Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیرچایلد ریپابلیک ای-۱۰ که به وارتاگ (گراز زگیل دار) مشهور است از جمله نخستین هواپیماهای نظامی آمریکایی است که برای حمایت نزدیک از نیروهای زمینی به هنگام نبرد طراحی و ساخته شده‌است.

سرویس عکس و فیلم فردا: فیرچایلد ریپابلیک ای-۱۰ که به وارتاگ (گراز زگیل دار) مشهور است از جمله نخستین هواپیماهای نظامی آمریکایی است که برای حمایت نزدیک از نیروهای زمینی به هنگام نبرد طراحی و ساخته شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیما با وجود سادگی‌اش طرحی کارآمد دارد و  با دو موتورتوربوفن و گنجایش یک خلبان، برای مقابله با اهداف زمینی مانند تانک، زره‌پوشهای مسلح ، پشتیبانی نیروهای خودی و عملیات جستجو و نجات سربازان گمشده به‌کار می‌رود.   بال‌های بلند این هواپیما به آن قدرت مانور زیاد در سرعت کم و ارتفاع پایین می‌دهد به طوری که می‌تواند مدت‌ها با سرعت نسبتاً کم ۳۲۰ کیلومتر در ساعت در ارتفاع پائین‌تر از ۳۰۰۰ متری زمین با شعاع دید حدود ۴/۲ کیلومتر، حرکت کند.

با این ویژگی‌ها آ-۱۰ می‌تواند نقطه ضعف جنگنده‌های پر سرعت را -که توان زدن هدف‌های کوچک با سرعت کم را ندارند- پوشش دهد. همچنین برخاست و فرود در مدت‌زمان کوتاه ار دیگر ویزگی های این هواپیما است که به‌کارگیری آن را در نزدیکی جبهه‌های نبرد هم ممکن می‌سازد.

این هواپیما در جنگ سال ۱۹۹۰-۱۹۹۱ ائتلاف علیه عراق به تنهایی بیش از ۵۰ درصد تانک‌های عراقی و ۳۱ درصد کل نفربرهای زرهی این کشور را نابود کرد.  

 

 

  لینک کوتاه خبر: farda.fr/002scB

منبع: فردا

کلیدواژه: محمدعلی کلی کلمات قصار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند

نیکلاس سینکینی، کارمند سابق سازمان اطلاعات ضد تروریسم فرانسه، روز پنجشنبه تایید کرد که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، حداقل ۷۵ نیروی فرانسوی در اوکراین کشته، زخمی یا به فرانسه بازگشته اند.

براساس گزارش اسپوتنیک، سینکینی که در حال حاضر در حال بررسی اطلاعات مربوط به مشارکت فرانسوی‌ها در جنگ در کنار نیروهای کی‌یف است، در مصاحبه‌ای گفت: فهرستی که من تا به امروز منتشر کردم، شامل کشته شدگان، مجروحان و عودت کنندگان، شامل ۷۵ نفر است. مقامات فرانسوی آنان را به عنوان داوطلب توصیف می‌کنند. آن‌ها دقیقاً یا با نام مستعار شناسایی شدند که می‌تواند چیز‌های زیادی به ما بگوید. 

وی افزود: دولت فرانسه آنها را به عنوان کارکنان بشردوستانه و کارمندان برخی از سازمان‌های غیردولتی سوئیسی معرفی می‌کند، اما من متقاعد شده ام که آنها ماموران دولتی بودند. 

او خاطرنشان کرد که او همچنین اطلاعاتی در مورد مزدوران دیگری دارد که در خصومت‌ها در سمت کی‌یف شرکت داشتند، اما هنوز اطلاعات کافی در مورد آنها برای انتشار وجود ندارد.

نیرو‌های مسلح روسیه اعلام کردند  عملیات نظامی خود را که با هدف خلع سلاح اوکراین، از بین بردن تهدیدات علیه امنیت روسیه و حفاظت از غیرنظامیان در دونباس در سال ۲۰۲۲ آغاز کردند، ادامه می‌دهند.

نیرو‌های روسیه با وجود حمایت مالی و نظامی قابل توجه ناتو و تعدادی از کشور‌های غربی متحد با واشنگتن از کی‌یف، «ضدحمله» اوکراین را خنثی کردند.

در جریان این عملیات، نیرو‌های روسی بسیاری از تجهیزاتی را که غرب روی آن شرط بندی کرده بود، منهدم کردند که در بالای آن تانک‌های لئوپارد ۲ آلمانی و بسیاری از خودرو‌های زرهی آمریکایی و انگلیسی و همچنین بسیاری از تانک‌ها و خودرو‌های ارائه شده توسط کشور‌های ناتو قرار داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • عکس | تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ
  • تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ+ عکس
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد