Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@23:01:07 GMT

نباید مددجویان در  کمیته امداد رسوب شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۹۶۸۷

نباید مددجویان در  کمیته امداد رسوب شوند

تربت جام - قدس آنلاین: مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تربت جام گفت: سیاست کمیته امداد توانمند سازی مدد جویان است و نباید مددجویان در  این نهاد  رسوب شوند مگر اینکه افرادی بالای ۶۰ سال و یا بیماری صعب العلاج داشته باشند که همیشه حمایت شوند.

شاکر بر آبادی به خبرنگار قدس آنلاین گفت: در حال حاضر حدود ۹ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که اغلب خانواده های بی سرپرست، مطلقه، کا ر افتاده  و طرح شهید رجایی بوده که از این تعداد ۶۰درصد روستائیان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین به کمک های مردمی در قالب صدقات اشاره کرد و گفت: ماهیانه حدود ۵۰میلیون تومان از طریق صدقات جمع آوری می شود که در هر ماه این مبلغ در قالب کمک های عمرانی، جهیزیه، درمان و اردوهای فرهنگی آموزشی به مدد جویان پرداخت خواهد شد و به غیر این مبلغ ماهیانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کمک معیشت به مدد جویان پرداخت می شود و خدمات کمیته امداد در مباحث مختلف سازماندهی شده است.
مدیریت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تربت جام در ادامه تاکید کرد:  توجه به اشتغال مددجویان از دیگر دغدغه های این نهاد است که تاکنون توانسته به خوبی در راستای توانمند سازی مدد جویان نقش آفرینی کند ودر سال گذشته به ۴۴۸ نفر  با میانگین  ۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت نماید و طرح های اشتغالزایی برای جلوگیری از انحراف طرح استعداد سنجی شده و آموزش‌های تخصصی برای متقاضیان اشتغال در راستای ایجاد اشتغال انجام شده است.
مدیریت امداد امام خمینی (ره) تربت جام بابیان اینکه ۷۹ درصد مددجویان تحت پوشش این کمیته دارای خانه های مسکونی ملکی می باشند و۲۱ درصد آنان یا مستاجرمی باشند یا خانه بصورت امانی دراختیاردارند گفت: کلیه مددجویانی که منازل آنان ملکی می باشند تحت پوشش خدمات بیمه ای  قراردارند و درزلزله سال گذشته منطقه تربت جام مبلغ یک میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان خسارت ازبیمه دریافت وبه حادثه دیدگان اززلزله سال ۹۶ تربت جام پرداخت گردید.
وی درادامه به ایتام تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی تربت جام اشاره کرد و گفت : ما دراین شهرستان دوهزار و ۸۰۰ یتیم داریم که الحمدا... دراین شهرستان یتیمی بدون حامی وجودندارد و ۸۸ درصد حامیان ما افراد غیربومی می باشند و انتظار ما ازمردم تربت جام این است که درصد حامیان بومی نیز افزایش داده شودودرحال حاضر یک هزار و ۲۱۴ یتیم زیر۱۵ سال داریم که یا پدرندارند ویا پدرو مادر ندارند.
مدیر یت کمیته امداد امام خمینی تربت جام همچنین افزود: درسال جاری ودرماه مبارک رمضان ما یک مرکز نیکوکاری با محوریت اکرام ایتام درمزارشیخ احمد جام راه اندازی نمودیم وانشاا... با برنامه ریزیهایی که برادران اهل سنت انجام خواهند دادبتوانند در راستای حمایت ازایتام شهرستان ما را یاری فرمایند.
شاکربرآبادی درپایان به طرح تغذیه کودکان زیر شش سال درشهرستان پرداخت وگفت : با توجه باینکه درشهرستان درحدود۵ هزارنفرازکودکان زیرشش سال با سوء تغذیه مواجه می باشند ما با رایزینهایی که با استان انجام دادیم موفق شدیم ۵۰ سهمیه درماه جهت این شهرستان با مبلغ ۹۰هزارتومان درقالب سبدکالا دریافت که این سبدکالا با ۹ اقلام که به تائیدشبکه بهداشت رسیده بین خانواده های نیازمند پرداخت نمائیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تربت جام خدمات رسانی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ملامهدی با بیان اینکه اشتغال و مسکن از اولویت مهم کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان زیر حمایت است گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در استان آذربایجان شرقی تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۵۷ واحد در روستا‌های استان به صورت ساخت خانه و یکصد واحد نیز در شهر‌ها به صورت خرید واحد مسکونی بود.

وی ادامه داد: برای ساخت یا خرید این واحدها نزدیک به ۶۴۰ میلیارد ریال وام بلاعوض و ۱۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه بدون کارمزد از طریق صندوق امداد ولایت تامین و پرداخت شد ضمن اینکه برای هر واحد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریال وام بانکی با کارمزد چهار درصد تعلق گرفت.

ملامهدی در مورد نهضت ملی مسکن و سهم مددجویان از این طرح در استان اظهار کرد: هشت هزار و ۴۰۰ نفر با برچسب مددجوی کمیته امداد در این طرح نام نویسی کردند.

وی ادامه داد:تعداد اختصاصی به مددجویان استان از محل این طرح نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ واحد بود.

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره ۱۸ مددجویان
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی