Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنج هزار و ۵۴۰ روستای کشور در تابستان سال جاری تحت پوشش آبرسانی سیار هستند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰۰ روستا در پی افت بی‌سابقه بارش‌ها و به تبع آن بروز خشکسالی به جمع مناطق نیازمند به آبرسانی سیار اضافه شده است.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، طی سال‌های اخیر، آب مورد نیاز تعدادی از روستای کشور به دلایل مختلف از جمله افت کیفیت منابع آب، افت بی سابقه بارندگی و به تبع آن خشکسالی و خشک شدن منابع محلی، عدم تکمیل پروژه‌های آبرسانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از طریق آبرسانی تانکری تامین و توزیع می‌گردد.

در حال حاضر پنج هزار و ۵۴۰ روستای کشور تحت پوشش آبرسانی سیار هستند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰۰ روستا به جمع مناطق نیازمند به آبرسانی سیار اضافه شده است.

در سال ۱۳۹۵ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی حدود هزار و ۵۰۰ روستا با تکمیل و اجرای مجتمع‌های آبرسانی روستایی از چرخه آبرسانی سیار حذف شده و از ۶۵۰۰ روستا به حدود ۵۰۰۰ روستا کاهش یافته بود که به دلیل بروز خشکسالی این تعداد روستا مجددا در سال جاری رشد صعودی پیدا کرده است.

هم اکنون بیش از ۴۶۷ هزار خانوار روستایی و عشایر تحت پوشش آبرسانی سیار هستند که ۸۱۱ تانکر در طول ماه با ۵۵ هزار سرویس وظیفه توزیع بیش از ۶۲۱ هزار مترمکعب آب برای این مناطق را بر عهده دارند.

استان سیستان و بلوچستان در میان سایر استان‌ها دارای بیشترین تعداد روستا و حجم آب توزیع شده است، به نحوی که ۹۵ هزار مترمکعب آب در بین یک هزار و ۱۲۲ روستای این استان با جمعیت ۲۲۰ هزار نفر توزیع شده است.

به همین منظور هیئت دولت نیز طی ماه جاری حدود ۲۲۰ میلیارد تومان را برای انجام و تکمیل پروژه‌های ‌آبرسانی روستایی، انجام فعالیت‌هایی از جمله خرید تانکر سیار، اجاره تانکر سیار، بازسازی و نوسازی ناوگان آبرسانی سیار، پرداخت معوقات، آبرسانی سیار به عشایر و ... در بیش از پنج هزار روستای کشور اختصاص داده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد

بلوکی مقدم رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات گفت: واکسیناسیون طیور بومی با هدف افزایش سطح ایمنی بر علیه بیماری نیوکاسل و کاهش احتمال ابتلا در پرندگان روستایی و بالتبع کاهش میزان انتقال آن به طیور صنعتی در مناطق شهری و روستایی به خصوص مناطق با تراکم واحد صنعتی صورت می‌گیرد.

او افزود: به همین منظور کارشناسان واحد طیور شبکه اقدام به توزیع ۶ هزار دز واکسن آشامیدنی طیور بومی کرده است.

بلوکی مقدم اظهار کرد: این میزان واکسن، جهت ایمنی ۶ هزار قطعه طیور بومی که از سوی شهروندان در شهر قاین و حومه پروش داده می‌شود توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳ هزار نفر از آب شرب در روستا‌های کردستان
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان (+عکس)
  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان
  • قطعی آب شهر چیتاب کهگیلویه و بویراحمد کی حل می‌شود؟/آبرسانی سیار به مناطق مختلف
  • پیشرفت ۴۵ درصدی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان فریدونشهر
  • انتخاب روستای فهرج یزد به عنوان روستای هدف گردشگری
  • روستای فهرج یزد به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • روستای اصفهک طبس روستایی با قدمت 400 سال در دل کویر