Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@03:06:45 GMT

جدی شدن دولت برای مبارزه با سفته‌باز‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۷۵۷۰

جدی شدن دولت برای مبارزه با سفته‌باز‌ها

سرپرست اسبق وزارت اقتصاد با بیان اینکه در شرایط فعلی مردم به دولتمردان بی اعتماد هستند گفت که دولت برای بازسازی این اعتماد باید با اجرای قوانین مالیاتی نشان دهد که برای مبارزه با سفته‌باز‌های بازار ارز جدی است.

ایسنا: حسین صمصامی – سرپرست اسبق وزارت اقتصاد گفت؛ با بیان این‌که تا زمانی که دولت نتواند ایجاد اعتماد کند مردم کماکان پول‌های خود را به ارز تبدیل می‌کنند، گفت: زمانی که رفتار و گفتار دولت یکی نباشد مردم نمی‌توانند به فضای اقتصادی اعتماد کنند و سرمایه خود را که به ارز تبدیل کرده‌اند از خانه‌ها بیرون بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با ارائه راهکار‌هایی برای ایجاد اعتماد در بین مردم، اظهار کرد: برای حل این مسائل پیش آمده در بازار ارز دولت باید اثبات کند حرف و عملش یکی است تا به این طریق در جامعه ایجاد اعتماد کند. برای این کار دولت باید با اجرای قوانین مالیاتی نشان دهد که برای مبارزه با سفته باز‌های بازار ارز جدی است، ضمن این‌که دولت باید به شفاف سازی‌ها هم اهمیت دهد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان این‌که اگر مردم مطمئن شوند دولت در برخورد با سفته‌بازی‌ها جدی است ارز‌های خود را وارد بازار خواهند کرد، گفت: اگر ارز‌های مردم وارد بازار شود آنگاه تقاضا برای خرید ارز پایین می‌آید و قیمت‌ها کنترل می‌شود.

صمصامی با بیان این‌که به گردش درآمدن سرمایه‌های نزد مردم در بازار می‌تواند به ایجاد اشتغال هم بینجامد، ادامه داد: ارز‌های موجود نزد مردم می‌تواند صرف خرید مواد اولیه و رونق تولید صنعتی شود. ایجاد این شرایط می‌تواند اشتغال‌زایی هم داشته باشد.

وی با انتقاد از تخصیص ارز به برخی شرکت‌های واردکننده، اظهار کرد: در لیست واردکنندگانی که ارز دولتی دریافت کرده بودند نام برخی شرکت‌ها در حوزه‌های ورزشی به چشم می‌خورد که با ارز دریافت شده خودرو وارد کرده بودند یا برخی مثال‌های مشابه که کم هم نبود. وقتی که دولت اینگونه تخصیص ارز می‌دهد معلوم است که مردم نمی‌توانند به دولتمردان اعتماد کنند.

سرپرست اسبق وزارت اقتصاد با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون تغییر در تیم اقتصادی دولت هم اظهار کرد: تفکر حاکم بر دولت باید تغییر کند، شخص آقای رئیس جمهوری که تخصصی در امور اقتصادی ندارد بلکه این مشاوران و اطرافیان او هستند که به او مشورت می‌دهند و به تصمیمات ایشان جهت می‌دهند.

گفتنی است همزمان با شدت گرفتن نوسانات در بازار‌های سرمایه ای، انتقادات نسبت به تیم اقتصادی و تفکر حاکم بر دولت افزایش یافت که در واکنش به این انتقادات معاون اول رئیس جمهوری به نقل از ایشان اعلام کرد که احتمالا شاهد تغییراتی در کابینه خواهیم بود. امری که البته هنوز خبری از آن نشده است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003XsI

منبع: فردا

کلیدواژه: روحانی سفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند

ایسنا/کردستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مشارکت مردم در همه زمینه‌ها به موفقیت منجر خواهد شد، لذا از ظرفیت مردم باید در بحث مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

 مهدی رمضانی، امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، نقش آفرینی و سهم خودشان را در این حوزه ایفا کنند، اظهار کرد: فعالیت سازمان های مردم نهاد قابل احترام است، اما این نهادها کارکرد صحیح خودشان را در اغلب موارد به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر انجام نداده اند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در تحقق شعار سال تأکید کرد: تجربه ثابت کرده است که در حوزه‌هایی که مردم مشارکت مردم داشته‌اند،  موفق بوده‌ایم و اکنون نیز یکی از حوزه‌های جدی که باید از ظرفیت بی بدیل مردم استفاده شود، مبارزه با مواد مخدر است.

رمضانی با تأکید بر نقش آموزش در آگاه سازی جامعه ادامه داد: آموزش و پرورش با دعوت از اصحاب فکر و نظر سعی کند جامعه هدف خود را در زمینه آسیبهای مواد مخدر آگاه کنند.

وی با تاکید بر غربالگری درست و هدفمند در کمپ های ترک اعتیاد، اظهار کرد: در حوزه ترک اعتیاد یک چرخه مالی معیوب وجود دارد و این باید اصلاح شود، ضمن اینکه مکانی جدا برای معتادان با بیماری خاص ایجاد شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • این شهروند باید به پلیس اعتماد کند | واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال تهران
  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • معاریو: نتانیاهو واقعی‌ترین خدمتکار بن گویر است
  • دولت با کسی تعارف ندارد