Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱ کشور گفت: تا پایان ماه جاری، کشتی هندی حامل ۱۷ هزار تن برنج در بندر چابهار پهلو می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، غلامعلی گنجعلی رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 کشور در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 31 هزار تن گندم خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سال گذشته 75 هزار تن گندم خریداری شده است، افزود: سیستان و بلوچستان جزء اولین استانهایی است که اقدام به خرید گندم می کند.

 

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 کشور با اشاره به اینکه مدت زمان خرید گندم گاه تا مهر یا آبانماه طول می کشد،یادآور شد: برداشت گندم 18 اسفند هر سال انجام می شود و به دنبال آن در فروردین اقدام به خرید گندم می کنیم.

 

گنجعلی ظرفیت ذخیره سازی گندم در سیلوها را 400 هزار تن به صورت سالیانه اعلام کرد و خاطرنشان نمود: ماهیانه 23 هزار تن آراد در بخش خبازی ها و آزادپزی ها و آراد خام روستائیی و عشایری و 4 هزار تن در بخش صنعت و صنف مصرف می شود.

 

وی افزود: خرید هر کیلو گندم برای دولت نزدیک به 2 هزار تومان تمام می شود اما دولت در حوزه حمایتی، آرد را به نرخ 665 تومان به خبازی ها و به صنف و صنعت با نرخ 900 تومان تحویل می دهد.

 

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 کشور از فعالیت 205 نانوایی آزاد پز در سطح استان خبر داد و بیان داشت: تمامی نانوایی ها حتی آزاد پزها آرد یارانه ای دریافت می کنند.

 

گنجعلی خاطرنشان نمود: در قالب طرح ضیافت و تنظیم بازار بالغ بر هزار و 300 تن انواع برنج به قیمت مناسب در بین خانواده ها توزیع شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه شهروند در مصرف نان مدیریت کنند، افزود: اکثر نانوایی ها در سطح استان تافتون تولید می کنند؛ مردم براساس نیاز خودشان خرید نان داشته باشند.

 

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 کشور تصریح کرد: بخش عظیمی از وجوه دولت در حوزه آرد و نان پرداخت می شود بنابراین با مصرف درست از نان از ضربه زدن به بیت المال خودداری کنیم.

 

 

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس ترامپ روزنامه روزنامه های ورزشی جشن های دهه کرامت روز دختر شورای نگهبان اردبیل شیراز صنف و صنعت سیلوها خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان بنادر و دریانوردی، شایسته مراد زاده معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان در دیدار با علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی بر علاقه مندی دولت این کشور برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در بندر چابهار تاکید کرد.

معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان در این نشست افزود: روابط دو جانبه تجاری و اقتصادی بین تهران و دوشنبه در سطح خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به سوابق تاریخی و فرهنگی مشترک بین ایران و تاجیکستان، اظهار داشت: در ۲ سال گذشته سطح روابط اقتصادی و جابه‌جایی کالا بین دو کشور رو به رشد بوده و افزایش یافته است.

مراد زاده همچنین از علاقه تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار خبر داد.

اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با کشور‌های فارسی زبان

در این دیدار همچنین علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران نیز با اشاره اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با کشور‌های همسایه به ویژه با کشور‌های فارسی زبان، تاکید کرد: رویکرد تهران در توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی با کشور‌های همسایه، منافع برد- برد و اشتراکی برای همه فعالان اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و اهتمام وزیر راه وشهرسازی ایران برای اتصال بندر چابهار به راه‌آهن سراسری کشور در یک سال آینده، تاکید کرد: با حضور دولت هند و سرمایه‌گذاری یک شرکت هندی در بندر چابهار، علاوه بر ارتقای ظرفیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی این بندر، عملکرد تخلیه و بارگیری بندر چابهار نیز به بیش از پنج میلیون تن افزایش یافته است.

صفایی با بیان اینکه آینده تجاری و بازرگانی بسیار خوبی در انتظار بندر چابهار است، افزود: هم اکنون کشتی‌های لاینر به صورت مستقیم از هند و چین در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری می‌کنند.

وی با استقبال از سرمایه‌گذاری زیرساختی دولت و شرکت‌های خصوصی مورد تایید تاجیکستان در بندر چابهار برای ساخت محوطه لجستیکی در این بندر تاکید کرد: مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد.

به گفته صفایی، سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار، از آن برای ترانزیت کالا‌های کشورش و کالا‌های سایر کشور‌ها استفاده کند و از تسهیلات و تخفیفات ترانزیتی بندر چابهار بهره ببرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان