Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@17:35:45 GMT

پیشرفت 70 درصدی آزادراه اصفهان- شیراز

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۶۸۵۶

پیشرفت 70 درصدی آزادراه اصفهان- شیراز

پول‌نیوز - معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که با پیشرفت مطلوبی که پروژه آزادراه اصفهان به شیراز داشته، می‌توان انتظار داشت که این طرح یا در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۸ یا در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد.

خیرالله خادمی اظهار کرد: این پروژه مهم که با طول ۲۲۵ کیلومتر طولانی‌ترین آزادراه در حال ساخت کشور به شمار می‌رود، خوشبختانه به مرز پیشرفت ۷۰ درصدی در عرصه زیرسازی رسیده و بیش از ۱۰۰ کیلومتر آن در زیرسازی کارشان به پایان نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، در صورتی که منابع مالی مورد نیاز برای این پروژه به موقع تخصیص یابد، می‌توان انتظار داشت که این مسیر مهم در آینده نزدیک زیر بار ترافیک رود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره نقش دولت در تامین منابع مالی این پروژه گفت: آخرین برآوردها نشان می‌دهد که این پروژه حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان تزریق اعتبار داشته که از این رقم ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد آورده سرمایه‌گذار بوده است.

وی با بیان اینکه این آزادراه یکی از مهم‌ترین طرح‌های زیرساختی ایران به شمار می‌رود، توضیح داد: آزادراه اصفهان- شیراز از اصلی‌ترین حلقه‌های تکمیل کریدور شمال به جنوب ایران به شمار می‌رود که مسافت سفر جاده‌ای میان این دو شهر مهم را حدودا ۱۳۰ کیلومتر کاهش خواهد داد. از این رو با افتتاح آن در کنار صرفه‌جویی در زمان سفر از نظر هزینه و مصرف سوخت نیز صرفه جویی قابل توجهی به ثبت می‌رسد.

تکمیل پروژه‌های آزادراهی در طول سال‌های گذشته به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم در دستور کار قرار داشته که در کنار تکمیل برخی طرح‌ها، پیگیری پروژه‌های اولویت‌دار در دستور کار بوده است.

در کنار آزادراه اصفهان- شیراز، آزادراه‌های تهران- شمال، حرم تا حرم و پروژه‌های کنار گذر جنوبی تهران و کنارگذر شرقی اصفهان بخشی از پروژه‌هایی بوده که در طول این سال‌ها با پیشرفت‌های قابل توجهی مواجه شده است.

با توجه به بالا بودن هزینه ساخت آزادراه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خار جی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در سال‌های گذشته را تشکیل می‌دهد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آزاد راه اصفهان شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز از اجرای پروژه لکه گیری و روکش آسفالت در  آزاد راه تهران کرج قزوین خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی زندی فر روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت اظهار کرد: به منظور افزایش ایمنی کاربران راه در آزادراه تهران کرج قزوین پروژه لکه گیری و روکش آسفالت حفاظتی و روکش آسفالت توپکا در این محور در دستور کار قرار گرفت.

زندی فر افزود: این پروژه به طول ۵۰ کیلومتر در دو باند شمالی و جنوبی در آزادراه تهران-کرج-قزوین حوزه استان البرز در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای  این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده بخش قابل توجهی از پروژه تا پایان سال جاری قابل بهره برداری خواهد بود.

زندی فر خاطرنشان کرد: بر این اساس در طی ایام هفته با هماهنگی پلیس راه محدودیت های تردد در برخی از نقاط آزادراه(باند شمالی و جنوبی) جهت اجرای این عملیات اعمال خواهد شد.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان البرز گفت: ممکن است در برخی از نقاط آزاد راه که عملیات عمرانی اجرا می شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می شود، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی شهرستان اسلامشهر
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی