Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه گروه‌های مرتبط با دولت نیکاراگوئه از خشونت کشنده "غیر قابل قبولی" علیه غیرنظامیان استفاده می‌کنند، خواستار پایان یافتن خشونت‌هایی شد که طی چندین ماه اعتراضات دست‌کم ۲۷۵ تن را کشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه صدها تن با درخواست اجرای عدالت برای قربانیان سرکوب خشونت‌بار اعتراضات ضد دنیل اورتگا، رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه به خیابان‌ها آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دو روز اول هفته هم ۱۲ تن دیگر کشته شدند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانسی خبری در کاستاریکا به مناسبت چهلمین سالروز دادگاه حقوق بشر بین آمریکایی گفت: شمار تلفات کاملا مشخص و شوکه‌کننده است و استفاده از نیروی قهری کشنده از سوی نهادهای وابسته به دولت نیکاراگوئه اصلا قابل قبول نیست. توقف فوری خشونت‌ها و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی ملی حیاتی است. تنها یک راه‌حل سیاسی پذیرفتنی است.  

براساس گزارش یک گروه حقوق بشری نیکاراگوئه، دست‌کم ۲۷۵ تن از زمان آغاز ناآرامی‌ها در ماه آوریل کشته شده‌اند؛ در زمانی که دنیل اورتگا تلاش کرد تا مزایای بازنشستگی را قطع کند.

دولت بعدا از طرح مذکور عقب‌نشینی کرد اما واکنش سرسختانه علیه معترضان منجر به بروز اعتراضات گسترده‌تر علیه حاکمیت اورتگا شد. این حملات با محکومیت بین‌المللی اورتگا همراه شد؛ رهبر چریک مارکسیست سابقی که با بزرگترین آزمون از زمان بازگشت به قدرت در سال ۲۰۰۷ مواجه شده است.

اورتگا می‌گوید آماده گفت‌وگو است و کمیسیون بین آمریکایی در امور حقوق بشر را برای تایید اظهاراتش مبنی بر اینکه حقوق بشر در کشورش رعایت می‌شود، دعوت کرده است.

خشونت‌ها دوباره ابتدای هفته و زمانی که گروه‌های مسلح و نیروهای پلیس وفادار به اورتگا به دانشگاه‌های تحت اشغال معترضان حمله کردند و موانع را در هم کوبیدند، بالا گرفت.

وزارت خارجه آمریکا دوشنبه در بیانیه‌ای از دولت اورتگا خواست تا فورا اصلاحات دموکراتیک را اجرایی کرده و انتخابات برگزار کند.

خانواده قربانیان خشونت‌های اخیر دوشنبه با تابوت‌هایی به خیابان‌های ماناگوآ آمدند و خواستار برقراری عدالت برای کشته‌شدگان شدند. اپوزیسیون نیکاراگوئه هم خواستار استعفای اورتگا و برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام نیکاراگوئه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی

به گزارش قدس آنلاین ، در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که یک نسخه آن روز جاری در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، آمده است که تحریم‌های جدید، دو گروه اسرائیلی حامی خشونت و چهار متهم به نقض حقوق بشر در کرانه باختری را شامل می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید که خشونت شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری در حد بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه به‌ چه کار می‌آید؟
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم