Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@16:42:23 GMT

ضرورت فرهنگ‌سازی در جهت رقابت ناسالم موکب‌داران

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۶۵۳۴

ضرورت فرهنگ‌سازی در جهت رقابت ناسالم موکب‌داران

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ از برگزاری جلسته ستاد اربعین در کشور عراق خبر داد و گفت: این ستاد به ریاست مسجدی، سفیر ایران در کشور عراق و با حضور رایزنان و مسئولان کنسولی ایران و نمایندگان همه بخش‌های ایرانی که در موسم اربعین برای زائران خدمات ارائه می‌دهند از جمله وزارت امور خارجه، شهرداری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جلسه را هماهنگی بیشتر با مسئولان عراقی و مرور برنامه‌های آینده اعلام کرد و گفت: در کشور عراق ستادی به عنوان ستاد اربعین وجود ندارد چرا که کل دولت عراق در ایام اربعین مسئله اربعین را محور اقدامات خود قرار داده و تمام ظرفیت خود را در خدمت زوار اربعین قرار می‌دهد، در این جلسه نیز مسئولانی از عراق از جمله استاندار کربلا حضور داشت.

حجت‌الاسلام احمدی عنوان کرد: در این جلسه تأکید شد که هیچ دستگاهی در عراق بدون هماهنگی وارد کار نشود تا تداخل کاری ایجاد نشود.

وی در پاسخ به این سؤال که طرف عراقی چه مطالبه‌ای از مسئولان و مردم ایران داشت؟ گفت: هر دو طرف مطالباتی داشتند که مطرح شد؛ در خصوص مطالبات طرف عراقی باید گفت این مطالبات عمدتاً به حوزه رفتاری زائران ایرانی و رعایت قوانین عراق باز می‌گردد. مسئولان ایرانی هم از طرف عراقی رفع مشکلات سال‌های قبل را مطالبه کردند. البته همه اذعان دارند که طرف عراقی با جان و دل در خدمت زائران هست و همیشه جلوتر از نهادهای ما تلاش می‌کند ولی انتقال برخی از مسائل برای هماهنگی‌ها لازم است.

حجت‌الاسلام احمدی آغاز زودتر ترخیص کالاهایی که برای اربعین به عراق برده می‌شود را از جمله خواسته‌های طرف ایرانی اعلام کرد و گفت: متأسفانه برخی رقابت‌های ناسلام ایجاد شده که طی آن برای گرفتن زمین مناسب و احداث موکب، موکب‌داران ایرانی پول بیشتری به عراقی‌ها می‌دهند که مقصر این مسئله هم خود ما ایرانی‌ها هستیم. این مسئله رقابت‌های ناسالم ایجاد کرده که البته برای اصلاح این مسئله در ایران هم باید کار فرهنگی و اطلاع‌رسانی قوی صورت گیرد.

لزوم طراحی سیستمی برای کمک به گمشدگان در اربعین

احمدی یکی از بحث‌های عمده طی دو سال اخیر در اربعین را بحث گمشدگان عنوان کرد و گفت: همه پیدا می‌شوند اما باید سازوکاری طراحی شود که این مسئله راحت‌تر صورت گیرد و مردم دچار مشکل نشوند. اکنون بیشتر نهادهای مردمی عهده‌دار این کار هستند اما نیازمند همکاری دولت ایران و عراق و طراحی سازو کار سیستمی هستیم تا به صورت شبکه‌ای این کار پیگیری شود.  

وی افزود: باید بر روی بحث بیمه‌ها هم با جدیدت بیشتری کار شده و همه مردم ترغیب شوند که قبل از سفر خود را بیمه کنند چون در عراق اگر کسی دچار بیماری شود بدون بیمه دچار مشکل خواهدشد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از اظهار نگرانی مسئولان در خصوص شرایط کنونی عراق سخن گفت و عنوان کرد: همه معتقد هستند شرایط بهتر خواهد شد و اخلالی در مراسم اربعین به وجود نخواهد آمد.

امکان دسترسی خبرنگاران به اخبار درست و به موقع فراهم می‌شود

حجت‌الاسلام احمدی، حضور خبرنگاران برای پوشش خبری مراسم اربعین را از دیگر مباحث مطرح در این نشست عنوان و اظهار کرد: در این نشست عنوان شد که باید اطلاع‌رسانی خوب به رسانه‌ها و خبرنگاران صورت گیرد و قبل از حضور در عراق نیز خبرنگاران توجیه شوند و برنامه‌ها را به خوبی بدانند. ما باید اطلاعات درست و به موقع در اختیار خبرنگاران قرار دهیم بر همین اساس قرار شد اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق سازوکار مناسبی را انتخاب کند تا خبرنگاران دسترسی به اطلاعات به هنگام و درست داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شد هر کمیته برنامه‌های خود را به صورت تدوین شده ارائه کند، گفت: مقرر شد کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برای کارگزاران از جمله موکب داران و کارکنان موکب‌ها، مبلغان، روحانیان و خبرنگاران برنامه‌های آموزشی ارائه کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی اربعین 97 موکب داران ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس و مدیران سازمان داوطلبان با حضور در ساختمان صلح با نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این دیدار به نقش حیاتی و پر اهمیت سازمان داوطلبان در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داوطلبانه برای خدمت به مردم در این مجموعه تاکید کرد.

وی ارائه آموزش فرهنگ داوطلبی را یکی از وظایف این سازمان برشمرد و تصریح کرد: با آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح باید روحیه خدمت‌رسانی در جامعه را ارتقا دهیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این بخش با تأکید بر اهمیت بهره‌گیری از رسانه در معرفی فعالیت‌های داوطلبانه، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ داوطلبانه باید بیش از پیش در مورد فرهنگ خدمت رسانی و معرفی آن به مردم تمرکز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی، سپس به ارائه نکاتی در خصوص برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های داوطلبی در پیشبرد اهداف جمعیت هلال‌احمر پرداخت و بر لزوم ارتباطات تنگاتنگ و مستمر درون سازمانی تاکید کرد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از این دیدار، به ارائه نکاتی مهم و ضروری در خصوص چگونگی جذب و نگهداشت داوطلبان در جمعیت هلال احمر پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب ارتباط مستمر با اقشار مختلف جامعه، تربیت، آموزش و تهیه بسته‌های فرهنگی برای جذب و نگهداشت آنان را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جدی نظام‌های سازمانی در ایران بورکراسی‌های غیر ضروری است. وی تاکید کرد باید با پرهیز از این بورکراسی‌ها از ظرفیت داوطلبانه برای اجرای خلاقانه برنامه‌ها در جمعیت بهره گرفت.

وی همچنین گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان این سازمان را نیز مثبت ارزیابی کرد و از خدمات ارائه شده در ماه مبارک رمضان و عید نوروز قدردانی کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در پایان این دیدار ضمن آرزوی موفقیت، توجه ویژه به مسائل مربوط به این سازمان که متولی کمک در جامعه است را خواستار شد.

در ابتدای این دیدار وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونین سازمان داوطلبان نیز به ارائه گزارش‌هایی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته سال گذشته و همچنین بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی ارائه خدمات روان‌تر به جامعه به منظور پیگیری از سوی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پرداختند.

کد خبر 6087170

دیگر خبرها

  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم