Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@19:58:36 GMT

احتکار ۲۰۰هزار موبایل وارداتی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۰۹۶۹۲

احتکار ۲۰۰هزار موبایل وارداتی

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 200 هزار دستگاه تلفن همراه وارداتی با ارز دولتی تاکنون به‌ بازار عرضه نشده و به‌نوعی احتکار شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رمضانعلی سبحانی‌فر  در سبزوار با اشاره به افزایش قیمت تلفن همراه حتی پس از اختصاص ارز دولتی برای واردات، اظهار کرد: شرکت‌های واردکننده تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد شناسایی قرار گرفت و قیمت برخی از تلفن‌های همراه با وجود شناسایی شرکت‌های واردکننده تاکنون کاهش نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 هزار دستگاه تلفن همراه که با ارز دولتی خریداری‌ شده تاکنون به بازار عرضه نشده و به‌نوعی احتکار شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از تلفن‌های همراه وارداتی به‌صورت برگ خریدهای صوری فروخته شده و به‌ بازار عرضه نمی‌شود، تصریح کرد: بخشی هم ادعا می‌کنند که قیمت تلفن‌های همراه مشخص نشده و به‌ بازار عرضه نمی‌شود.

سبحانی‌فر عنوان کرد: عوامل مختلفی در زمینه افزایش قیمت تلفن همراه در بازار وجود دارد و پیشنهاد می‌شود دولت و دستگاه های نظارتی اعلام کنند که اگر طی مدت زمانی مشخص شده گوشی‌های موبایل به‌ بازار عرضه نشود، ریجستری نمی‌شود و کارآمدی ندارد.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی افزود: با این راهکار، نگهدارندگان گوشی‌های تلفن همراه مجبور می‌شوند که تلفن‌های همراه را به‌بازار عرضه کنند و عرضه این میزان تلفن همراه سبب کاهش قیمت در بازار می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تلفن همراه مجلس شورای اسلامی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد

عباس علی آبادی از بازبینی آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست دوم خبر داد و گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است.

به گزارش ایسنا، وی در حاشیه جلسه پاسخگویی به نظرات و مشکلات شهروندان در مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین تلاش ما در حوزه خودرو تولید کمی است و امسال رشد تولید بهتری خواهم داشت. سال گذشته تولید خودرو هشت درصد رشد داشت و امسال برنامه‌ریزی شده این رقم به بیش از ۱۵ درصد برسد.

وی افزود: برنامه وزارت صمت رونق واردات است. تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است. البته این روند‌ها تا حدودی کند است، اما به زودی این خودرو‌ها عرضه خواهد شد. تاکنون ۸۰۰۰ خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه واردات خودرو ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: واردات خودرو‌های دست دوم امسال هم در قانون بودجه دیده شده و آیین نامه واردات هم تنظیم و برای دولت ارسال شده است. در حال حاضر این کار از مسیر مناطق ویژه در حال اقدام است و در سایر زمینه‌ها هم انجام خواهد شد. همچنین در حال بازبینی در آیین نامه واردات خودرو‌های دست دوم با کمک نمایندگان مجلس و همکاران وزارت صمت در بخش‌های تخصصی هستیم تا واردات این خودرو‌ها با کمترین عارضه و مشکل انجام شود.

دیگر خبرها

  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • هزینه تعمیرات موبایل در تهران
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شدند
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ در بازار موبایل
  • مشکل تثبیت ارزی کجاست؟/نظارت در مبدا و تکمیل آرایش ارزی