Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، پرو روز دوشنبه در مرز این کشور با کلمبیا به علت حضور باند‌های قاچاق مواد مخدر و مخالفان گروه شبه نظامی کلمبیا، فارک سابق، به مدت ۶۰ روز حالت فوق العاده اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیما، مارتین بیسکارا، رئیس جمهور پرو اعلام کرد "حالت فوق العاده با مشکلات امنیتی ناشی از هجوم شهروندان کلمبیایی در ارتباط است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: "ما از حاکمیت و سرزمین خود دفاع و برای این منظور از قوه قهریه استفاده خواهیم کرد".
منطقه‌ای که در آن حالت فوق العاده اعلام شده است، در استان پوتومایو در منطقه آمازونی پرو قرار دارد که رودخانه پوتومایو در آن منطقه، خاک پرو و کلمبیا را از هم جدا می‌کند. این منطقه در لورتو، بزرگ‌ترین منطقه پرو قرار دارد.
قاچاقچیان مواد مخدر کلمبیایی در این منطقه که از آن به آمریکا و اروپا کوکائین قاچاق می‌شود، با هم رقابت دارند.
بیسکارا اعلام کرد نیرو‌های مسلح پرو "با هماهنگی" نیرو‌های کلمبیایی به "مداخله" در این منطقه اقدام کرده اند.
وی همچنین گفت: "بیش از ۵۰ نفر بازداشت شده اند که اکثر آن‌ها کلمبیایی هستند و به قاچاق مواد مخدر اشتغال دارند".
لوئیس کارلوس ویلگاس، وزیر دفاع کلمبیا نیز اعلام کرد از سه هفته پیش درباره اعلام حالت فوق العاده با مقامات پرو مذاکره شده است. وی همچنین گفت: "همکاری با پرو در بالاترین سطح قرار دارد و بین مقامات دو کشور به طور مداوم گفتگو‌هایی در جریان است".
وی افزود پرو نیز مانند اکوادور از طرف گروه‌های مخالف نیرو‌های مسلح انقلابی کلمبیا، فارک سابق و سازمان‌های جنایی مرتبط با قاچاق مواد مخدر تهدید می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پرو مرز کلمبيا رئيس جمهور فارک قهريه اکوادور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران

با تصویب مجلس شورای اسلامی ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل نمایندگان در سال جاری اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دوستان دولت و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند که از ردیف جدول هفت مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: براین اساس بنابر موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ورزش شنا چه خواصی برای جسم و روح دارد؟
  • فوق العاده خاص کارکنان حوزه سلامت به زودی پرداخت می‌شود
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • تکنیک فوق‌العاده اندریک، بازیکن آینده رئال‌ مادرید / فیلم
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح