Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@13:25:43 GMT

ریزش قیمت نفت متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۹۴۳۴

ریزش قیمت نفت متوقف شد

به گزارش ایسنا، بهای معاملاتی آتی نفت برنت ۳۶ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۷۲.۲۰ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت روز دوشنبه ۴.۶ درصد صعود کرد و در یک مقطع به پایین‌ترین رکورد از اواسط آوریل رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با سه سنت افزایش، به ۶۸.۰۹ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که روز دوشنبه ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد سقوط کرد.

اعتصاب کارکنان نفتی در نروژ روز دوشنبه پس از این‌که کارفرمایان به درخواست‌های اتحادیه برای پیشنهاد دستمزد جدید پاسخ ندادند تشدید شد و صدها نفر دیگر دست از کار کشیدند. این اعتصاب که اواخر روز گذشته آغاز شد تاکنون تاثیر محدودی روی تولید نفت نروژ داشته، اما برخی از شرکت‌های حفاری نسبت به احتمال لغو قرارداد در صورت ادامه اعتصابات به مدت یک ماه یا بیشتر، هشدار دادند.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، تهدید اختلالات بیشتر در عرضه به بازار، به کلی از میان نرفته است. تولید در لیبی با وجود بازگشایی بنادر نفتی،  در معرض کاهش بیشتر قرار دارد. در حالی که بنادر لیبی بازگشایی شده است، تولید در میدان نفتی شراره پس از این‌که دو کارمند نفتی از سوی یک گروه ناشناس ربوده شدند، حداقل ۱۶۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت ملی نفت لیبی ۱۱ ژوییه اعلام کرد: چهار پایانه صادراتی گشوده شدند و تعطیلی طولانی‌مدت میدان نفتی الفیل در جنوب غربی نیز پایان یافته است. دو روز بعد تولید میدان شراره حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

در این بین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه‌ای پیش بینی کرد تولید نفت هفت منطقه بزرگ شیل در این کشور در ماه اوت ۱۴۳ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به رکورد ۷.۴۷ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود

وزارت اقتصاد روسیه قیمت هر بشکه نفت را در بودجه فدرال برای بازه زمانی سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ میلادی ۶۵ دلار پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس تازه‌ترین چشم‌انداز مشاهده‌شده از سوی این خبرگزاری، وزارت اقتصاد روسیه پیش‌بینی خود را برای قیمت صادرات نفت خام در سه سال آینده، به ازای هر بشکه ۶۵ دلار پیش‌بینی کرد.

براساس این برآورد که به‌منظور تهیه و تدوین بودجه فدرال استفاده می‌شود، قیمت نفت در برآوردهای پیشین برای سال ۲۰۲۴، ۷۱ دلار و ۳۰ سنت، برای سال ۲۰۲۵، ۷۰ دلار و ۱۰ سنت و برای سال ۲۰۲۶، ۷۰ دلار در نظر گرفته شده بود.

روسیه در پی تنش‌های مسکو - کی‌یف، با تحریم‌های بی‌شماری از سوی غرب ازجمله محدودیت در خرید محموله‌های نفت خام این کشور و نیز اعمال سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه روبه‌رو شده است.

بازنگری کاهشی احتمالاً فشار بیشتری را بر بودجه روسیه وارد می‌کند و احتمال دارد که این کشور با کسری ۶.۵۶ میلیارد دلاری یا ۰.۳درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماه نخست روبه‌رو شود.

بااین‌حال، درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز روسیه در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴، به‌دلیل افزایش قیمت‌ها ۷۹.۱درصد بیشتر از سال ۲۰۲۳ بوده است.

قیمت گاز طبیعی برای صادرات به اتحادیه اروپا و ترکیه، در سال جاری میلادی به ازای هر هزار مترمکعب ۲۹۷.۳ دلار، برای سال ۲۰۲۵ میلادی ۲۸۵.۸ دلار و برای سال  ۲۰۲۶ میلادی ۲۷۶.۱ دلار پیش‌بینی شده بود که اکنون، براساس تازه‌ترین برآوردها، این ارقام به‌ترتیب برای سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ میلادی ۳۲۱.۷ دلار، ۳۰۸.۳ دلار و ۲۹۶ دلار پیش‌بینی شده است.

قیمت گاز طبیعی برای صادرات به مقصد چین نیز کاهش یافته است.

براساس پیش‌بینی توسعه اجتماعی - اقتصادی روسیه تا سال ۲۰۲۷، صادرات نفت روسیه امسال اندکی افزایش یافته و از ۲۳۸ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ به ۲۴۰ میلیون تن (روزانه ۴.۸ میلیون بشکه) رسیده است.

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان