Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زن مومن در تراز انقلاب اسلامی با الگوپذیری و افزایش علم خود می تواند در جهان الگو باشد یک تمدن اسلامی را خلق کند منتهی تا رسیدن به تمدن اسلامی گام های زیادی باید برداریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد امروز در اردوی آموزشی تشکیلاتی بانوی مومن انقلابی که در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران برگزار شد گفت: امیدواریم که دانشجویان دختر شرکت کننده در این دوره روحیه، تفکر و اندیشه خود را در سراسر کشور و به ویژه دانشگاه آزاد گسترش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش زنان در پیدایش انقلاب اسلامی، استمرار آن و گسترش روحیه انقلابی اشاره کرد و افزود: در دهه چهارم انقلاب نیز زنان نقش و جایگاه ویژه ای در تکامل و بلوغ جامعه اسلامی دارند.
رهبر افزود: زنان در دهه چهارم انقلاب اسلامی برای اینکه بتوانند با توجه به تلاطم های موجود نقش خود را ایفا کنند باید در تقویت و تکثیر فرهنگ پایبندی به مبانی و ارزش های اسلامی تلاش کنند و بتوانند هدف ها و آرمان های انقلاب اسلامی را محقق سازند.
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه زن مومن انقلابی تراز انقلاب باید بتواند الگوهای برتر اسلامی را به جهان معرفی و الگوی فرهنگ ابتذال غرب را از جامعه پاک کند تصریح کرد: الگوهای برتر اسلام ائمه اطهار به ویژه حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) هستند.
وی با اشاره به اینکه زن مومن تراز انقلاب اسلامی باید الگوپذیری خودش را از سرچشمه نبوت و امامت بگیرد و این الگو را در جهان تثبیت کند افزود: زن مومن در تراز انقلاب اسلامی باید حافظ فطرت و اصالت خودش باشد و این اصالت، فطرت و تسلیم نشدن در برابر فرهنگ ابتذال غرب در انقلاب معجزه آفرید.
رهبر پرهیز از تنبلی، محافظه کاری و ناامیدی را از دیگر ویژگی های زن مومن انقلابی دانست و افزود: همه ما می دانیم مردان بزرگ از دامن زنان بزرگ تربیت شده اند در واقع زنان مومن انقلابی در تربیت قوه عاقله جامعه و تربیت نسل مجاهد نقش اثرگذاری داشته اند با این وجود چنین زنی باید از ناامیدی و تنبلی پرهیز کند.
رئیس دانشگاه آزاد اظهار کرد: امروز یکی از استراتژی های دشمن گسترش یاس و ناامیدی در جامعه است و این یاس و ناامیدی از تنبلی و محافظه کاری خلق می شود پس زن مومن انقلابی باید در میدان مجاهده و مبارزه پیش قدم باشد منتهی باید این میدان را براساس زمان و مکان بشناسد و دست به عملیات بزند.

وی تصریح کرد: زن مومن در تراز انقلاب باید خود را به علم، آگاهی و بصیرت مجهز کند چون اگر میدان مقابله با دشمن را نشناسد نمی تواند دست به مبارزه بزند و یاس و تنبلی بر او غالب می شود.
رهبر با بیان اینکه اگر زن مومن در تراز انقلاب اسلامی دشمن را بشناسد برای مقابله با آن به پا می خیزد و مانند انقلاب اسلامی معجزه خلق می کند افزود: زن مومن در تراز انقلاب اسلامی با علم، آگاهی و بصیرت بخشی می تواند معجزه بیافریند.
رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: زن مومن در تراز انقلاب اسلامی با الگوپذیری و افزایش علم خود می تواند در جهان الگو باشد یک تمدن اسلامی را خلق کند منتهی تا رسیدن به تمدن اسلامی گام های زیادی باید برداریم و مجاهدت های زیادی نیاز است واقعیت این است که برای رسیدن به تمدن اسلامی باید در برابر سختی ها صبور بوده و علم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه اگر ما ذره ای از سختی های حضرت زینب (س) را تحمل می کنیم می توانیم انقلاب بزرگی در دنیا ایجاد کنیم تصریح کرد: امروز دشمن می خواهد با اعمال فشار جام دوم زهر را به رهبر انقلاب بچشاند با این وجود ما سرباز رهبری هستیم و باید با هلم و بردباری در برابر فشارها ایستادگی کنیم و تسلیم سلطه گری امریکا و غرب نشویم و نقش زنان در این مقطع نقش حساسی است و باید به عنوان پشتیبانی قوی برای رهبری نقش آفرینی کنند تا معظم له با اطمینان به سربازان خود در جبهه مقاومت در برابر سلطه گران بایستد.
رهبر با بیان اینکه تسلیم شدن در برابر فشارها ویژگی تمام بانوان در تراز انقلاب اسلامی است تصریح کرد: زنان مومن انقلابی باید حافظ خون و نگهدارنده پرچم شهدا باشند و در مسیر حفاظت از خون شهدا عمل کنند.
رئیس دانشگاه آزاد افزود: زن مومن انقلابی باید در علم و فرهنگ پیشتاز باشد. رهبر معظم انقلاب نیز در این باره اظهار داشتند فرهنگ اسلامی مظلوم بوده و این فرهنگ باید زنده شود وخانم ها می توانند در زنده شدن آن نقش اساسی ایفا کنند.
وی اظهار کرد: بنده انتظاری که از این همایش دارم این است که برای زنده شدن فرهنگ اسلامی تلاش کنید و در این راستا برنامه عملیاتی و زمان بندی تعیین کنید و مشخص شود که نقش هر عنصر در این برنامه چیست.
رهبر با بیان اینکه پیشتازی در میدان علم و فرهنگ نیازمند برنامه منسجم و هماهنگ در سراسر دانشگاه آزاد است افزود: این دانشگاه باید به عنوان یک الگوی کشوری و جهانی بتواند برنامه ریزی و نقش آفرینی کند.
رئیس دانشگاه آزاد با تاکید براینکه ما هرگز نباید به وضع موجود رضایت دهیم و اگر این گونه شود با اضمحلال، نابودی و توقف مواجه می شویم تصریح کرد: باید حرکت به سمت پیشرفت را در برنامه و دستور کار خود قرار دهیم و به وضع موجود رضایت ندهیم. در هر حال علم و فرهنگ باید در صدر قله های هدف ما قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: زن در تراز انقلاب اسلامی نباید نقش خود را در خانواده فراموش کند چون خانواده بنیان همه اجتماعات و جامعه است و اگر خانواده از آسیب های اجتماعی مصون بماند اجتماع هم از آسیب ها مصون می ماند.
لازم به ذکر است این همایش با حضور فعالان فرهنگی و تشکیلاتی دانشگاه های آزاد سراسر کشور در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد جامعه فرهاد رهبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما چه نتیجه‌ای دارد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه مدیران کل امور مدارس سمای رودهن با حضور فریده دوکانه‌ای‌فرد، رئیس و اعضای هیئت رئیسه، رسول اسکندری معاون امور مدارس سمای استان تهران، حجت‌الاسلام محمد نصیری، راهبر فرهنگی امور مدارس سما استان تهران، علیرضا سرمدی مدیر اداری مدارس سمای استان تهران، مدیران و کارکنان سمای واحد رودهن در سالن کنفرانس پروفسور حسابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار و معصومه باغبان به‌عنوان مدیرکل امور مدارس سمای رودهن معرفی و از تلاش‌های کوروش حنیفی قدردانی شد.

معاون امور مدارس سمای استان تهران در این مراسم گفت: جابجایی در پست‌های اداری و مسئولیت‌های اجرایی موجب رشد و شکوفایی سازمان‌ها می‌شود و یک امر طبیعی است.

رسول اسکندری افزود: ما در کشور ۳ میلیون دانشجو داریم و از این تعداد یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند، اما در بخش دانش‌آموزی ۱۸ میلیون دانش‌آموز داریم که از این میزان ۱۵۰ هزار نفر در مدارس سما مشغول به تحصیلند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس سما علاوه بر رسالت آموزشی اگر خوب اداره شوند می‌توانند برای دانشگاه مفید باشند و توسعه مدارس سما توسعه دانشگاه را در پی دارد.

معاون امور مدارس سمای استان تهران افزود: مجموعه مدارس سما باید به نحوی اداره شوند که هنگام ثبت‌نام انتخاب اول خانواده‌ها باشند.

اسکندری با اشاره به رشد کمّی و کیفی مدارس و تعامل مثبت دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما در تمامی حوزه‌ها تأکید کرد: برقراری تعامل و ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما از اهداف مهم دانشگاه است.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با داشتن ۲۵ عضو هیئت علمی تمام‌وقت رشته علوم تربیتی دارای ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای توسعه امور تربیتی دانش‌آموزان است.

به گزارش آنا، در این مراسم، کوروش حنیفی به‌عنوان رئیس اداره کارگزینی و رفاه کارکنان و ملیحه عبداللهی به‌عنوان رئیس اداره حقوق و دستمزد معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما چه نتیجه‌ای دارد؟
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
  • دیدار رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر ولایتی
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود