Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بعد از دیدار روز گذشته خود با ولادیمیر پوتین همتای روس، در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد از زمان خروج وی از برجام، ایران با آشفتگی و اعتراضات سراسری مواجه است و واشنگتن هم از معترضین حمایت می‌کند!

وی همچنین گفت: تداوم حمایت پوتین از برجام ناشی از مبادلات تجاری میان روسیه و ایران است و به‌همین‌دلیل، این توافق به نفع مسکو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در ادامه گزافه‌گویی‌های خود گفت: برای ما یا جهان خوشایند نیست اما در همه شهرهای ایران تظاهرات‌هایی جریان دارد.

وی بی‌آنکه به جنگ اقتصادی که بر ایران تحمیل کرده اشاره کند، از افزایش نرخ تورم در ایران سخن گفت و مدعی شد: این طور نیست که خواهان صدمه زدن به کسی باشیم اما نظام ایران اجازه نمی‌دهد مردم بفهمند که آمریکا ۱۰۰ درصد پشت آنها است!

ادعای ترامپ درحالی مطرح می‌شود که آمریکا بی‌آنکه کوچکترین اهمیتی به تاثیر تحریم‌ها بر زندگی معیشتی مردم ایران بدهد، از افزایش فشار مالی بی‌سابقه بر این کشور خبر می‌دهد.

ترامپ در ادامه ادعاهای خود افزود: تظاهرات‌های بی‌سابقه‌ای در سراسر ایران در جریان است از زمان خروج آمریکا از برجام، درگیری‌هایی رخ داده است. بنابراین می‌بینیم که چه پیش خواهد آمد.

گفتنی است رئیس جمهور خودپسند آمریکا در ماه میلادی می، به طور یکجانبه از برجام خارج شد- اقدامی که با مخالفت دیگر طرفین توافق هسته‌ای مواجه شد و آمریکا را از بابت بدعهدی به انزوای بی‌سابقه بین‌المللی سوق داد.

این دلال نیویورکی از یک سو با اعمال فشار اقتصادی در ایران، مردم را به تنگ آورده و از سوی دیگر در نقش دایه مهربان‌تر از مادر ظاهر شده تا با تشویق آنها به ایجاد ناآرامی، از آب گل‌آلود ماهیگیری بگیرد!

کد خبر 4349033 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اعتراضات مردمی ایالات متحده آمریکا ایران برجام تورم دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ روسیه رژیم صهیونیستی ایران سوریه عراق فلسطین ناتو عربستان سعودی ولادیمیر پوتین افغانستان اتحادیه اروپا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل متفاوت اولیانوف از پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل

به گزارش خبرآنلاین میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین همچنین در کانال تلگرامی خود نوشت: رویدادهای بسیار خطرناک کنونی در خاورمیانه یکی از نتایج تصمیم آمریکا و تروئیکای اروپایی برای جلوگیری از مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام است. فرصتی برای اجتناب از این وضع وجود داشت. غرب راه را برای وقایع جاری هموار کرده است.

به نقل از ایسنا ایران شنبه و یکشنبه، پهپاد و موشک‌ها را به سمت اسرائیل پرتاب کرد و آن را پاسخی به جنایات متعدد از جمله حمله هوایی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خواند.

در سال ۲۰۱۵، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان برجام را با ایران برای حل بحران برنامه هسته‌ای تهران امضا کردند.

در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895329

دیگر خبرها

  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • تحلیل متفاوت اولیانوف از پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل
  • ادعای مقامات آمریکا: چین ماشین جنگی روسیه را تقویت می‌کند
  • تمدیدنشدن معافیت تحریم‌های هسته‌ای ایران/ آمریکا: همچنان در حال بررسی هستیم
  • عدم تمدید معافیت تحریم‌های هسته‌ای ایران/ آمریکا: همچنان در حال بررسی هستیم
  • آمریکا معافیت همکاری هسته‌ای با ایران را تمدید نکرد
  • آمریکا معافیت تحریمیِ ایران را تمدید نکرد