Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا علیرغم اظهارنظر ترامپ در رد دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تأکید کرد که دلایل روشنی مبنی بر دخالت مسکو در این انتخابات وجود دارد. ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ بین الملل اروپا آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی اظهار نظر رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در نشست روز دوشنبه با همتای روسی خود مبنی بر اینکه دلیلی ندارد روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده باشد، آژانس امنیت ملی آمریکا موضعی متفاوت با دونالد ترامپ اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دن کوتس مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که موضع نهاد تحت مدیریت او در این باره روشن است و روسیه در انتخابات سال 2016 دخالت کرده است.

به نوشته یورونیوز، دن کوتس گفت: «ارزیابی ما درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 بسیار روشن است، روسیه بطور مداوم و فراگیر برای تضعیف دموکراسی ما تلاش می‌کند.»

با این حال دوشنبه شب بعد از بالا گرفتن انتقادات از ترامپ و به‌ویژه سخنان مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا که در مخالفت با نظر ترامپ بیانیه‌ای را منتشر کرد، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار توئیتی اعلام کرد که به مسئولان اطلاعاتی اعتماد کامل دارد اما برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر نمی‌توانیم فقط بر گذشته تکیه کنیم و به‌عنوان بزرگترین قدرت‌های هسته‌ای جهان باید با هم کنار بیاییم.

سخنان رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری با همتای روسی‌اش باعث موجی از انتقادات علیه او شده است. مک کین سناتور بلند پایه جمهوریخواه سخنان ترامپ را «فضاحت بار» و جف فلیک سناتور جمهوریخواه آریزونا این سخنان را «شرم آور» توصیف کردند.

انتهای پیام/

R1016168/P36446/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" اخبار "آمریکا" دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار آمریکا دونالد ترامپ اخبار روسیه اخبار آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۰۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا

به گزارش «تابانک» به نقل از ایرنا از تاس، زاخارووا تصریح کرد: ما به این دلیل با این پیش‌نویس مخالفت کردیم که آمریکا تلاش کرد در شورای امنیت سازمان ملل تعهدات حقوقی جدیدی درباره امنیت فضا ایجاد کند که فراتر از پیمان‌ها و توافقنامه‌های فعلی است؛ که مهمترین آنها پیمان ماورای جو ۱۹۶۷ است.

روسیه چهارشنبه شب قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن رای مثبت دادند، چین یکی از اعضای دائم شورای امنیت رای ممتنع داد و روسیه دیگر عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مخالف داد و آن را وتو کرد.

شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در واکنش به وتوی قطعنامه کشورش از سوی روسیه گفت که این وتو، نگرانی‌های جدی را در مورد برنامه‌های روسیه برای فضای ماورای جو ایجاد می‌کند.

این رای‌گیری پس از آن صورت گرفت که واشنگتن، مسکو را به ساخت سلاح هسته‌ای برای ارسال به فضا متهم کرد. آمریکا معتقد است که روسیه در حال استقرار یک جنگ‌افزار هسته‌ای ضد ماهواره در فضا است که انفجار آن می‌تواند در همه موضوعات از ارتباطات نظامی تا حتی خدمات مسافربری اینترنتی، خرابکاری ایجاد کند.

مسکو این ادعاها را رد کرده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است که مسکو مخالف استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا است.

دیگر خبرها

  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا