Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: یک سال از روی کارآمدن دولت روحانی می‌گذرد ‌اما بحث ماندن یا نماندن جهانگیری در کابینه همچنان مطرح است.

به گزارش رکنا، هر بار هم که این موضوع پیش می‌آید نام واعظی به عنوان پشت پرده ماجرا بیان می‌شود. حسین الله‌کرم معتقد است: «خبرهای اختلافات درون دولت واقعی نیست و این اخبار با هدف انحراف افکار عمومی از موضوعات اصلی کشور رسانه‌ای می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» مشروح این گفت‌وگو را که بت هفته نامه مثلث انجام شده در ادامه بخوانید.

شایعه وجود دوقطبی بین محمود واعظی مسئول دفتر رئیس‌جمهور و اسحاق جهانگیری معاون اول گمانه‌زنی‌های زیادی را در پی داشته است تا جایی که چندروز پیش خبر استعفای جهانگیری به رسانه‌ها کشیده شد‌ ‌اما با وجود تکذیب خبر تحلیل‌ها پایان نیافت و ادامه پیدا کرد، برخی این اتفاق را واقعی می‌‌دانند و معتقدند درون دولت دودستگی ایجادشده ‌اما برخی نیز طرح چنین موضوعاتی را از ناحیه مخالفان دولت می‌بینند و می‌گویند آنها با حاشیه‌سازی می‌خواهند توان دولت را کاهش دهند نظر شما چیست؟

این اختلاف واقعی نیست و مساله انحرافی برای تغییر موضوع اصلی جامعه شامل جنگ اقتصادی، فشار به مردم و مشکلات معیشتی است. به عبارت دیگر برای اینکه این مسائل را پوشش و ناتوانی‌های دولت را ذیل آن قرار دهند، چنین مسائلی‌ مطرح می‌شود.

شما معتقدید استعفای آقای جهانگیری موضوعی نمایشی است تا توجه جامعه به موضوعات فرعی منحرف شود، آیا اتخاذ چنین تاکتیکی از جانب دولت جواب هم می‌دهد و اثری هم دارد؟

اثرش پیگیری‌های رسانه‌ای است چون با این اتفاق به موضوع دامن زده می‌شود و جای مسائل اصلی کشور می‌نشیند.

این دیدگاه وجود دارد که اگر روزی آقای جهانگیری از دولت برود، دولت دچار افت کارآمدی می‌شود، نظر شما چیست؟

به نظر من اکثر نیروهای اقتصادی دولت عملکرد مناسبی نداشتند ولی قبل از آنکه آقای جهانگیری بخواهد برود خیلی افراد دیگر همچون سیاست‌گذارهای اقتصادی دولت و کسانی که رانت‌‌های ارزی و سکه‌ای ایجاد کردند، باید بروند. سیاست‌گذارهای اقتصادی دولت نتوانستند سیاست‌های مالی و پولی کشور را تنظیم کنند و ‌امروز میزان نقدینگی به 2هزار میلیارد تومان رسیده است. از طرفی مسئولان اجرایی اقتصادی با پرداخت 18 میلیارد دلار ارز 4200 تومان، رانت 72 هزار میلیارد تومانی ایجاد کردند و موجب سرگشتگی کشور شدند، اینها باید قبل جهانگیری از مسئولیت‌هایشان در دولت استعفا دهند.

موضوع دیگر پخش اعترافات مائده هژبری از صداوسیماست که اعتراضات زیادی را به دنبال داشت و خیلی از فعالان حوزه اجتماعی و اصلاح‌طلبان خواهان شکایت از صداوسیما شدند، شما چه دیدگاهی دارید؟

اگرچه ممکن است این اعتراضات درست و صحیح باشد ‌اما طرح این نوع مسائل انحراف از موضوع اصلی کشور است. اینها عمدتا حامیان دولت هستند که برای انحراف افکار عمومی از موضوعات معیشتی دست به چنین مسائلی می‌زنند.

چرا صداوسیما با پخش چنین برنامه‌ای دستاویزی به حامیان دولت می‌دهد؟

یک بنگاه خبری، به مسائل مختلف از جمله این موضوع می‌تواند بپردازد ‌اما بهتر بود که بیشتر به مسائل معیشتی و اقتصادی و برخورد با مفسدان اقتصادی می‌پرداخت.

منبع: نامه نیوز

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جسد لوپز پیدا شد! همه شوکه اند! + عکس ها

شلاق خوردن در ملا عام داوطلب نمایندگی مجلس/ علت بی شرمانه + تصویر

شیرین در پارتی ها بین مردها می لولید! / با یک بچه در شکم تنها ماندم

سرویس‌ بهداشتی های ١٤ میلیاردی در تهران!

مار 2 متری روی سینه مرد در اتاق خوابش لم داده بود!

قاتل سریالی در صحنه قتل هایش بالا می آورد! / او معروف شد+عکس

دختر دم بخت در بد دردسری افتاد!

این مرد بعد ازدواج مادرزنش را بیشتر می خواست! + عکس

مسعود خطر در اتاق زن مطلقه دستگیر شد!

این 8 زن با رفتارهای بی حیایی بندرعباس را آشفته کردند!

این زن شوهرش را بدجوری کتک زد! / کار به دادگاه کشید!+عکس

زنده زنده سوختن یک زن جلوی چشمان بچه اش! / شوهر می خندید

مادر دنیا جسد او را نمی خواهد / او در خانه مجردی چند پسر چه کرد!

بلایی شوم که یک پرنده باعث آن شد!

شوهر مهناز 54 ساله با دختر دانش آموزی بی حیایی کرده بود!

خواهرم آبرویمان را برده بود! / همه چی اتفاقی بود!

معمای جسد رها شده در زمین های کشاورزی مرموز است!

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت اخبار اقتصادی دولت تهران میلیاردی استعفا روحانی عکس قتل جوان حوادث تصاویر پلیس دختر همسرش تجاوز مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان با اشاره به خدمات آن مرجع عالیقدر اظهار داشت: آیت‌الله بروجردی تا آخرین روزهای عمر با برکت خود دغدغه نشر معارف اهل بیت‌(ع) و ترویج اسلام و تشیع را داشتند.

وی افزود: ایشان در نامه‌ای به نویسندگان مصری از آنان خواست تا فرهنگ اصیل شیعه را به صورت داستان برای کودکان و مردم بنویسند. یک روز قبل از ارتحال ایشان که شدت بیماری سخن نمی‌گفتند، یکبار که چشم باز کردند از اطرافیان سؤال کردند آیا فرستاده من برای تبلیغ اهل‌ بیت(ع) به مصر رفته است یا نه، اگر هنوز نرفته او را بفرستید.

وی بیان کرد: آیت‌الله بروجردی از لحاظ اخلاقی در اوج قله بود؛ با بررسی زندگی و مطالعه کتاب‌های ایشان می‌توانیم به سیره اخلاقیشان پی ببریم. ایشان با معرفت، اخلاص و تقوا مسئولیت‌های خود را پیدا و بدون خستگی در این راه قدم نهاد و عمل کرد. معرفت، اخلاص و تقوا است که انسان را به این نقطه بزرگ اخلاقی می‌رساند.

انصاریان با اشاره به خدمات این مرجع عالیقدر به حوزه‌های علمیه گفت: ایشان زمانی که به قم مشرف شدند، 700 نفر در این حوزه مشغول به تحصیل علوم اهل‌بیت(ع) بودند و زمانی که ایشان از دنیا رفت بیش از 7 هزار نفر مشغول تحصیل بودند.

وی عنوان کرد: ایشان شاگردان زیادی در حوزه علمیه تربیت کردند که برخی از آنان از مراجع تقلید معاصر شدند و برخی را به اقصی نقاط جهان فرستادند و شاگردان ایشان توانستند در عرصه تبلیغ دین اثرگذار باشند.

این استاد حوزوی گفت: در طول 16 سالی که آیت‌الله بروجردی در حوزه علمیه قم حضور داشتند اقدامات بسیاری در راستای گسترش دین اسلام در داخل ایران و کشورهای مختلف انجام داد، که یکی از آن خدمات ماندگار اعزام مبلغ به خارج از کشور بود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید حسین طباطبایی بروجردی در سوم فررودین 1254 در بروجرد متولد شد، نسب او با 32 واسطه به امام حسین‌(ع) می‌رسد. این مرجع و عالم بزرگ جهان اسلام که به مدت 17 سال مدیر حوزه علمیه قم و 15 سال نیز تنها مرجع تقلید شیعه بود در دهم فروردین 1340 پس از یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت و در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه‌(س) در قم به خاک سپرده شد.

کتاب‌های این فقیه والامقام در چهار رشته فقه، اصول فقه، حدیث و رجال است. جامع احادیث الشیعة مشهورترین کتاب او به شمار می‌آید که احادیث فقهی شیعه را دربردارد. آثار مرجع بزرگ جهان اسلام آیت‌الله بروجردی در قالب 20 عنوان کتاب و در 40 جلد، از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به صورت نرم‌افزار انتشار یافته است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟