Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد - ايرنا - معاون برنامه ريزي و تحقيقات شرکت برق منطقه اي خراسان گفت: صاحبان صنايع بزرگ در استان هاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي 24 تفاهم نامه در خصوص مديريت مصرف برق با اين شرکت منعقد کردند.

حسين محمودي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: امضاي اين تفاهم نامه ها طبق شيوه نامه اي کشوري در قالب طرح `پاسخگويي به بار` است که 24 ساعت قبل به واحد صنعتي اطلاع داده مي شود که در ساعات اوج بار (11 تا 17) مصرف برق خود را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه 60 درصد برق شبکه خراسان توسط صنايع بزرگ مصرف مي شود، اظهار داشت: قطعي برق در صنايع بزرگ به هيچ وجه در برنامه اين شرکت نيست و به همين منظور مديريت مصرف در اين بخش در قالب انعقاد تفاهم نامه با صاحبان صنايع بزرگ انجام شده است.
معاون برنامه ريزي و تحقيقات شرکت برق منطقه اي خراسان گفت: مشابه اين تفاهم نامه سال گذشته با صاحبان صنايع بزرگ خراسان بسته شد و در قبال همکاري آنها پاداشي به صورت کاهش چند ميليارد توماني در قبوض برق آنها اعمال شد.
وي اظهار داشت: اگر زماني که شبکه برق سراسري دچار مشکل است، صنايع طرف قراداد با اين شرکت به مدت پنج مرتبه پياپي مديريت مصرف را در ساعات درخواست شده، اعمال نکنند، اين واحدها در اولويت مديريت بار قرار گرفته و در صورت بروز مشکل در شبکه، با اطلاع قبلي برق آنها قطع مي شود.
وي افزود: تاکنون تنها يک واحد صنعتي از بين واحدهايي که با شرکت برق منطقه اي خراسان تفاهم نامه امضا کرده اند، به اين تعهد عمل نکرده و اخطار گرفته است.
محمودي اظهار داشت: تابستان شرايط توليد برق نسبت به سالهاي قبل تغيير کرده و براي جبران کمبود برق چاره اي جز مديريت مصرف و در صورت لزوم قطعي برق نيست و صنايع نيز از اين قاعده مستثني نيستند.
وي با اشاره به اينکه کل بار شبکه برق در طول روز 55 هزار مگاوات است، افزود: در فصل گرما که دماي هوا افزايش مي يابد، روزانه بيش از 21 هزار مگاوات بار بر شبکه سراسري برق افزوده مي شود و دليل اصلي اين افزايش بار، استفاده از سامانه هاي سرمايشي است.
وي بيان کرد: هرچند شرکت برق منطقه اي خراسان در تامين برق روزانه خود مشکلي ندارد اما کمبود کلي که در شبکه سراسري برق وجود دارد بايد از طريق مازاد توليد شرکت هاي ديگر از جمله شرکت برق خراسان تامين شود، در غير اين صورت قطع در کل شبکه برق کشور اتفاق مي افتد.
وي اضافه کرد: در شرايط اضطراري شبکه برق کشور چاره اي جز مديريت مصرف برق از سوي همه مشترکان از جمله صاحبان صنايع وجود دارد درغير اين صورت برق کل شبکه قطع مي شود.
به گزارش ايرنا، ظرفيت نيروگاههاي فعال در استانهاي خراسان شمالي، خراسان رضوي و خراسان جنوبي پنج هزار و 420 مگاوات و مديريت تامين برق در اين سه استان بر عهده شرکت برق منطقه اي خراسان است.
اين منطقه سه ميليون و 346 هزار و 663 مشترک برق دارد.
7489/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اقبال شاکری استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از شهر جدید هشتگرد با نام جدید "مهستان" گفت: بخشی از اراضی ساخته شده در این منطقه مربوط به اراضی می‌شود که مردم از شرکت عمرانی شهر هشتگرد خریداری کرده‌اند و بخش دیگر آن ساخت و سازهایی است که توسط شرکت عمرانی هشتگرد درحال انجام است و حدود ۱۱ هزار واحد از این واحدهای مسکونی تا ۶ ماه آینده تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از این ۱۱ هزار واحد، حدود ۷ هزار واحد آن تا پایان اردیبهشت ماه تحویل داده می‌شود، خاطر نشان کرد: ۸۰ واحد از واحدهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مجتمع‌ها قرار دارد که امیدواریم تا پایان اردیبهشت تحویل داده شود.

شاکری اضافه کرد: حدود ۴ هزار واحد ساختمان درهفته دولت (شهریور) واگذار می‌شود که ۲۰ واحد از این اراضی مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیرمی‌شود. در تلاش هستیم تا پایان شهریور سال جاری کل واحدهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر واقع در هشتگرد تحویل داده شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود شهر جدید مهستان براساس طرح تفصیلی، حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در خودش جای دهد. در حال حاضر جمعیت این منطقه حدود ۲۰۰ هزار نفر است. این منطقه دارای مجتمع های رفاهی، ورزشی، آموزشی و مسجد و یک واحد نیروی انتظامی در آن مستقر است. فضای سبز قابل توجهی دارد، مسیرهای دسترسی به معابر و شریان‌های داخلی شهر برقرار و در حال تکمیل است.

وی تاسیس ایستگاه مترو را از دیگر مزیت‌های اضافه شده به این منطقه دانست و یادآور شد: هنوز شرکت متروی تهران مدیریت آن را بر عهده نگرفته است و توسط شرکت عمرانی هشتگرد اداره می‌شود و در طول روز حدود دو هزار نفر را جابه جا می‌کند. فاصله حرکت قطارهای این لاین حدود یک ساعت و نیم است و هنوز خطوط تاکسی یا ون یا اتوبوس درنظر گرفته نشده است.

شاکری با ابراز امیدواری از اینکه شرکت مترو تهران و حومه این بخش را تحویل بگیرد، تاکید کرد: برای توسعه این منطقه نیاز است چند نکته مورد توجه قرار گیرد. از آنجایی که در فصول مختلف سال نیروی کار برای ساخت و سازها کم می‌شود به منظور به کارگیری از اتباع خارجی لازم است نیروی انتظامی با کارگاه‌های ساخت و ساز همکاری کند تا کارگران مورد نیاز کارگاه‌ها تامین شوند؛ ضمن آنکه باید میان نظام مهندسی و مسکن نهضت ملی از جهت بکارگیری مجری ذی صلاح همکاری‌های بیشتری صورت گیرد تا هزینه اضافی به مردم تحمیل نشود.

کد خبر 6085506

دیگر خبرها

  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • شرکت طرح‌های مدیریت صنعتی به حوزه‌های جدید اقتصادی وارد می شوند
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • اولتیماتوم سازمان محیط زیست به شرکت‌های صنعتی تهران
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق تسویه شد