Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@18:15:57 GMT

۴ ماده خوراکی در دسترس برای درمان یبوست

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۶۸۵۳

یکی از بیماری‌های شایع در جوامع امروزی، یبوست مزاج یا همان خشکی مدفوع است، این بیماری هر چند تا زمانی که تبدیل به یک معضل نشود برای شخص بیمار چندان دردآور و آزاردهنده نیست اما از تعادل خارج شدن میزان و نحوه دفع مدفوع در بلندمدت می‌تواند آسیب‌های جدی به کل سیستم بدن وارد کند تا حدی که در طب سنتی، در کنار نزله به عنوان "ام‌الامراض" شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"خاکشیر" یکی از داروهای مفرد برای نرم کردن دستگاه گوارش است؛ در منابع طب سنتی، طبیعت این دانه گیاهی، گرم در دوم و تر در اول ذکر شده اما اگر همراه با آب سرد نوشیده شود اثرات سردی و اگر همراه با آب گرم نوشیده شود یا در آب بجوشد، اثرات ملین بودن و گرمابخشی دارد.

خاکشیر افزاینده قوای جنسی، اشتهاآور، مقوی معده، هاضمه، نرم‌کننده صدا و بازکننده رنگ صورت است؛ مهمتر از همه این دانه گیاهی اگر در آب بجوشد از بین برنده سردی دستگاه گوارش است.

افرادی که دچار یبوست هستند برای رفع یبوست خود می‌توانند یک تا دو قاشق غذاخوری خاک‌شیر را در یک لیوان آب به مدت دو تا سه دقیقه جوشانده و به صورت ناشتا همراه با مقداری عسل و روغن زیتون به عنوان یک ملین عام میل کنند.

یکی دیگر از داروهای مفرده برای تلیین دستگاه گوارش، "انجیر" است؛ انجیر نیز در منابع طب سنتی به عنوان یک مسهل بی‌ضرر و یک ملین عام مورد اشاره قرار گرفته است که ضمن ایجاد نرمی در دستگاه گوارش و مدفوع، کاهنده حرارت اضافه بدن و از بین برنده تشنگی است.

به خاطر داشته باشید که برای دریافت خاصیت تلیین از انجیر، بهتر آن است که یا از میوه تازه استفاده شود یا خشک شده آن را در آب برای چند ساعت خیس کرده و با شکم خالی و قبل از غذا میل کنید؛ نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که خوردن انجیر به صورت گفته شده می‌تواند چاق‌کننده بدن نیز باشد.

"روغن زیتون" نیز به عنوان یکی دیگر از ملین‌های عام می‌تواند به صورت گسترده مورد استفاده افراد قرار گیرد ضمن اینکه خاصیت چاق‌کنندگی انجیر را نیز ندارد و اگر دو تا سه قاشق غذاخوری از روغن زیتون را به شدت در آب جوش هم بزنید تا حدی که به صورت موقت با هم ترکیب شوند و سپس میل کنید اثر به مراتب قوی‌تری را به همراه خواهد داشت؛ خصوصا اگر به صورت ناشتا این کار انجام شود.

"روغن بادام شیرین" نیز یکی از ملین‌هایی است که به خوبی دستگاه گوارش را نرم و مدفوع را از خشکی خارج می‌کند اما دقت داشته باشید که اگر دچار پرخوابی و کمی‌حافظه هستید از خوردن این روغن خودداری کنید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: طب طبیعت روغن زیتون طب سنتی خاک درمان روغن زیتون شیر طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست

سیامک یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه ژیمناستیک ایران برای نخستین بار توانست سهمیه المپیک را کسب کند، اظهار کرد: اتفاقی تاریخی رخ داده و ژیمناستیک ایران توانست به المپیک راه یابد. در این راه عوامل فدراسیون و در رأس آن سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون با برنامه‌ریزی خوب و اجرای دقیق به ژیمناست مستعد کشورمان کمک کردند تا او بتواند ژیمناستیک کشورمان را برای اولین بار المپیکی کند.

وی ادامه داد: با شناختی از عوامل فدراسیون دارم مطمئناً برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای الفتی خواهند شد تا در مسابقات المپیک نتایج قابل قبولی بگیرد. ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست و اگر الفتی خوب تمرین کند و از نظر روانی در وضعیت مناسبی باشد با تمرکز بالای خود می‌تواند شانس کسب مدال داشته باشد و بر روی سکو برود تا به کاروان ورزشی ایران کمک کند.  

ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست

کارشناس ژیمناستیک درباره اینکه الفتی در جام جهانی قطر یکی از اجرا‌های خود را از دست داد، عنوان کرد: پیش از مسابقات الفتی کاملاً آماده بود و دلیل اینکه در اجرای اول موفق نبود را به دلیل اینکه در قطر نبودم نمی‌دانم. ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست و قهرمانان المپیک هم پیش آمده در اجراهای خود به خاطر از دست دادن لحظه‌ای تمرکز بر زمین افتادند. همه ورزشکاران استرس دارند به خصوص آنهایی که در بالاترین سطح رقابت می‌کنند. الفتی پیش از این عملکرد بسیار خوبی در مسابقات قبلی ثبت کرده بود که با وجود آنکه نتوانست اجرای مدنظرش را در قطر داشته باشد موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

راه افزایش نمایندگان در المپیک

وی در مورد اینکه ژیمناستیک ایران چگونه می‌تواند سهمیه‌های خود را در المپیک افزایش دهد، عنوان کرد: در اوایل ریاست زهرا اینچه درگاهی بر فدراسیون ژیمناستیک او گفته بود به شکلی برنامه‌ریزی کنیم تا در المپیک پاریس دو نماینده داشته باشیم. این برنامه‌ریزی به ثمر نشسته و در المپیک پاریس یک ژیمناست و یک داور داریم. مطمئناً برای آنکه نمایندگان بیشتری در المپیک بعدی داشته باشیم باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. با توجه بیشتر به ورزش مدال‌آور ژیمناستیک این توانایی را داریم تا در ادوار بعدی المپیک و بازی‌های آسیایی با نمایندگان بیشتری که داریم برای کسب مدال راهی مسابقات شویم.

از کسب مدال الفتی ناامید نیستم

یوسفی در خصوص اینکه الفتی چگونه می‌تواند همانند المپیک آسیایی هانگژو در المپیک پاریس هم مدال‌آوری کند، تأکید کرد: آوردگاه المپیک به شکلی است که تمامی ورزشکاران برای کسب مدال می‌آیند و الفتی هم از این قاعده مستثنی نیست. همدلی و همراهی جامعه ژیمناستیک به الفتی روحیه بالاتری می‌دهد و آمادگی ذهنی کامل به میدان برود. به یاد داشته باشیم المپیک آوردگاه قهرمانان تمامی رشته‌هاست و نخبگان هر رشته ورزشی راهی مسابقات می‌شوند. برای کسب مدال الفتی ناامید نیستیم ولی نباید بار روانی منفی ایجاد کنیم. کسب مدال برای او و ژیمناستیک ایران دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست