیل شده، چرا که زندگی روزمره آنها را با اختلالاتی مواجه کرده است.

در کنار موضوع قطعی های مکرر برق که مجموعه وزارت نیرو تلاش کرده تا با اطلاع رسانی های پیش از وقوع، در قالب جداول و نقشه ها، اختلالاتی که این امر در زندگی مردم به وجود می آورد را تا حد ممکن کاهش دهد، موضوع افت کیفیت برق در زمان قبل و پس از قطع و وصل برق و گاهاً در زمانی که برق به صورت مستمر وصل است، اما شبکه تحت فشار بار زیاد قرار می گیرد، مشکلاتی را برای مردم به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش کیفیت برق شبکه که با افت و یا نوسان ولتاژ خود را در بخش برق خانگی نشان می دهد، ممکن است موجب بروز مشکلات فنی و یا خرابی هایی در وسایل الکترونیکی خانگی شود. یخچال ها حساس ترین وسیله برقی نسبت به نوسان و افت ولتاژ برق هستند.

گزارش های مردمی حکایت از این دارد برخی از مشترکانی که برای حفاظت از وسایل الکترونیکی خود از محافظ های الکتریکی استفاده نکرده اند، در روزهای اخیر با خرابی وسایل برقی خود مواجه شده اند و این سوال مطرح است که آیا از لحاظ قانونی، شرکت های توزیع برق نسبت به بروز مشکلات و خرابی های وسایل برقی در زمان قطع و وصل برق و تغییر کیفیت برق شهری، مسئولیتی ندارند؟

همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: اگر مشترکینی باشند که وسایل برقی آنها در زمان قطع و وصل برق و یا به لحاظ افت ولتاژ دچار مشکل شود، می توانند برای بررسی و دریافت خسارت به مناطق توزیع برق در محل زندگی شان مراجعه کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: پرداخت خسارت به مشترکان پیش بینی شده و چارچوب هایی نیز برای آن مشخص شده، منتها پرداخت خسارت به مردم مستلزم این است که برای کارشناسان شرکت توزیع برق محرز شود اشکالی که برای وسایل برقی مشترک به وجود آمده، ناشی از مسائل برقی بوده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: زندگی روزمره برق مشکلات معاون وزیر انرژی برق زندگی روزمره مشکلات معاون وزیر وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: وزش باد شدید به تاسیسات آب و فاضلاب خسارت وارد کرد.

اکبر حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به علت وزش شدید باد و آسیب دیدن برق تأسیسات سد ایلام، آب مناطق حوزه سد شامل خیابان شهدا، بلوار جمهوری، خیابان رسالت، میدان میلاد، بلوار فارابی، جانبازان، رزمندگان. بلوار نماز، بلوار شهید صدوقی و مسکن مهر در ساعت آینده با کمبود و قطعی آب مواجه خواهند شد.

وی ضمن پوزش از شهروندان، افزود: شهروندان نسبت به ذخیره‌سازی آب مورد نیاز خود اقدام و شرکت آب و فاضلاب را در جهت خدمت رسانی مطلوب‌تر یاری کنند.

کد خبر 747622

دیگر خبرها

  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی