Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بهزیستی شهرستان زنجان تعداد مستمری بگیران بهزیستی زنجان را ۲۵۰۰ نفر خواند و گفت: طرح مداخله در خانواده برای کاهش طلاق به سازش زوجین منجر می شود.

رزاق منافی، رئیس بهزیستی شهرستان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: در شهرستان زنجان 10 هزار معلول تحت پوشش این سازمان هستند.

 

وی با یادآوری اینکه 2500 نفر مستمری بگیر بهزیستی شهرستان زنجان هستند، گفت: رویکرد بهزیستی توانمندسازی مددجویان است و در زمینه های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی به دستاوردهای خوبی دست پیدا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه در کشور افراد بالای 60 سال سالمند تلقی می شود و 9.8 درصد جمعیت کشور سالمند است، تصریح کرد: از اینرو یک مرکز شبانه روزی سالمندان مرد با عنوان هفت باغ مهربانی در زنجان فعال است که 80 سالمند در این موسسه نگهداری می شود.

 

منافی به 2 مرکز روزانه نگهداری از سالمندان در زنجان اشاره کرد و گفت: طرح مراقبت از سالمندان معلول در منزل هم در قالب فعالیت تیمی افراد در محل زندگی سالمند معلول و تهیه بسته های حمایتی به شکل خدمات فیزیوتراپی، تهیه واکر و ویلچر اجرا می شود.

 

این مقام مسوول به ارائه 150 خدمت به صورت تخصصی به مددجویان بهزیستی اشاره کرد و گفت: 1200 زن سرپرست خانوار در بهزیستی زنجان پرونده دارند.

 

مدیربهزیستی شهرستان زنجان به طرح اورژانس اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: دربحث کودک آزاری، همسرآزاری و سالمند آزادی دو رویکرد مداخله و ارجاع مورد تاکید است که در بخش مداخله اورژانس اجتماعی پس از تماس با شماره 123 به همراه نیروی انتظامی و مقام قضایی در موضوع مداخله می کند و در صورت نیاز به مراکز مشاوره ارجاع داده می شود.

 

منافی با اشاره به اینکه طرح مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در طی تفاهم نامه ای با دادگستری برای ارائه مشاوره قبل از طلاق های توافقی از امسال اجرا می شود، گفت: در این طرح هفت نفر از کارشناسان با استقرار در دادگستری جلسات متعددی با زوجین که قصد طلاق دارند برگزار می کنند که آمار خوبی از سازش طرفین پس از اجرای این طرح در دست است.

 

این مقام مسوول به مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست به تعداد 70 نفر در محدوده های سنی از بدو تولد تا 6 سال، 6 تا 12 سال و 12 تا 18 سال با تفکیک جنسیت اشاره کرد و گفت: به جزء شیرخوارگاه که در حاکمیت دولت است مابقی مراکز واگذار شده است.

 

منافی به بحث غربالگری شنوایی، بینایی و مشاوره های ژنتیک هم اشاره کرد و گفت: بهزیستی تلاش می کند تا معلولی متولد نشود از اینرو براساس تفاهم نامه ای که با ثبت احوال استان منعقد شده است زوجین در شرف ازدواج بایستی در دوره های مشاوره و آزمایش های ژنتیک که به صورت رایگان برگزار می شود، شرکت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث پیشگیری و درمان اعتیاد هم بهزیستی خوب عمل کرده است، تصریح کرد: سه کمپ اختیاری و یک کمپ اجباری در شهرستان زنجان فعالیت می کنند.

 

رئیس بهزیستی شهرستان زنجان به شناسایی 100 کودک کار و ساماندهی آنان در مرکز کودکان کار زنجان اشاره کرد و گفت: سال گذشته بسته 100 میلیون تومانی به این افراد و خانواده هایشان اهداء شد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس جشن های دهه کرامت ترامپ شیراز روز دختر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور دولت شورای نگهبان طرح کاهش طلاق بهزیستی زنجان زنان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جعفری با بیان اینکه تعداد تشکل‌های کارگری استان زنجان در واحد‌های مشمول قانون کار در سال گذشته به ۳۰ تشکل رسید، گفت: این تعداد در مدت مشابه سال ماقبل آن ۱۳ تشکل بود که افزایش ۲ برابری را نشان می‌دهد.

وی به اقدامات انجام گرفته در کمیسیون امنیت کارگری استان اشاره کرد و افزود: طرح ضریب نفوذ طرح طبقه بندی واحد‌های مشمول کار به عنوان یک مدل پیشرفته اجرا می‌شود که در قالب این طرح کارگران متناسب با توانمندی‌هایشان حقوق مناسب را دریافت می‌کنند.

مدیر کار تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه یکی از اقدامات خانه کارگری استان را حل اختلافات در جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: میانگین رسیدگی به پرونده‌های حل اختلاف در  ۵ سال گذشته ۶ ماه بود که این میزان اکنون به زیر ۳۰ روز رسیده است.

به گفته جعفری سال گذشته برای نخستین بار نرخ رشد مقرری بگیران بیکاران استان منفی شد.

مدیر کار تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان تعداد خانه‌های های بهداشت کارگر استان در سال گذشته را ۱۴۵ خانه عنوان کرد و افزود: ۲۳هزار و ۵۰۰ کارگر از خدمات خانه‌های بهداشت بهره‌مند شدند.

دیگر خبرها

  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق