Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@22:18:16 GMT

زائران حج چقدر عوارض خروج از کشور می‌پردازند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۹۵۰۸

زائران حج چقدر عوارض خروج از کشور می‌پردازند؟

نرخ عوارض خروج از کشور برای زائرانی که امسال برای نخستین‌بار به عربستان (سفر حج) مشرف می‌شوند، با زائرانی که در سال جاری به سفرهای خارجی رفته‌اند، متفاوت است.

خبرگزاری فارس: امسال با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس، نرخ عوارض خروج از کشور افزایش یافت که در این رابطه، زائران حج تمتع و عتبات مستثنا نیستند.

بر همین اساس نرخ عوارض خروج از کشور برای زائرانی که امسال برای نخستین‌بار به عربستان (سفر حج) مشرف می‌شوند، ۱۱۰ هزار تومان است و اگر زائران خانه خدا در سال جاری به عتبات عالیات سفر کرده باشند، این نرخ عوارض تغییری نخواهد یافت و همان ۱۱۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر زائرانی پیش‌تر (از ابتدای سال) یک بار به خارج از کشور سفر کرده باشد، باید برای عوارض خروج از کشور خود در این دوره ۱۶۵ هزار تومان پرداخت کند و اگر دو بار به سفر خارجی رفته باشد، باید ۲۲۰ هزار تومان بپردازند.

عوارض خروج از کشور زائران خانه خدا، باید به صورت الکترونیکی پرداخت شود اما کسانی که تا ۳۱ تیرماه عوارض را به صورت فیش بانکی پرداخت کنند، مورد قبول خواهد بود اما این روند از اول مردادماه فقط به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود.

پرداخت عوارض خروج از کشور ویژه زائران حج تمتع از طریق درگاه بانک ملی و با ورود به سامانه sadadpsp.ir انجام می‌گیرد و البته در حال حاضر نیز این فرآیند قابل دریافت است.

امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Xsz

منبع: فردا

کلیدواژه: نرخ عوارض خروج زائران حج عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۹۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان درباره موضوع پیگیری وصول معوقات پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های صنعتی در استان، گفت: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در مورد وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای عدالت اجتماعی و تحقق حقوق عامه مردم خوزستان، مطالبات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان به حیطه وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور به منظور مصالح استان و بهبود محیط زیست و تأمین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌شود.

وی افزود: با توجه به صدور احکام نمایندگی از سوی این دادگستری برای نماینده تعرفه شده از سازمان امور مالیاتی کشور، جمع وصولی عوارض آلایندگی با احتساب ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ و فروردین سال جاری، به مبلغ هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از پیگیری‌های رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جهت پیگیری وصول عوارض آلایندگی در سال گذشته و فروردین‌ماه سال جاری، گفت: این دادگستری همکاری‌های لازم را در راستای تحقق درآمدهای عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، کما فی سابق پیگیری و معمول خواهد داشت.

کد خبر 6086002

دیگر خبرها

  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • وصول ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد