Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس اظهار کرد: بسترسازی و ساختارسازی در جریان اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر امری بسیار ضروری و مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سلیمان مهدوی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بیان کرد: «طبق فرموده قرآن کریم 4 پایه اساسی برای تحقق حاکمیت اسلامی الزامی است: نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر، به‌طوری‌که قوام بخش نماز و زکات، امر به معروف و نهی از منکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مهدوی در باب اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: «ساماندهی یک حکومت بر عهده امر به معروف و نهی از منکر است. ما برای نماز مصوبه مجلس، تائیدیه شورای حل اختلاف قوا و یا تائیدیه شورای نگهبان نداریم ولی برای امر به معروف و نهی از منکر قانون مصوب مجلس و تائیدیه شورای نگهبان وجود دارد.»

وی خطاب به اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: «آن چیزی را که در امر به معروف و نهی از منکر، قانون برای شما اولویت بندی کرده است حاکم نمایید، ما باید نسبت به خواسته‌های مردم عمل کنیم و منکراتی که موجبات نارضایتی مردم را فراهم اورده است شناسایی و پیگیری کنیم تا مردم به نظام اسلامی دلگرم شوند.»

مهدوی با توصیه به اهتمام بیشتر مسئولان واحدها و مراکز دانشگاهی به وظایف محوله در راستای اجرای هر چه بهتر امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: «اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر واحدهای دانشگاهی باید مشکلات خاص شورای دستگاه مربوطه را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتقال دهند تا ستاد در راستای رفع آنها اقدام کند و باید بدانیم که بسترسازی و ساختارسازی در جریان اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر امری بسیار ضروری و مهم است.»

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز اظهار کرد: «بیشتر کارهای فرهنگی که در دانشگاه انجام می‌شود دارای صبغه امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه مهم در کارهای پژوهشی، دانشجویی و آموزشی هم دیده می‌شود.»

حجت‌الاسلام حمید محمودیان افزود: «دانشگاه به‌خوبی درباره این فریضه مهم عمل کرده است و حضور استادان معارف و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای این استادان در حوزه تربیت و اخلاق اسلامی و ... از موارد مهمی است که با توجه به مشکلات مالی دانشگاه به‌طور مرتب برگزار می‌شود.»

در ادامه هر یک از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه به بیان ایجاد راهکارها از قبیل ایجاد بستر فرهنگی مناسب، ایجاد راهکارهایی برای افزایش احتمال تاثیر امر به معروف و تشکیل یک کارگروه تحصصی و اتاق فکر در راستای هر چه بهتر اجرای این فریضه مهم در سطح واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس پرداختند.

در پایان جلسه قرار شد دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نسبت به برگزاری منظم این ستاد و اجرایی کردن مفاد و مصوبات جلسه‌های برگزار شده در واحدها و مراکز دانشگاهی پیگری ویژه کند و تمام تلاش و توان خود را به‌کار گیرد و در این راه نقش و کمک تک تک اعضای ستاد مهم و ضروری است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله رشیدی پور صبح دوشنبه در جلسه قرارگاه پایداری خانواده و زیست عفیفانه کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: عملیات غرور آفرین سپاه پاسداران "وعده صادق" را تبریک می‌گوئیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب فرمودند اسرائیل باید تنبیه شود امروز شاهد این امر مهم به دست جوانان سپاهی کشورمان بودیم.

وی افزود: عملیات وعده صادق موجب شد جمهوری اسلامی بیش از گذشته پله‌های پیشرفت و ترقی را طی کند و به بالندگی خود برسد و این مهم نشان داد که ایران اسلامی می‌تواند در هر جایی که دشمن قصد تعرض به این کشور را داشته باشد با او مقابله می‌کند.

رشیدی پور تاکید کرد: امیدواریم روزی این غده سرطانی از بین برود و ملت‌های مسلمان و از جمله فلسطین رهایی یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان در ادامه به اهمیت تشکیل این قرارگاه اشاره کرد و بیان داشت: قرارگاه پایداری خانواده و زیست عفیفانه از اهمیت زیادی برخوردار است و تا زمانی که یک خانواده استحکام نداشته باشد و از سبک زندگی پیروی نکند نمی‌تواند با آسیب‌های مختلف اجتماعی مقابله کند.

رشیدی پور گفت: بسیاری از آسیب‌ها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به دلیل عدم استحکام بنیان خانواده است و باید برنامه‌های مهمی در راستای تحکیم بنیان خانواده ارائه کررد.

وی در ادامه به اجرای طرح مقابله با بد حجابی اشاره کرد و ابراز داشت: اجرای طرح مقابله با بی حجابی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید دید که چرا این بی حجابی‌ها باید در استان کردستان رواج پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: امروزه شاهد کاهش فرزند آوری در جامعه هستیم و حتی خانواده‌هایی که از رفاه خوبی هم برخوردار هستند نسبت به این موضوع واکنش دارند و رویه تک فرزندی را پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: هرجا که سنت‌ها رعایت شود ما شاهد هستیم بسیاری از مسائل و آسیب‌ها کمتر است بنابراین باید در راستای حفظ سنت‌ها تلاش کنیم.

رشیدی پور افزود: باید در این قرارگاه برنامه داشته باشیم و دستگاه‌ها برنامه‌های خود را در حوزه زیست عفیفانه ارائه کنند تا از این طریق بتوانیم به اجرای این امر مهم کمک کنیم و به صورت ریشه‌ای به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.

کد خبر 6085345

دیگر خبرها

  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است