Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- دبير کانون انبوه سازان ايران نياز ساليانه مسکن در کشور را يک ميليون واحد و توليدات بخش خصوصي در سال گذشته را حدود 500 هزار واحد مسکوني اعلام و تاکيد کرد: رشد بهاي مسکن و افزايش معاملات در بازار شاخصه خوبي براي رونق در اين بازار نيست.

«فرشيد پورحاجت» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به افزايش قيمت مسکن در بازار اشاره کرد و افزود: اين افزايش در ماه هاي خير يک شبه انجام نشده و در نتيجه انباشت تقاضاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: افزايش معاملات به همراه رشد قيمت ها در بازار شاخصه خوبي براي رونق بازار مسکن نيست، بلکه افزايش توليد و عرضه مسکن با قيمت مناسب است که در اين بخش رونق کسب و کار به وجود مي آورد.
پورحاجت يکي از مهمترين مشکلات در حوزه توليد را «قوانين مزاحم در کسب و کار» برشمرد و افزود:در پنج سال گذشته عموما شاهد رکورد در بازار مسکن بوديم و کسي براي انجام سرمايه گذاري در اين بخش اظهار تمايل نداشت.
دبير کانون انبوه سازان ايران تاکيد کرد: براي ايجاد تعادل در بازار بايد به عرضه و تقاضاي مسکن توجه شود، زيرا هر چه تعادل بين اين دو شاخص اقتصادي متناسب باشد، قيمت ها نيز در بازار متعادل خواهد شد.
وي تاکيد کرد: در شرايط موجود دولت و مجلس با تصويب قوانين مورد نياز زمينه حضور بخش خصوصي براي توليد بيشتر مسکن را در کشور بايد فراهم کند، زيرا قوانين مزاحم و دست و پاگير شرايط کسب و کار مناسب را در اين بخش مهم اقتصادي کشور دشوار کرده است.
** تحولات قيمت مسکن
به گزارش ايرنا، پيشتر بانک مرکزي اعلام کرد در خردادماه امسال تعداد معاملات آپارتمان هاي مسکوني شهر تهران به 14.9 هزار واحد مسکوني رسيد که نسبت به ماه پيش و ماه مشابه پارسال به ترتيب 22.1 درصد و 3.1 درصد کاهش نشان مي‌دهد.
در خردادماه امسال ميانگين قيمت يک مترمربع زيربناي واحد مسکوني معامله شده از طريق بنگاه هاي معاملات ملکي شهر تهران 65.1 ميليون ريال بود که نسبت به ماه پيش و ماه مشابه پارسال به ترتيب 8.9 و 45.8 درصد افزايش نشان مي دهد.
بيشترين رشد ميانگين قيمت در اين ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته به منطقه 5 تهران معادل 63.6 درصد و کمترين ميزان رشد به منطقه 20 معادل 16.6 درصد تعلق دارد.
درميان مناطق 22 گانه شهرداري تهران، بيشترين ميانگين قيمت يک مترمربع زيربناي واحد مسکوني معامله شده معادل 141.8 ميليون ريال به منطقه يک و کمترين آن با 29 ميليون ريال به منطقه 18 تعلق داشته است که نسبت به ماه مشابه سال پيش به ترتيب 43.5 و 26.4 درصد افزايش نشان مي دهد.
** تحولات سه ماهه معاملات مسکن
در سه ماهه نخست امسال تعداد معاملات آپارتمان هاي مسکوني شهر تهران به 39 هزار واحد مسکوني رسيد که در مقايسه با مدت مشابه پارسال 5.2 درصد افزايش نشان مي دهد.
در اين مدت متوسط قيمت يک مترمربع بناي واحد مسکوني معامله شده از طريق بنگاه هاي معاملات ملکي در شهر تهران 60.1 ميليون ريال بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 36.8 درصد افزايش نشان مي دهد.
اقتصام**1108** 2023
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش‌های متعدد اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

یک آپارتمان ۱۱۰ متری دوخوابه در منطقه ۱۸ محله «تولید دارو» تهران با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۱ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۹) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه، ۲ سال ساخت در منطقه ۱۸ محله «شهرک فردوس» تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۱۰۰ هزار تومان اجاره خواهید بود.

قیمت خرید واحدهای دیگر در «منطقه ۱۸ تهران» را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) متراژ ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
ابراهیم‌آباد ۶۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۷۸ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۸۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۸۰ ۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۹۰ _ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۸۵ _ ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۷۵ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۸۵ ۱۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۷۳ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۷۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۸۵ _ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۸۵ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6087738 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان