Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@04:13:51 GMT

بازیگر و کارگردان پرفروش این روزها را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۹۶۱۲

بازیگر و کارگردان پرفروش این روزها را بشناسید

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، احمدی که پیش از این تجربه های بسیار موفقی را در تئاتر و تلویزیون تجربه کرده حال و پس از اولین تجربه کارگردانی خود در سینما، میل بیشتری به حضور پررنگ در سینمای ایران پیدا کرده است.

مهران احمدی متولد سال 1352در تهران است. وی فعالیت سینمایی خود را در عرصه بازیگری در سال 1385 با بازی در فیلم آدم آغاز کرد و پس از آن در 38 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفس، ماحی، کارگر ساده نیازمندیم، اسب حیوان نجیبی است، روز روشن، سیزده 59، آلزایمر، هیچ و بیست ز جمله آثار سینمایی هستند که احمدی در آن خوش درخشیده است.

احمدی اما بیشترین محبوبیت خود را مدیون حضور در تلویزیون است. بازی به یادماندنی وی در سریال «پایتخت» در نقش «بهبود» توانست مخاطبان بی شماری را پای تلویزیون بنشاند. تا جایی که غیبت وی در قسمت های بعدی پایتخت همواره احساس می‌شد.

سال 1396 و سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گام تازه‌ای در زندگی هنری مهران احمدی محسوب می‌شود. وی در این سال و این جشنواره برای نخستین بار در قامت کارگردان سینما ظاهر شد و در همکاری مشترک با «رضا عطاران» فیلم مصادره را ساخت.

مصادره نخستین ساخته «مهران احمدی» در قامت کارگردان توانست اکران نوروزی 97 را نصیب خود کرده و فروشی نزدیک به 16 میلیارد تومان را به ثبت برساند. این فیلم همچنان پرفروش‌ترین فیلم سال 97 محسوب می‌شود.

فیلم سینمایی «هزارپا» ساخته «ابوالحسن داوودی» دومین تجربه سینمایی احمدی در سال 97 اما در قامت بازیگر است. وی در این فیلم نیز بار دیگر همکاری با رضا عطاران را تجربه می کند. این فیلم تاکنون و با گذشت کمتر از دو هفته مرز پنج میلیارد تومان فروش را رد کرده است.

احمدی امسال فعالیت دیگری را نیز در سینما تجربه کرده است. وی به تازگی بازی در فیلم سینمایی «آشفته گی» به کارگردانی «فریدون جیرانی» را به پایان رسانده که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می شود.

مهران احمدی که این روزها از موفق‌ترین چهره‌های سینمایی محسوب می‌شود تا همین جا در سال 97 دو فیلم را به عنوان کارگردان و بازیگر روی پرده اکران داشته که مجموعاً از هر دو فیلم به فروشی 21 میلیارد تومانی رسیده است. این رقم در حالی است که هزارپا هنوز یک ماه اکران را در پیش دارد.

501

احمدی فیلم سینما

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: احمدی فیلم سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۹۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد


احسان حجتی منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما، درباره نحوه پرداخت فیلم های سینمایی به موضوع زندان و زندانی ها گفت: فیلم های مختلفی مثل زندان زنان ساخته شدند که قصه آنها را چند موقعیت در زندان تشکیل می داد یعنی اصل روایت برای داخل زندان نیست؛ قصه هایی هستند که خارج از زندان رخ داده اند اما ادامه آنها به زندان رسیده است.

وی افزود: بسیاری از کارگردان ها با گویش های متفاوت در قصه های حقوقی مشکل دارند؛ آنها نگران استقبال مخاطب هستند اما برخی از فیلم ها نشان داد که می توان با روایت های امیدوارکننده هم مخاطب فیلم های جنایی و معمایی را حفظ کرد.

حجتی با تاکید بر اینکه سینما می تواند در فیلم های حقوقی، جریان زندگی در زندان را نشان دهد، اظهار داشت: متاسفانه در اکثر فیلم ها، نویسنده زندان را پایان خط ترسیم می کند و گویی زندانی ها وارد دنیای ترسناکی می شوند. البته لازم به ذکر است که موضوعاتی مانند قتل یا قصه های معمایی کشش داستانی دارند و باعث جذابیت می شوند اما این همه ماجرا نیست. نقطه مجهول فیلم های امروز سینمای ایران، نپرداختن به اخلاقیات زندان است. باید کمی کارگردان ها خلاقیت صرف کنند تا بتوانند مدل قصه گویی را تغییر دهند.

وی بیان کرد: سینما روایت گر جامعه است اما روایت های فعلی در فیلم ها هم روایت های مستند نیستند؛ سینما درونیات و احوالات جامعه را داخل یک قصه دیگر می ریزد. روایت یک قصه مرسوم نامش سینما نیست؛ سینما باید افق دید ایجاد کند و مسیر را نشان دهد. 

دیگر خبرها

  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد