Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حوزه هنری استان البرز به واسطه برگزاری سه دوره مستمر جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی، منتخب ششمین جایزه بین المللی باروت خیس شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منتخب البرزی ششمین جایزه بین المللی باروت خیس که روز دوشنبه (25 تیر) مراسم اختتامیه آن در تهران، سالن اجلاس سران برگزار شد در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: این جایزه جهانی در واقع یک نظر سنجی در سطح جهان بوده و موضوع آن انتخاب منفورترین شخصیت سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل آجرلو با اشاره به اینکه دو میلیون نفر در نظر سنجی ششمین دوره شرکت کردند افزود: از بین گزینه های مطرح شده، ترامپ رئیس جمهور آمریکا با کسب بیشترین آرا به عنوان منفورترین چهره سال انتخاب و تندیس آن به وی تعلق گرفت.

مدیر کل حوزه هنری استان البرز اظهار داشت: در مراسم اختتامیه از فعالان فرهنگی – هنری در موضوعات مربوط به مقاومت و استکبارستیزی در سال های اخیر تقدیر به عمل آمد که از جمله می توان به ابوالقاسم طالبی به واسطه کارگردانی و ساخت فیلم یتیم خانه ایران، سید مسعود شجاعی طباطبایی به واسطه برگزاری جشنواری پایان یک داعش در زمینه کاریکاتور و جایزه مرگ بر آمریکا، نادر طالب زاده به واسطه چندین سال فعالیت در موضوعات علمی، ساخت مستند و برنامه های تلویزیونی اشاره کرد.

آجرلو با اشاره به اینکه از وی نیز به واسطه برگزاری سه دوره مستمر جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی تقدیر به عمل آمد تصریح کرد: موضوع اصلی جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی بررسی ماهیت و مصادیق نقض حقوق بشر توسط ایالات متحده آمریکا است که به نوع برداشت آمریکایی ها از موضوع حقوق بشر باز می گردد.

وی با تاکید بر اینکه حقوق بشر موضوع مقدسی است و به مجموع حقوق و آزادی هایی که به انسان داده می شود مرتبط خواهد شد اما آمریکایی ها با برداشت خاصی که از حقوق بشر دارند بزرگترین ناقضان حقوق بشر در سطح جهان هستند گفت: آمریکا نسبت به مردم ایران، نسبت به مردم کشور خود و همه کشورهای جهان بیشترین نقض حقوق بشر را دارند.

آجرلو افزود: نقض حقوق بشر موضوع محوری سه دوره برگزاری جشنواره حقوق بشر آمریکایی است که فراخوان سومین جشنواره در سال 96 صورت گرفت و در 12 تیر 1397 در تالار اندیشه حوزه هنری مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی برگزار شد.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری اخیرا در دیدار با مسئولین کشور به چند مورد از موارد نقض حقوق بشر توسط ایالات متحده آمریکا اشاره کردند که از جمله می توان به نقض حقوق سیاهان، زندان های غیر مجاز ایالات متحده در درون آمریکا و سایر کشورهای جهان و شکنجه زندانیان، سرکوب و کشتار اعضای فرقه داوودی ها که همه اعضای این فرقه را به واسطه اعتقادات مذهبی یک جا سوزاندند اشاره کرد.

آجرلو با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری هیچ گاه به موضوعات مذکور در هیچ نهاد بین المللی رسیدگی نشد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نکات مذکور مواردی است که سازمان ملل و وجدان های بیدار باید آمریکا را به خاطر این رفتارها بازخواست کنند.

وی نقض حقوق زنان، نقض حقوق سرخپوستان و آمریکا به عنوان تنها کشور استفاده کننده از سلاح های اتمی در هیروشیما و ناکازاکی که میلیون ها نفر را به کام مرگ کشاند را از دیگر مصادیق نقض حقوق بشر توسط آمریکا دانست و گفت: نقض حقوق بشر توسط ایالات متحده آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران و مردم آن قبل و بعد از انقلاب نیز صورت گرفته است مانند حمله به هواپیمای مسافربری کشور ایران و انهدام آن که موجب شهادت مسافران آن شد و حمله نظامی به طبس و تحریم ها علیه ایران، و مصایق بسیار زیاد دیگری که وجود دارد.

آجرلو با اشاره به اینکه سه دوره از جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی تا کنون برگزار شده است که دبیرخانه اجرایی این جشنواره در حوزه هنری استان البرز مستقر است افزود: این جشنواره در سطح کشوری و بین المللی برگزار می شود و اختتامیه آن هر سال همزمان با روز افشای حقوق بشر آمریکایی در تهران با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: این سه دوره در گرایش های علمی مانند مقالات، کتاب، رساله های علمی، گرایش هنری مانند موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پوستر، کاریکاتور و نمایش رادیویی، گرایش رسانه ای مانند اپلیکیشن های موبایلی، صفحات مجازی و ایده پردازی بازی های رایانه ای، نماهنگ و کلیپ برگزار شد.

مدیر کل حوزه هنری استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: استقبال هنرمندان و اندیشمندان داخلی و خارجی را از جشنواره حقوق بشر آمریکایی شاهد بودیم و در سومین جشنواره که 12 تیر سال 97 برگزار شد، از 40 کشور جهان شرکت کردند، آثار جمع آوری شد و برگزیده ها در سطح ملی و بین المللی انتخاب شدند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسطین: دستگیری و شکنجه کودکان توسط اسراییل محکوم است

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی، رژیم صهیونیستی به طور گسترده اقدام به دستگیری غیرنظامیان فلسطینی و شکنجه آنها کرده است. این موارد تنها خلاصه به مردان نمی‌شود و گزارش‌ها حاکی از دستگیری زنان و حتی کودکان خردسال توسط نظامیان صهیونیست است. 

به گزارش الجزیره، دولت فلسطین مستقر در غزه امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای دستگیری و شکنجه کودکان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. 

براساس بیانیه منتشر شده در این باره، از گروه‌های حقوق بشری و جامعه بین المللی خواسته شده است پس از شهادت وحشتناک فلسطینیان آزاد شده از بند اسراییل، اقدامات قاطعی در این زمینه انجام دهند.

در گزارش‌های منتشر شده از شهادت زندانیان فلسطینی در بند اسراییل که برخی از آنها حتی کمتر از ۱۲ سال داشته اند از شکنجه شدید، بدرفتاری و بی توجهی پزشکی به اسرا سخن به میان آمده است. 

این بیانیه تاکید دارد: شهادت این اسرا بار دیگر خوی شیطان صفتانه دشمن صهیونیستی را نشان داد. این مسئله مثال دیگری است که نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی چگونه قوانین بین المللی و بشردوستانه را نقض کرده و به جنایت جنگی و نسل کشی خود علیه فلسطینیان در غزه ادامه می‌دهد. 

وزارت خارجه آمریکا سالانه گزارش‌هایی را درباره نقض حقوق بشر و شرایط زندانیان در جهان منتشر کرده و در صدر این لیست کشور‌های مخالف ایالات متحده را قرار می‌دهد. با این حال، واشنگتن همواره چشمان خود را به روی جنایات رژیم صهیونیستی بسته و هیچ گاه اشاره‌ای به کودکان فلسطینی در بند اسراییل نمی‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فلسطین: دستگیری و شکنجه کودکان توسط اسراییل محکوم است
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه
  • قهرمان جهان کوراش مدال خود را به زندانیان جرائم غیر عمد اسفراین اهدا کرد
  • وزیر خارجه چین: حمله به سفارت ایران در دمشق ناقض قواعد بین‌المللی است
  • اپل دیگر بزرگترین سازنده گوشی جهان نیست
  • اقدام ایران، دفاع مشروع و مطابق با موازین حقوق بین‌الملل بود
  • ضربه ایران به رژیم صهیونیستی حیثیت استکبار جهانی را خدشه‌دار کرد
  • حضور «ببعی» و «کارتونی ها» در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سی‌ام‌اس لاکناو