Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:06:27 GMT

پاکستان‌ کاستی‌های امنیتی مرز خود را بر طرف کند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۶۷۷۸

پاکستان‌ کاستی‌های امنیتی مرز خود را بر طرف کند

‌استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار کنسول پاکستان در زاهدان گفت: ایران و پاکستان دو بال امنیت منطقه هستند، ایران تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت در منطقه به کار گرفته است اما در آن طرف مرز کاستی‌هایی وجود دارد که باید دولت پاکستان آن را مورد توجه قرار دهد و برطرف کند.

‌به گزارش ایسنا- ‌سید دانیال محبی در این دیدار با بیان این که ایجاد پایگاه برای مخلان امنیت در پاکستان گلایه مندی زیادی را در این منطقه به همراه داشته است، ادامه داد: مسئولان امنیتی پاکستان باید با تروریست‌هایی که با انجام جرم و جنایت به مردم دو کشور خسارت می‌زنند، قاطعانه برخورد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در سال‌های گذشته طرح‌های زیادی میان سیستان و بلوچستان و پاکستان به تصویب رسید که اجرایی نشده است. 

کنسول پاکستان در زاهدان نیز با بیان این که مشکل امنیت و مخلان آن به مرور زمان حل شدنی است، افزود: با توجه به وسعت زیاد مرز میان سیستان و بلوچستان و پاکستان اقدام‌های مختلفی برای برقراری امنیت در منطقه نظیر برقراری خط ارتباطی میان اسلام آباد - تهران، مسدود کردن معابر مرزی و استقرار نیروهای مرزبانی در برخی مناطق مورد نیاز مورد توجه دولت پاکستان قرار گرفته است.

محمد رفیع افزود: مردم پاکستان از تروریست‌ها صدمات زیادی دیده‌اند، به طوری که متاسفانه در چند روز گذشته بیش از 150 نفر در حادثه تروریستی جان خود را از دست دادند.

وی گفت: رشد اقتصادی میان ایران و پاکستان 150 میلیون دلاری است که افزایش آن نیز در دستور کار قرار دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ایران و پاکستان منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در سیستان و بلوچستان؛ سه نفر جان باختند

ظفری افزود: توصیه ما به هموطنان این است که از توقف در حاشیه رودخانه ها، دهانه پل‌ها و در حاشیه سد‌ها پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین در پی هشدار‌های هواشناسی استان جلسه مدیریت بحران در استانداری تشکیل شد.

استاندار سیستان و بلوچستان، در این جلسه با توجه هشدار وضعیت قرمز هواشناسی از آمادگی تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای کاهش میزان خسارات احتمالی خبر داد.

محمد کرمی افزود: استان برای هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در آماده‌باش ۱۰۰ درصد قرار دارد و هر یک از فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده خدمات رسانی هستند.

وی بیان کرد: از روز‌های گذشته با هماهنگی انجام شده تمام تدابیر برای مقابله با مشکلات احتمالی اندیشیده شد بطوریکه علاوه بر آماده باش تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مدارس سد‌های جنوب استان به اندازه کافی تخلیه شده است تا ظرفیت پذیرش بارندگی جدید را طی این مدت داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به حجم بارندگی‌های ۱۲۰ میلی متری بویژه در سواحل استان و متفاوت بودن آن و عدم امکان جابجایی افراد از روز سه شنبه تا چهارشنبه به فرمانداران و کادر بهداشت و درمان تاکید شده اقدامات لازم را برای بیماران بدحال و زنان که نزدیک زایمان آن است انجام دهند تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

وی آگاه‌سازی، آموزش و فرهنگ‌سازی مردم در مواقع بحران را ضروری دانست و گفت: مردم به اطلاعیه‌ها، هشدار‌ها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی توجه و از تردد در مسیر رودخانه‌های محلی به شدت خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی، از آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان برای مقابله با حوادث احتمالی خبر داد.

شهرام مبارکی اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی و احتمال وقوع سیل در برخی مسیر‌های ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان، تمام تیم‌های راهداری در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و تجهیزات راهداری به‌طور کامل آماده به‌کارگیری شده است.

وی ادامه داد: جلسات هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است تا در صورت بروز هرگونه حادثه، عملیات امدادرسانی به نحو مطلوب انجام شود.

وی از مردم خواست قبل از شروع سفر، با شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس بگیرند و با اطلاع از وضعیت راه‌ها به سفر بروند.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • غیرحضوری شدن مدارس ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد
  • لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی
  • ۱۲۴ نیروی راهدار در راه‌های شمال سیستان و بلوچستان مستقر شدند
  • جزئیات واژگونی لودر راهداری و فوت ۳ نفر در سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله ۴۲۰ کیلوگرمی تریاک از خودروی لکسوس
  • سیلاب در سیستان و بلوچستان؛ سه نفر جان باختند