Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@16:23:55 GMT

طرح هوشمندسازی جاده های انگلیس کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۹۳۶۴

طرح هوشمندسازی جاده های انگلیس کلید خورد

طرحی جدید در انگلیس پیشنهاد شده تا با بودجه ۵۳ میلیون دلاری پدهایی در کف جاده نصب شود. این پدها خودروهای الکتریکی را هنگام تردد شارژ می کنند.

ایران آنلاین /خودروهای الکتریکی به زودی می توانند هنگام تردد در جاده به طور بی سیم شارژ شوند. این بخشی از یک پروژه پیشنهادی دولتی با بودجه ۵۳ میلیون دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح پدهای شارژی در جاده تعبیه می شود که می توانند الکتریسیته را به زیر خودرو منتقل و در نتیجه به سطح شارژ آن بیفزایند.

روش گفته شده مشابه شیوه ای است که در خودروهای اسباب بازی Scalextric  به کار می رود.  یک صفحه تماس فلزی زیر این اسباب بازی ها نصب می شود  که برق را از مسیر به خودرو منتقل می کند.

 مزیت این طرح بی سیم آن است که نیازمند هیچ گونه تماس فیزیکی میان خودرو و سطح جاده نیست.  

 البته این نخستین باری نیست که چنین طرحی در شهرهای مختلف جهان پیشنهاد می شود. این پیشنهاد به عنوان بخشی از استراتژی وزارت حمل ونقل ارائه شده تا فناوری عدم انتشار گازهای گلخانه ای را ترویج کند.

 طبق این طرح نقاطی برای شارژ بی سیم خودرو در کنار جاده،  پارکنیگ ها، ایستگاه های خدماتی و حتی زیر جاده ها ساخته می شود.

 مقامات دولتی همچنین معتقدند خانه ها و دفاتر جدید باید همراه شارژرهای الکتریکی ساخته شوند.

 

/ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج‌گیری تقاضای نفت در بخش جاده‌ای تا سال ۲۰۴۰

بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت در بخش جاده‌ای تا سال ۲۰۳۲ با ۵درصد افزایش به حداکثر ۵۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد، ضمن اینکه افزایش تعداد خودروها، مانع کاهش تقاضای جهانی نفت در این بخش تا سال ۲۰۴۰ خواهد شد.

به گزارش شانا، به‌نقل از هفته‌نامه بررسی تحولات بین‌المللی انرژی و تغییر اقلیم مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد افزایش تقاضای جهانی نفت در بخش جاده‌ای، پس از رسیدن به اوج خود در سال ۲۰۳۲، تا سال ۲۰۴۰ کاهش مصرف نفت به ازای هر خودرو را جبران می‌کند و به همین دلیل در سطح ۴درصد بیشتر از تقاضای سال ۲۰۲۳ ثابت باقی خواهند ماند، اما از سال ۲۰۴۰ به بعد روند تقاضای جهانی این بخش کاهش خواهد یافت.

این بانک انتظار دارد تفاوت‌های زیادی در زمان به‌اوج‌رسیدن تقاضای نفت در کشورهای مختلف وجود داشته باشد.

این بانک در مطلب خود آورده است که ۱.۷ میلیارد خودرو در سطح جاده‌های جهان، ۴۷درصد از تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است و مصرف بنزین حدود نیمی از تقاضای نفت بخش جاده‌ای را تشکیل می‌دهد.

گسترش خودروهای برقی جدید که به‌عنوان خودروهای باتری و پلاگین هیبریدی شناخته می‌شود (نه هیبریدی‌های سنتی)، اکنون بر تقاضای جهانی نفت تأثیر می‌گذارد.

این بانک انتظار دارد افزایش خودروهای برقی جدید و افزایش کارآیی موتورهای احتراق داخلی باعث کاهش ۶۵درصدی مصرف نفت در هر خودرو (تا ۲۸۵ گالن در سال) تا سال ۲۰۴۰ شود.

بانک گلدمن انتظار دارد تا سال ۲۰۴۰ تعداد خودروهای جهان از خودروهای برقی جدید ۶۰درصد افزایش یابد.

براساس پیش‌بینی این بانک، تقاضای نفت بخش جاده‌ای در بازارهای نوظهور، به‌استثنای چین، تا سال ۲۰۴۰ روبه‌رشد خواهد بود. این افزایش تقاضا تقریباً کاهش مداوم در کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (اوئی‌سی‌دی) و به‌زودی در چین را جبران خواهد کرد که انتظار می‌رود تقاضای نفت بخش جاده‌ای این کشور در سال ۲۰۲۵ به اوج برسد.

طبق نظر بانک گلدمن ساکس، زمان به‌اوج‌رسیدن تقاضای نفت جاده‌ای می‌تواند از سال ۲۰۲۵، تا پس از سال ۲۰۴۰ تحت مسیرهای جایگزین برای رشد اقتصادی و گسترش خودروهای برقی در کشورها متفاوت باشد. درعین‌حال، رشد تقاضای نفت برای تولید محصولات پتروشیمی و سوخت جت قوی‌تری خواهد بود.

از نظر مقایسه، سناریوی پایه گلدمن ساکس درباره رشد ثابت تقاضای نفت جاده‌ای، از پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی بیشتر بوده و پیش‌بینی‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) کمتر است.

دیگر خبرها

  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)
  • ترمز رشد خودرو‌های برقی کشیده شد
  • اوج‌گیری تقاضای نفت در بخش جاده‌ای تا سال ۲۰۴۰
  • (عکس) لینگشی L؛ وقتی هوندا و دانگ فنگ اتصال برقرار می‌کنند!
  • ترمز رشد خودروهای برقی کشیده شد
  • لینگشی L ؛ وقتی هوندا و دانگ فنگ اتصال برقرار می کنند! (+عکس)
  • تازه‌ترین شاسی‌بلند چینی بازار را بشناسید: ۳۶هزار دلار ناقابل!
  • آماده سرمایه‌گذاری در همدان هستیم
  • جایگاه‌های شارژ خودروی برقی در همدان ایجاد می‌شود