Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > لرستان - با تلاش و کوشش پرسنل حفاظت محیط زیست لرستان و جوامع محلی مراتع منطقه کوگان و کدر در شهرستان پلدختر پاکسازی گردید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، با همت و تلاش پرسنل حفاظت محیط زیست و عشایر منطقه کوگان و کدر شهرستان پلدختر مراتع این منطقه که در اثر اقدام غیر اخلاقی و خلاف قوانین زیست محیطی افراد متخلف با سموم و کودهای شمیایی آلوده شده بود رفع آلایندگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این عملیات که با حضور مدیر کل و پرسنل اداره کل حفاظت محیط زیست استان، ادارت شهرستانهای پلدختر و خرم آباد و عشایر منطقه صورت پذیرفت، با انجام آبپاشی بوسیله دستگاه فلکسی بک نسبت به رفع آلایندگی از سطح این مراتع اقدام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این برنامه با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفینی که در اقدامی غیر اخلاقی و خلاف قوانین زیست محیطی مراتع این منطقه را با سموم و کودهای شمیایی آلوده نموده اند، از پیگیری جدی و برخورد قاطع با این متخلفین زیست محیطی خبر داد.

مهرداد فتحی بیرانوند با اشاره به تلفات حیات وحش این منطقه در اثر این آلودگی از این اقدام بعنوان یک جنایت نام برد و خاطر نشان نمود برخورد قاطع و بدون اغماض با این تخلفات موجب می شود تا درآینده شاهد تکرار این گونه موارد نباشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان با تشکر از عشایر این منطقه بخاطر حفاظت و حراست جدی از محیط زیست و منابع طبیعی بر لزوم تلاش و کوشش بیشتر در راستای فرهنگ سازی در حوزه های مختلف زیست محیطی جهت پیشگری از آسیب رساندن به محیط زیست تاکید نمود.

46

کلید واژه‌ها : فراکسیون محیط زیست - سازمان محیط زیست - دوستداران محیط زیست - سازگار با محیط زیست - محیط زیست - استان لرستان -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فراکسیون محیط زیست سازمان محیط زیست دوستداران محیط زیست سازگار با محیط زیست محیط زیست استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۸۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی سالاروند مدیرکل به همراه رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست استان در سفر یک روزه به شهرستان بروجرد به مناسبت عید سعید فطر با محیط بانان پاسگاه محیط بانی بیشه دالان دیدار و از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی آن‌ها قدردانی نمود و بر ضرورت هماهنگی و همدلی برای انجام مأموریت‌های محوله تأکید نمودند.

سالاروند در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران و اهالی روستای کپر جودکی شرایط زیست محیطی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوامع محلی اطراف این تالاب را تشریح نمود و بر لزوم حفاظت و مدیریت تالاب و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری در بستر تالاب و تببین ارزش‌های اقتصادی تالاب بیشه دالان به لحاظ پرنده نگری و سایر کارکردهای آن و همچنین بر جلوگیری از ایجاد حریق توسط کشاورزان حاشیه تالاب تأکید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ‌لرستان گفت؛ مبنای اصلی برنامه جامع مدیریت زیست بومی، مشارکت محور بودن آن است و اجرای موفق آن وابسته به مشارکت تمامی گروه‌های ذینفعان و جوامع محلی اطراف تالاب‌ها دارد.

وی همچنین یادآور شد: تالاب‌ها با ارزش‌های اکولوژیک بالا بعنوان تعدیل کننده آب و هوا، کنترل کننده سیلاب‌ها، تغذیه کننده آب‌های زیرزمینی و با دارا بودن ارزش‌های زیبایی شناختی بی بدیل و موثر، نقش مهمی در جذب اکوتوریسم و رونق اقتصادی جوامع محلی هر منطقه دارند.

سالاروند افزود: هوشمندسازی تالاب بیشه دالان بروجرد بخشی از طرح هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت استان بوده است که طی سال گذشته از طریق دوربین‌های نظارتی با کیفیت 4k و قدرت زوم بسیار بالا، امکان پایش آنلاین وضعیت حیات وحش، حریق های احتمالی و تخلفات محیط زیستی را فراهم نموده و در واقع این اقدام مهم گامی موثر در حفاظت از انفال در تالاب‌های استان لرستان محسوب می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895313

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی