Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روزگذشته ۲۵ تیرماه، در مراسم تجلیل از حافظان و قاریان جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در اردبیل تصریح کرد: برگزاری آئین جزءخوانی قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان اقدام و فعالیت شاخص و مناسب در راستای ترویج و نشر معارف قرآنی و بهره‌مندی هر چه بیشتر روزه‌داران از اجر و ثواب این ماه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با قدردانی از متولیان و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم معنوی و قرآنی در ماه مبارک رمضان بیان کرد: بهره‌مندی هر چه بیشتر از آیات و آموزه‌های قرآن کریم دل‌های مومنان و مسلمانان را روشن کرده و به زندگی انسان نورانیت و معنویت می‌بخشد و حرکت در مسیر کلام خداوندی سبب نورانیت و سعادت در مسیر زندگی می‌شود.
نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل افزود: باید فضایل و لحظات قدسی را فرموش نکرده و تلاش کنیم تا نوجوانان و جوانان در مسیر هدایت قرار گرفته و به سمت صراط مستقیم حرکت کنند تا خیر دنیا و آخرت نصیب آن‌ها شود.
عاملی تربیت دینی را از مهمترین مسائل در زندگی نوجوانان و جوانان برشمرد و تصریح کرد: باید این امر مورد توجه خانواده‌ها و مراکز فرهنگی و دینی در سطح استان قرار گیرد تا بتوانیم از این طریق شاهد شکست توطئه‌ها دشمنان برای ایجاد انحراف در مسیر نظام و اسلام باشیم.
امام جمعه اردبیل با اشاره به جنگ نرم فرهنگی دشمنان برای آسیب رساندن به انقلاب و اسلام گفت: باید دست‌اندرکاران و متولیان فرهنگیی در زمینه مقابله به این هجمه‌ها و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند تا بتوانیم شاهد اقدامات عملی و خروجی مناسب هزینه‌های فرهنگی در جامعه باشیم.
وی با اشاره به پیشینه اجتماعی و فرهنگی ملت ایران اظهار کرد: این پیشینه یک شاخص به شمار می‌رود که باید تلاش و جدیت بر معرفی این ظرفیت‌ها و دیرینه به عنوان یک تمدن کهن باشد و در این زمینه هدفگذاری اساسی انجام شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی اردبیل تجلیل از فعالان قرآنی جزء خوانی قرآن رمضان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت مدیران حکمرانی قرآنی طبق اندیشه‌های امام موسی صدر

مدیر مرکز تربیت مدیران حکمرانی بنیاد قرآن گفت: دوره سوم آموزشی نظام مهندسی تربیت مدیران حکمران قرآنی در سال جدید با عنوان دوره امام موسی صدر برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمود شاه‌شرقی، مدیر مرکز تربیت مدیران حکمرانی بنیاد قرآن، از سومین دوره آموزشی نظام مهندسی تربیت مدیران حکمران قرآنی خبر داد.

شاه شرقی تصریح کرد: مرکز تربیت مدیران حکمرانی بنیاد قرآن با هدف آموزش و تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی با رویکرد حکمرانی قرآنی ایجاد شده و تلاش می‌کند در این راستا خدمت‌رسانی کند.

مدیر مرکز تربیت مدیران حکمرانی بنیاد قرآن با اشاره به دوره‌های آموزشی پیشین این مرکز اظهار داشت: دوره اول به نام شهید بهشتی در سال 1401 راه‌اندازی شد و یافته‌های پژوهشی در موضوع حکمرانی قرآنی در قالب دوره‌های دو و 16 ساعته تدوین و برای مدیران و کارشناسان ارشد سازمان‌ها ارائه شد.

او از برگزاری دوره دوم به نام شهید چمران یاد کرد و گفت: دوره دوم نیز در سال 1402 تدوین شد و برای مدیران و کارشناسان سازمان‌ها ارائه شد. در عین حال در سال گذشته دوره‌های متعددی برای سازمان‌های بزرگ کشور با رویکرد اداری و بازرگانی تدوین و ارائه شده بود.

 

اذعان دانشمندان غربی به نقش کلیدی قرآن در هدایت‌های علمی

 

شاه شرقی به دوره جدید آموزشی این مرکز اشاره کرد و توضیح داد: در سال جاری و در ادامه تدوین دوره‌های آموزشی، دوره امام موسی صدر با حضور کارشناسان و مدیران بنیاد قرآن و جمعی از قرآن‌پژوهان همزمان با نشست علمی «نقش محور مقاومت در حکمرانی قرآنی» راه‌اندازی شد.

او درباره ویژگی‌های این دوره تصریح کرد: در این دوره علاوه بر آموزش مطالب قبلی از قبیل پیش نیازها، مبانی حکمرانی قرآنی و اصول حکمرانی قرآنی، محتوای جدید نیز به آنها اضافه شده که این محتوای جدید شامل بررسی تاریخ معاصر حکمرانی قرآنی در غرب آسیا است.

او ادامه داد: در این بخش بیشتر به نحوه شکل‎گیری حکمرانی محلی در لبنان با راهبری امام موسی صدر و نحوه شکل‌گیری انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و حکمرانی منطقه‌ای - محور مقاومت - با حکمرانی امام خامنه‌ای و ظرفیت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی و امنیتی این منطقه پرداخته خواهد شد.

مدیر مرکز تربیت مدیران حکمرانی بنیاد قرآن گسترش ادبیات مقاومت را زمینه‌ساز حکمرانی قرآنی و مهدوی دانست و گفت: گسترش فرهنگ و ادبیات مقاومت در منطقه ضمن این که بیانگر بسترسازی تحولی عظیم در تمدن سازی اسلامی خواهد بود، هر گام پیشرفت در این امر ما را به جامعه و حکمرانی قرآنی ناب مهدوی نزدیک‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • جواب دانش‌آموز به ساده‌ترین سؤال دینی همه را شوکه کرد+ عکس
  • تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد
  • تربیت دینی در سایه‌سار حجاب
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • لشکریان غیبی خدا در مبارزه با دشمنان
  • تربیت مدیران حکمرانی قرآنی طبق اندیشه‌های امام موسی صدر