Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، امین رستم‌زاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان و دبیر علمی جشنواره در جلسه شورای فرهنگی جهاد دانشگاهی استان با اعلام این خبر افزود: این جشنواره با همکاری ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه و استانداری با هدف فرهنگ‌سازی در راستای تولید محتوای دیجیتال کاربردی در حوضه  آب و دریاچه ارومیه، شناسایی و افزایش مشارکت عمومی  دانشجویان و تولید کنندگان رسانه در راستای حفظ و ارتقای آب دریاچه ارومیه، شناسایی توانمندی‌ها و هدایت استعدادهای جامعه در حوزه تولید محتوا خصوصا مسائل و چالش‌های مربوط به دریاچه ارومیه، بسترسازی در جهت کارآفرینی دیجیتال مبتنی بر تولید محتوا در این حوزه، پرورش ایده‌های  خلاقانه در حوزه تولید محتوای دیجیتال با محوریت دریاچه ارومیه و فرصت سازی خلاقانه چالش ها مبتنی بر تولید محتوای دیجیتال در این حوزه  برگزار می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر،  برگزاری فن بازار محتوای دیجیتال با هدف کارآفرینی دیجیتال مبتنی بر محتوا،  حمایت از تولیدکنندگان محتوا، کمک به اصلاح الگوی مصرف آب و تغییر الگوی زندگی ،آگاهی بخشی از برنامه‌ها واقدامات احیای دریاچه و اثرات زیست محیطی و اقتصادی واجتماعی خشک شدن دریاچه و کمک به تاسیس و تقویت شرکت‌های دانش بنیان حوزه تولید محتوای دیجیتال با رویکرد محیط زیست و حفظ دریاچه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ملی می باشد.

رستم‌زاده اظهار کرد: این جشنواره در 6 محور وب سایت و شبکه‌های اجتماعی، فیلم و مستند کاربردی،  بازی‌های رایانه ای و انیمیشن، نرم‌افزارهای تلفن همراه، نرم‌افزارهای کاربردی و اینترنت اشیاء در 2 بخش بزرگسالان و دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.

امین رستم‌زاده، دبیر علمی این جشنواره ملی در توضیح نحوه برگزاری این رویداد ملی گفت: در بخش اجرایی این رویداد  ابتدا طی فراخوان از فعالین حوزه دیجیتال، تولید محتوا و فضای مجازی که دارای تخصص و مهارت در 6 محور اعلامی جشنواره هستند دعوت خواهد شد تا رزومه و گزارشی فعالیتهای انجام داده مرتبط با محورهای جشنواره را به دبیرخانه جشنواره به نشانی اینترنتی www.lakeurmiait.ir  و همزمان به ایمیل جشنواره به نشانی Jahad@urmia.ac.ir ارسال کنند.

وی ادامه داد: در ابتدا پس از ارزیابی اولیه رزومه‌های دریافتی و گزارش فعالیتهای صورت گرفته، افراد یا تیمهای منتخب جهت شرکت در رویداد با رویکرد حل مساله به جشنواره دعوت خواهند شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: افراد هم بصورت فردی و هم بصورت گروه های 2 تا 5 نفره می توانند در این جشنواره ثبت نام کنند.

وی اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در این رویداد ملی تا 30 مرداد ماه فرصت دارند تا علاوه بر ثبت نام در این جشنواره سوابق فعالیتی خود در خصوص تولید محتوای دیجیتال را به دبیرخانه ارسال کنند و در صورت داشتن  هر گونه سوال با دبیرخانه جشنواره به شماره 33444070-044 تماس حاصل نمایند.

رستم‌زاده افزود: در این رویداد که بصورت   2 روزه  برگزار خواهد شد قبل از برگزاری رویداد کارگاه آموزشی در خصوص مسائل و مشکلات دریاچه از ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ویژه شرکت کنندگان برگزار خواهد شد تا با مسائل مختلف دریاچه ارومیه وضرورت احیای آن آشنا شده تا با آمادگی کامل در روزهای برگزاری این رویداد ملی نسبت به ارائه ایده های خلاقانه تخصصی در حوزه مدنظر اقدام کنند.

دبیر علمی این جشنواره ملی  با اشاره به موضوعات برگزاری این رویداد کشوری اظهار کرد: روش های خلاقانه و بکارگیری فناوری در اصلاح نظام توزیع و مصرف بهینه آب در بخش های کشاورزی، صنعتی و مسکونی، آموزش وترویج  روش های مصرف بهینه در بخش کشاورزی و مسکونی و صنعتی، آثار و خطرات  فرهنگی اجتماعی و اقتصادی  و زیست محیطی خشک شدن دریاچه ارومیه، نقش مشارکت مردمی در برنامه های احیای دریاچه و ارزیابی اثر بخشی اقدامات در حال انجام، گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب در حوضه آبریز، بکار گیری روش های جدید در مدیریت بحران آبی وخشکسالی، ارائه ایده و سناریو درآینده نگاری دریاچه و حوضه آبریز از موضوعات برگزاری این جشنواره می باشد.

رستم‌زاده با اشاره به کمیته های تشکیل شده دبیرخانه جشنواره در بحث تخصصی علمی اجرایی و جلسات متعدد برگزار شده خاطرنشان کرد: داوری طرح‌ها و ایده‌های ارائه‌شده توسط شرکت‌کنندگان، توسط داوران عضو کمیته علمی و داروی جشنواره متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاهها ومتخصصان و خبرگان حوزه تولید محتوای دیجیتال کشور صورت خواهد گرفت.

معاون جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: به تیمهای برگزیده این جشنواره در بخش بزرگسالان جوایز نفیسی شامل لوح تقدیر و جوایز نقدی 40 ، 30 و 20 میلیون ریالی  و در بخش دانش‌آموزی نیز جوایز نفیسی شامل لوح تقدیر و جوایز نقدی 20 ، 15 و 10 میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

وی در خصوص تشویق و حمایتهای تیمهای منتخب این جشنوراه اظهار کرد: در فاز بعدی ستاد احیای دریاچه ارومیه در نظر دارد بر اساس بانک اطلاعاتی بدست آمده از طرحهای خلاقانه و بدیع تیمهای منتخب حمایتهای مادی و معنوی ارزشمندی بعمل آورد که این بحث تاثیر مهمی در رونق کسب و کارهای تولید محتوای دیجیتال  در راستای اهداف ستاد احیاء خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت گفت:خوشبختانه وضعیت دریاچه ارومیه یک وضعیت بسیار خوب است و با توجه به روند بارش ها نیز که ادامه دارد امیدواریم این روند بهبود استمرار داشته باشد.

به گزارش مشرق، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست امروز (۲۹ فروردین) حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه با وضعیت دریاچه ارومیه گفت: خوشبختانه وضعیت دریاچه ارومیه یک وضعیت بسیار خوبی است و با توجه به روند بارش ها نیز که ادامه دارد امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.با وضعیت بارش ها و البته تخصیصی که وزارت نیرو در بحث حقابه انجام شد و همکاری وزارت نیرو در بحث حقابه و رهاسازی آب موجب بهبود دریاچه شد.

سلاجقه افزود: محیط زیست یک موضوع فراملی است و همه کشور ها به نوعی با مشکلات محیط زیستی سر و کار دارند این فرصت را داریم تا با بقیه کشور ها همکاری کنیم. کشور کنگو با توجه به این که در قلب آفریقا قرار گرفته است و دارای مناطق بکر زیست محیطی و حیاط وحش خوبی دارد میتوان از تجارب آن استفاده کرد.این کشور در مسائلی مربوط به سیلاب و جنگل تراشی مشکل دارد و خوشبختانه با توجه به نشستی که با معاون نخست وزیری این کشور داشیم و با توجه به استقرار سفیر جدید جمهوری اسلامی در اولین اقدام در این حوزه ها با این کشور همکاری خواهیم داشت .

دیگر خبرها

  • تذکر رئیس قوه قضائیه درباره پرهیز از صدور قرار تامین منتهی به بازداشت (فیلم)
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • تصاویر زیبا و چشم‌نواز از حال خوب دریاچه ارومیه + عکس
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • کاری از سوی دولت برای دریاچه ارومیه صورت نگرفته/ با دو میلیارد متر مکعب آب هم می‌شود در دریاچه قایق‌سواری کرد/ پایان تابستان معلوم می‌شود
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو