Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@05:48:10 GMT

اجرای مرحله سوم طرح کاهش هدر رفت بنزین

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۹۳۸۹

اجرای مرحله سوم طرح کاهش هدر رفت بنزین

تین‌نیوز | 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از اجرای رایگان مرحله دوم و سوم طرح کهاب در مجاری عرضه کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه عصر روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی با اعضای انجمن صنفی جایگاه داران و شرکتهای حمل سوخت گفت:

کهاب طرحی برای صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت به شمار می آید که با اهداف زیست‌محیطی پایه‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هدف اصلی این طرح کاهش از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوخت گیری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ترکیبات هیدروکربنی، سمی و فرار بوده و تمایل زیادی در جهت ترکیب با عناصر و مواد دیگر دارند، انتشار آنها در محیط، ترکیبات تازه ای را به وجود آورده و آثار نامطلوب فیزیولوژیکی، زیست‌محیطی و اقتصادی را به‌دنبال دارد که اجرای طرح کهاب جلوی این آثار نامطلوب را می گیرد.

وی بیان کرد: در راستای مرحله 2 و 3 این طرح، سرمایه گذار بخش خصوصی 2 تا چهارسال اول از محل استحصال بنزین 70 تا 80 درصد سرمایه خود را از جایگاه دار به مرور دریافت می کند و 20 تا 30 درصد استحصال متعلق به جایگاه دار است.

موسوی خواه گفت: در ادامه به مدت هفت تا هشت سال نیز این ضریب برعکس خواهد بود و جایگاهدار ریالی برای اجرای این طرح مهم زیست محیطی پرداخت نمی کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: به منظور رفع موانع کسب و کار، کارمزد جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی در سطح کشور به صورت پیش پرداخت حق العمل کاری کارمزد پرداخت می شود.

وی ادامه داد: شیوه فعلی پرداخت حق العمل کاری جایگاه ها بسیار پرهزینه و وقت‌گیراست و سه هزار و 600 جایگاه سوخت در کشور وجود دارد که کارمزد آنها با توجه به مبادی تامین سوخت، پراکندگی جغرافیایی و سطح جایگاه محاسبه و پرداخت می‌ شود که این امر از نظر نیروی انسانی و عملیات حسابداری وقت و انرژی بسیاری می گیرد.

موسوی خواه بیان کرد: در شیوه فعلی برای پرداخت کارمزد جایگاه داران در هر دوره ناچار هستیم بیش از 3 هزار و 600 رقم چک، سند حسابداری و اسناد مالی صادر کنیم و از آنجا که این اسناد باید مادام‌العمر نگهداری شود مشکلات متعددی از نظر نیروی انسانی و نگهداری اسناد به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: با شیوه جدید و پس از تثبیت نرخ حق العمل کاری، جایگاه ‌داران حق‌العمل خود را هنگام عرضه فرآورده به‌صورت مستقیم از مردم دریافت می‌ کنند.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح کهاب مصوبه هیات دولت بوده و از سال 87 در کشور کلید خورده است.

به منظورکاهش، منتشر نشدن و هدایت بخار بنزین حاصل در جایگاه‌های عرضه سوخت با ایجاد یک خط برگشت بخار مابین مخازن زیرزمینی جایگاه و مخزن نفتکش، از خروج بخار بنزین مخازن جایگاهها در زمان تخلیه نفتکش به اتمسفر جلوگیری و با اشاره به اصل بالانس حجمی بخار موجود به سمت نفتکش هدایت شده که در عمل یک مرحله تولید بخار از بین می‌رود.

در پی اجرای موفقیت آمیز مرحله نخست در جایگاه ها /کنترل مقدار خروج بخار بنزین/، پروژه مرحله دوم یعنی نصب سامانه کنترل انتشار بخار بنزین در حین سوخت گیری خودرو و بازیافت بخار بنزین در محل جایگاه در دستور کار قرار گرفت.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: طرح کهاب مصرف سوخت هدر رفت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نگران تامین سوخت نباشند

رجب پور در واکنش به انتشار خبری درباره تشکیل صف در جایگاه‌های عرضه سوخت در فضای مجازی به‌دنبال حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی، گفت: ما مشکلی بابت تامین بنزین نداریم و مردم نگران تامین بنزین نباشند.

او افزود: همه جایگاه‌های عرضه سوخت در استان مازندران شامل بنزین، گازوییل و گاز طبیعی (سی ان جی) فعال و مشغول خدمت هستند و مردم هم می‌توانند با مراجعه به این جایگاهها، سوخت خود را تامین کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با اشاره به اینکه موجودی سوخت جایگاه‌های عرضه و مخازن ذخیره تکمیل است، گفت: بنزین به مقدار کافی موجود است؛ مردم نگران تامین سوخت نباشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چالش بزرگ دولت با ناترازی روزانه ۱۰ میلیون لیتری سوخت | بنزین واراداتی لیتری چند؟
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟
  • مصرف بیش از ۱۷۲ میلیون متر مکعب سی ان جی در سبد سوخت کردستانی ها
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟ / واردات لیتری ۶۰هزارتومان، فروش ۳هزارتومان
  • مردم نگران تامین سوخت نباشند
  • صرفه جویی ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین با مصرف سی ان جی در خراسان شمالی
  • مردم نگران بنزین نباشند
  • جایگاه‌های سوخت تهران به شرایط عادی بازگشتند
  • مردم نگران تامین بنزین نباشند/ موجودی سوخت جایگاه‌ها تکمیل است
  • هدف دولت از حذف کارت سوخت جایگاه ها چیست؟