Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان، مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی – فرهنگی فرهنگیان بسیجی در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

مرادی رئیس بسیج فرهنگیان در این مراسم با طرح سوال سخنان خود را آغاز کرد و گفت: قاعدتا در چنین جلسه ای یکی از سوال هایی که با آن رو به رو هستیم این است که این جشنواره چه نسبتی با نظام تعلیم و تربیت کشور دارد؟ برای پاسخ به این موضوع باید گفت با توجه به نظام و فرهنگ اسلامی ما حرکت به سمت معنویت و عدالت هدف ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در آموزش و پرورش هم مصداق دارد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان اظهار کرد: استقلال، آزادی و عدالت اجتماعی محور حرکت های این سرزمین در یکصدسال اخیر است. تحقق این اهداف در سایه اقتدار رخ می دهد. امکان ندارد در کشوری آرمان هایش بدون قدرت تحقق پیدا کند و مهمترین ابزار قدرت در دنیا، قدرت علم است.

وی ادامه داد: اگر شما منابع قدرت را در کشورهای مختلف بررسی کنید به همین مطلب می رسید که با ابزار علم هر قدرتی توسعه می یابد. اگر قدرت علمی در هر زمینه ای دچار خدشه شود، آن بخش قدرتش رو به کاهش می رود و بستگی دارد این علم در جهت کدام بینش پیش برود ماهیتش تغییر می کند. حوزه تعلیم و تربیت بنیادین ترین سطح تاثیرگذاری در جامعه است پس در هندسه پاسخگویی به مسائل کشور به این زیرین ترین لایه باید توجه ویژه شود.

مرادی بیان کرد: متاسفانه پس از انقلاب در دولت های گوناگون شاهد اشکالات بنیادین در اختصاص منابع به این حوزه بودیم و به عنوان بخش مصرف کننده دیده شده است. حوزه تعلیم و تربیت واجد دو عنصر اساسی علم و فرهنگ است و این دو عنصر اساسی ترین منابع قدرت است، آموزش و پرورش باید شاهد سرمایه گذاری باشیم. امیدواریم نگاه به این حوزه تغییر کند و در همین راستا قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: مهمترین بخش سرمایه گذاری در بعد منابع انسانی است. دانش آموز که خمیرمایه تربیت شونده است و مهمترین منبع نیروی انسانی است. اما این دانش آموز در چه مکانیسمی در اختیار چه نیروی متخصصی قرار بگیرد تا قابلیتهایش بالفعل در بیاید. اینجاست که اهمیت معلمان خود را نشان می دهد. با توجه به سوالی که طرح کردم این ظرفیت در فرهنگیان وجود دارد.

مرادی در پایان تصریح کرد: اما نکته مهمتر اینکه چالش های آموزش و پرورش در سه سطح قابل طبقه بندی است. طبقه اول را گفتم و طبقه دوم چالش های راهبردی است معطوف به چالش های آینده. با توجه به روندی که در منطقه و دنیا می بینیم ظرف ۲۰ سال آینده این روندها چه تاثیراتی در آموزش و پرورش خواهد گذاشت و امروز باید بررسی شود و نتایجش مشخص شود. چالش های جاری آموزش و پرورش هم طبقه سوم است که در چنین جشنواره هایی به این چالش ها پاسخ می دهد.

مهر/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن تبریک روز معلم، گفت: نقش معلمان و فرهنگیان بواسطه علم آموزی تعیین کننده بوده و سعادت جامعه در گروه توجه جایگاه آنان نهفته است.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در کشور افزود: معلمان ما در حداقل فضاها و امکانات بیشترین خدمات و آموزش را ارایه کرده و رفع نیاز و دغدغه آنان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه مهاباد با اشاره به فرا رسیدن روز آزادی مطبوعات نیز گفت: امروزه اتفاقاتی در جهان غرب بویژه در امپراطوری رسانه های استکبار رخ می دهد که تمام ادعاهای حقوق بشر و آزادی مطبوعات را زیر سوال برده است.

ماموستا امامی ضمن انتقاد به سرکوب و برخورد با دانشجویان حامی مردم غزه در آمریکا افزود: تنها گناه دانشگاهیان آمریکایی حمایت از مظلومیت مردم بی گناه فلسطین بوده که طی این مدت با اعتراضات خود وجدان انسانی را به نمایش گذاشتند.

وی همچنین با اشاره به مناسب های روز ماما و بیماری ضعب العلاج نیز گفت: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال یکی از اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم بوده که در جهت ارتقای سلامت جامعه محقق شده است.

ماموستا امامی در ادامه به سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) فردی بود که همواره به اتحاد و برادری بین شیعه و سنی تاکید کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان و مذاهب مختلف نباید تحت تاثیر رسانه های غرب قرار گیرند، افزود: در همین راستا امام صادق علیه ااسلام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کرد.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است