Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:55:21 GMT

ضرر ۱۰ میلیارد دلاری اروپا بدلیل قطع صادرات به ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۸۸۴۱

ضرر ۱۰ میلیارد دلاری اروپا بدلیل قطع صادرات به ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، اشتفان شولتز در نشست هم‌اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران با فعالان تجاری که عصر دیروز با حضور وزیر امور خارجه و معاون اول رییس‌جمهور در تهران برگزار شد، گفت : اتحادیه اروپا خواهان باز شدن کانال‌های مالی است زیرا به‌دلیل قطع صادرات به ایران حدود ۱۰ میلیارد دلار متضرر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر اتریش در ایران با اشاره به سفر حسن روحانی به کشورش گفت: این سفر از آن لحاظ اهمیت داشت که اولین سفر یک مقام خارجی به اتریش سه روز بعد از ریاست اتحادیه اروپا توسط این کشور بود و نکته دیگر آن که اولین سفر اروپایی رییس جمهور ایران به یک کشور غربی در دور دوم ریاست جمهوری بود.

وی ادامه داد: همان‌طور که ایران نشان داد استراتژی روشن بعد از خروج آمریکا از برجام دارد امروز نیز نشان داده یک سیاست مشخص در برابر اروپا و شرایطی که یکی از طرف‌های برجام از این توافق خارج شده دارد.

شولتز متذکر شد: در سفر حسن روحانی به اتریش روسای جمهور دو کشور توافق کردند تمام حقوق و ارتباطات اقتصادی که تا پیش از این برقرار بود ادامه پیدا کند مشروط به اینکه ایران تمام مفاد برجام را رعایت کند. لازم است من این را بگویم که ما تحت تاثیر رهبری ایران در مقابله با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا قرار گرفتیم و شاهد بودیم ایرانی‌ها در حال تبدیل کردن این تحریم‌ها به یک فرصت هستند و سیستم اقتصادی خود را تقویت می‌کنند که این امر می‌تواند مدل جالبی برای فعالان اقتصادی اروپا باشد.

وی ادامه داد: ایران آماده است با تکیه بر جوانان خود سیستم اقتصادی خود را فعال کند و بتواند تعاملات خود را با اروپا به حداکثر برساند. ما هم آماده‌ایم تا کمک کنیم ایران فقط یک مصرف‌کننده نباشد بلکه تولید کننده صنعتی قوی باشد زیرا ایران زیرساخت‌ها و از همه مهمتر پویایی لازم، دانش و یادگیری را دارد.

سفیر اتریش تصریح کرد: ما باید دنبال ابزاری باشیم که بتوانیم با آنها تحریم‌های یکجانبه آمریکا را کنار بگذاریم. علاوه بر اینکه اتحادیه اروپا با ابزارهای مختلف این کار را انجام خواهد داد کشورهای اروپایی نیز می‌توانند با استفاده از امکانات خود همکاری دوجانبه خود را با ایران گسترش دهند.

شولتز همچنین افزود: سیستم ارزهای رمزی یکی از ظرفیت‌های خوبی است که فضای خود را پیدا کرده و در حال بالا آمدن از زیر زمین است. ایران نیز باید تلاش خود را برای شناخت و ورود به دنیای دیجیتال به کار بگیرد.

وی افزود: در ارتباط با FATF و برطرف کردن موانع زمان کمی تا اکتبر باقی مانده که باید سریع‌تر عمل کنیم. هفته جاری یک بانک ایرانی به سیستم الکترونیکی برای همکاری وارد شده که این شرایط فرصت‌هایی را برای اروپا برای همکاری با ایران ایجاد می‌کند.

سفیر اتریش در ادامه گفت: ایران باید مورد تشویق قرار گیرد تا استانداردهای بین‌المللی را اجرایی کند و بی‌شک تولید ملی ایران می‌تواند برای دو طرف برد - برد باشد به شرطی‌که ممنوعیت واردات کالا بر طرف شود، مثل ممنوعیت ۱۴۰۰ قلم کالا.

رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا در پایان افزود: فعالان اقتصادی براین اساس کار می‌کنند که سیاست‌مداران شرایط همکاری و تفاهم لازم را ایجاد کنند

کد خبر 4349192

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتریش تحریم اقتصادی ایران بانک مرکزی ایران تحریم اقتصادی ایران قیمت نفت ایالات متحده آمریکا گمرک اوپک جنگ تجاری مصرف برق تعرفه واردات گمرک صرفه جویی در مصرف برق نیروگاه برق قیمت دلار بازار مسکن بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد

مخالفت هواداران بایرن مونیخ تأثیری روی مدیران این باشگاه نگذاشته است

طرفداری | چند روز پیش برخی هواداران بایرن مونیخ یک کارزار اینترنتی راه انداختند که گویا تاکنون بیش از 10,000 نفر در آن شرکت کرده‌اند. در این کارزار، هواداران خواستار ماندن توماس توخل شدند و مخالفت خود را نیز با رالف رانگنیک اعلام کردند.

به گزارش فیلیپ کسلر و مانوئل بونکه از TZ؛ مدیران بایرن مونیخ به خوبی متوجه هستند که گزینه مورد نظر هواداران یک شخص دیگر به‌جای رالف رانگنیک است اما با این وجود، مخالفت هواداران قرار نیست تصمیم آن‌ها برای امضای قرارداد با رانگنیک را تغییر دهد.

بیش‌تر بخوانید: ما توخل را می‌خواهیم، نه رانگنیک؛ شورش هواداران بایرن مونیخ علیه تصمیم مدیران

بایرن مونیخ چه غرامتی باید به فدراسیون فوتبال اتریش بپردازد؟

در مونیخ فرض می‌کنند غرامتی که برای رالف رانگنیک باید به فدراسیون فوتبال اتریش پرداخت کنند، یک عدد یک رقمی میلیون یورویی خواهد بود. با این حال اتریشی‌ها انتظار یک عدد دو رقمی دارند به خصوص اینکه بایرن مونیخ در سال 2021 برای یولیان ناگلزمان، مبلغ پایه 15 میلیون یورو به لایپزیش پرداخت کرد. گفتنی است قرارداد رانگنیک با تیم ملی اتریش تا سال جام جهانی 2026 اعتبار دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان