Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛  «راب ماکِر» شامگاه دوشنبه پس از پایان نشست هم اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران و فعالان تجاری  افزود: برجام برای ما اهمیت بسیاری دارد.
وی برجام را «توافقی موفق در زمینه برقراری صلح و امنیت جهانی» خواند و ادامه داد: ما به این توافق پایبند بوده و آن را ادامه می دهیم؛ زیرا در زمینه اقتصادی سودمندی های بسیاری برای ما و ایران داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«آمریکا از برجام خارج شده است اما ما از این سیاست دفاع نمی کنیم».
توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین اتریش بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد.
«دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از توافق هسته ای برجام را اعلام و دستور بازگشت تحریم ها را در دوره 90 و 180 روزه صادر کرد.
کمیسیون مشترک برجام در پایان نخستین نشست وزیران امورخارجه کشورهای طرف قرارداد (بجز آمریکا) که پانزدهم تیرماه در وین برگزار شد، با صدور بیانیه ای بر حفظ، ارتقا و گسترش بیشتر روابط اقتصادی با ایران تاکید کرد.

** می خواهیم در برجام بمانیم
این دیپلمات انگلیسی در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت برجام گفت: صحبت کردن در مورد آینده برجام سخت است اما ما درباره این توافق مواضع روشنی داریم.
وی ادامه داد: ما می خواهیم در این توافق بمانیم.
«برجام چالش هایی دارد که من و همکارانم به دنبال پیدا کردن راه حل های مناسبی برای غلبه بر این چالش ها هستیم».
سفیر انگلیس در تهران درباره پیشنهاد خود برای رفع این چالش ها گفت: باید در کنار هم باشیم تا به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.
وی در پاسخ به خبرنگار دیگری که درباره سیاست لندن در این باره پرسید، بار دیگر تصریح کرد: ما در برجام می مانیم و سیاست ما در این زمینه شفاف است.

** حمایت از برجام به شعارهای سیاسی محدود نشود
سفیر انگلیس در تهران همچنین در نشست فعالان اقتصادی و سفیران کشورهای خارجی گفت: پشتیبانی از قرارداد برجام نباید به شعارهای سیاسی محدود شود؛ بلکه باید اقداماتی عملی در پی داشته باشد تا روابط اقتصادی برقرار شود.
ماکِر افزود: تا زمانی که ایران شرایط برجام را اجرا کند ما نیز از آن پشتیبانی خواهیم کرد.
وی گفت: همکاران ما در لندن و اروپا سخت کار می کنند تا راه هایی را برای مقابله با مشکلات ناشی از تحریم های آمریکا بیابند.
این دیپلمات انگلیسی یادآوری کرد: از زمان اعلام خروج آمریکا از برجام، یک شرکت مهم انگلیسی با طرف ایرانی قرارداد امضا کرد؛ بنابراین کسب و کار ادامه پیدا می‌کند و رو به گسترش است.
وی اضافه کرد: وظیفه ماست که این اعتماد جامعه و بخش خصوصی ایران و خود را حفظ کنیم.
 نوزدهم اردیبهشت ماه یعنی فقط یک روز پس از اعلام تصمیم آمریکا برای خروج از برجام، تفاهمنامه همکاری شرکت های ایرانی و انگلیسی در زمینه پایانه های صادرات نفت امضا شد.
نشست هم اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران و فعالان تجاری عصر امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر امورخارجه، نمایندگان بخش خصوصی و سفیران و کارگزاران خارجی در تهران برگزار شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سفیر انگلیس برجام ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جورج گالووی سیاست دوگانه دولت انگلیس را به چالش کشید

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، جورج گالووی که به تازگی و در انتخابات میاندوره‌ای اخیر با رای مردم به پارلمان انگلیس راه یافته است در نشست امروز مجلس انگلیس از ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس پرسید چرا حمله اسرائیل به بخش کنسولگری ایران در سوریه را محکوم نکرده است و نمی‌کند. وی افزود حتی حزب اصلی رقیب دولت، یعنی حزب کارگر هم از حمله اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک ایران در سوریه انتقاد نکرده است و چنین درخواستی از دولت ندارد. 
گالووی افزود: ایران کشوری نیست که به سخنان نخست وزیر انگلیس گوش فرا دهد. 
سوناک نخست وزیر انگلیس در پاسخ گفت بین حمله اسرائیل در دو هفته گذشته و حمله ایران در این هفته، نسبتی برقرار نیست و تلاش برای ارتباط دادن آن دو اقدام، نادرست است!
پیش از سخنان جورج گالووی، مایری بلک (Mhairi Black)، نماینده حزب ملی اسکاتلند در مجلس انگلیس، اسرائیل و ایران را به خاطر افزایش تنش‌ها در خاورمیانه مورد انتقاد قرار داد که نخست وزیر انگلیس باز همترازی اقدام‌های ایران و اسرائیل را رد و نادرست دانست. 
نخست وزیر انگلیس در نشست امروز دولت و نمایندگان مجلس گفته بود دولتش در اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران، شرکت نخواهد کرد، اما کمک‌های دفاعی بیش تری به اسرائیل خواهد داد و از اسرائیل خواست تا خویشتنداری کند. نخست وزیر انگلیس بر ضرورت هماهنگی متحدان اسرائیل علیه ایران تاکید کرد.
وی با بیان اینکه راه حل دو کشوری در خاورمیانه باید جدی گرفته شود اقدام ایران در این حمله را ناموفق ارزیابی کرد. 
ریشی سوناک همچنین بار‌ها از ارتش انگلیس، به ویژه نیرو‌های هوایی این کشور در آنچه تامین امنیت منطقه خواند، قدردانی کرد. 
در پی سخنان ریشی سوناک، نخست وزیر و رهبر حزب حاکم محافظه کار، رهبران احزاب کارگر و لیبرال دموکرات‌ها هم از امنیت اسرائیل دفاع و بر ضرورت افزایش فشار‌ها بر ایران تاکید کردند.
آنان همچنین سرکوب حماس را خواستار شدند و برای مردم غزه نیز صرفا ابراز نگرانی کردند. 
به عقیده ناظران بیطرف، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای که در مجلس این کشور خواند، با تکرار ادعا‌های دولت این کشور درباره اقدامات ایران در منطقه، سیاست دوگانه کشورش را درباره غرب آسیا باز هم آشکار کرد.
ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، امروز در بیانیه‌ای در مجلس عوام این کشور، به تکرار ادعا‌های دولتش درباره آنچه اقدامات خطرناک، بی ثبات کننده و تشنج آفرین ایران در منطقه خواند پرداخت که رهبران احزاب کارگر و لیبرال دموکرات‌ها (دومین و چهارمین حزب بزرگ انگلیس) نیز از این سخنان ضد ایرانی، حمایت کردند. نخست وزیر انگلیس در سخنانش، همچون ۶ ماه اخیر که اسرائیل به غزه حمله کرده است، بر ضرورت حمایت بیش‌تر از اسرائیل، نابودی حماس و فشار‌های بین الملی بیش‌تر بر ایران، متمرکز شد و گفت که نیروی هوایی بریتانیا، در رهگیری شماری از پهپاد‌های ایرانی، دست داشته است.

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • جورج گالووی سیاست دوگانه دولت انگلیس را به چالش کشید
  • اظهارات ضد ایرانی سفیر انگلیس درباره نقش تهران در منطقه
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است