Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@11:11:18 GMT

پرداخت ارز دولتی متوقف نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۹۲۳۳

به گزارش ایلنا؛ مهدی کسرایی پور افزود: با توجه به روند غیر معمول و غیر منطقی ثبت سفارش انجام شده از ابتدای امسال تاکنون لازم بود ارزیابی هایی در این باره انجام شود تا دریابیم چه میزان از این ثبت سفارش‌ها واقعی و مرتبط با نیازهای کشور است.

وی اظهار داشت:بنابراین قرار شد ثبت سفارش‌هایی که بانک مرکزی به آن هنوز ارز تخصیص نداده است بازنگری و ارزیابی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بازار دوم ارز از نوزدهم تیر شکل گرفت، افزود: با توجه به ساز و کاری که برای فعالیت در این بازار تعریف شد دو روش برای انتقال ارز و امتیاز واردات در قبال صادرات دیده شده یک حالت این است که خریدار و فرشنده یعنی همان وارد کننده و صادر کننده همدیگر را پیدا می کنند و انتقال با نرخ توافقی، انجام می شود و در حالت دوم، صادرکننده های خرد با استفاده از ظرفیت سامانه نیما ارز خود را عرضه می کنند.

وی ادامه داد: در این مدت کم شکل گیری بازار دوم ارز، ۱۸۰ میلیون یورو در سمت عرضه ارز از جانب صادرکننده ها پیشنهاد داشتیم که از این میزان ۶۵ میلیون یورو به معاملات قطعی رسید و در سمت تقاضا (واردات) از محل گروه سوم هم حدود سه و نیم یورو ارز، فروش رفت.

کسرایی پور افزود: با توجه به روند غیر معمولی که در بحث ثبت سفارش داشتیم کالاها را اولویت بندی کردند. مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع ارز مسافرتی در حال بررسی است و به ستاد اقتصادی دولت، منعکس شد و در آن جا در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز بانک مرکزی دولت سیاست بازار دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر دولت به لرستان انجام ۳۰۰ میلیارد تومان آسفالت راه روستایی بوده است، اظهار داشت: این مصوبه ۱۰۰ درصد عملیاتی شده است.

وی عنوان کرد: در این راستا آسفالت ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه در حوزه جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ قرار بوده که ۳۰۹ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کند که هنوز یک ریال از آن اختصاص پیدا نکرده است، گفت: این اعتبار باید از سوی سازمان مدیریت و همچنین مدیریت بحران اختصاص پیدا می‌کرد.

شیروانی، عنوان کرد: از محل پروژه‌های سیلاب، هزار و ۳۰۰ متر پل ساخته شده است.

کد خبر 6087686

دیگر خبرها

  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه