Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: با توجه به اهمیت توسعه زیرساخت ها در پنج سال گذشته مساحت انبارهای این جمعیت با 130 درصد افزایش به هشت هزار و 500 مترمربع رسید.

حسن خدابنده لو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا سال 1392 در مجموع سه هزار و 100 مترمربع انبار امدادی در استان داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به نیاز مبرم استان به مجتمع انباری و لجستیک امداد و نجات جهت پشتیبانی از عملیات های امداد و نجات، مجموعه انباری به مساحت 12 هزار و 500 مترمربع نیز خریداری و به فضای امدادی استان اضافه شد.
خدابنده لو تاکید کرد: این مجموعه انباری شامل چهار باب سوله، هر کدام به مساحت 800 مترمربع و ساختمان اداری به مساحت 550 مترمربع است و تاکنون برای تملک و بازسازی آن بیش از 55 میلیارد ریال هزینه کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه نخستین انبار امدادی استان در شهرستان های قروه و بیجار ایجاد شد و بیش از 50 سال قدمت دارد، گفت: علاوه بر مجتمع عظیم انباری واقع در کمربندی بهشت محمدی سنندج، انبارهای امدادی در شهرستان های دیواندره، سروآباد، قروه، بیجار و کامیاران نیز ساخته شده است.
خدابنده لو در خصوص ایجاد بسترهای توسعه ای در شهرستان های استان یادآور شد: کارکرد انبارهای امدادی، ذخیره سازی اقلام برای خدمت رسانی در حداقل زمان پس از حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی و پاسخگویی مناسب به مردم است.
وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط قوت جمعیت هلال احمر، داشتن انبارهای پشتیبانی عملیات امداد و نجات است، اضافه کرد: در این انبارها اقلام امدادی از جمله چادر امدادی، پتو و موکت، اقلام بهداشتی مانند پودر لباسشویی و صابون، مجموعه ظروف، وسایل گرمایشی، خوراک پزی و روشنایی برای تامین اسکان اضطراری و رفع نیازهای ضروری آسیب دیدگان ذخیره سازی و نگهداری می شود.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای، 100 تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
3020/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر توسعه انبار امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.
 
وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر