Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظر برخی از دانشجویان این است که می‌گویند که باید از نظر اقتصادی وضعیت ایدآلی پیدا کرد و بعد ازدواج کرد، برعکس چنین نظریاتی من بعد از ازدواج در درس موفق‌تر شده‌ام.

 

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، بسیاری از جوانان هنگام ازدواج سعی دارند که مشکلات کمتری با همسر خود داشته باشند و در واقع بهترین گزینه را با توجه به ملاک‌های شخصی برای خود انتخاب می‌کنند تا به خوشبختی برسند ودوران جدیدی از زندگی مشترک را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    ازدواج دانشجویی نیز یکی از راه‌هایی است که جوانان برای آغاز زندگی مشترک خود انتخاب کرده تا بتوانند مانند سایر همنوعان خود و در یک مراسم مشترک تجربه متفاوتی را رقم بزنند.     علیرضا جاودانی دانشجوی ۲۷ ساله، رشته پزشک عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همسرش زهرا تقی‌زاده ۲۲ساله فارغ‌التحصیل رشته زیست شناسی دانشگاه فردوسی مشهد دو زوج مشهدی هستند که راز این خوشبختی را در «مطلع عشق» پیدا کرده‌اند.  
«مطلع عشق» کتابی شامل توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص ازدواج و خانواده به جوانان است که آقای جاودانی اولین هدیه‌ای که به همسرش داده است جلدی از این کتاب بوده است. خبرگزاری دانشجو در نشستی با این زوج مشهدی به گفتگو پرداخته است.
دانشجو: راز خوشبختی شما چیست؟
جاودانی: اولین هدیه‌ی من به همسرم بعد از اینکه موضوع ازدواجمان قطعی شد، کتاب «مطلع عشق» بود و با هم قرار گذاشتیم که به دستورات این کتاب که شامل توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص خانواده و ازدواج به جوانان است را در زندگی مشترکمان عملی کنیم.

به نظر من هر کسی به این توصیه‌ها توجه کند و خدا را ببیند، حتما زندگی موفقی خواهد داشت، چون که در چنین زندگی گذشت هست و فرد برای خوشبختی همسرش تلاش می‌کند، در این مدت که از ازدواج و آشنایی من و همسرم می‌گذرد، نمی‌گویم صدرصد؛ اما در بسیاری موارد به توصیه‌های کتاب عمل کرده‌ایم و به این خاطر تا امروز خدارا شکر بینمان مشکل جدی به وجود نیامده است.

تقی‌زاده: این هدیه حس خوبی به من داد، بخصوص که این کتاب توصیه‌های مقام معظم رهبری است و ازآن گذشته هر دو مطالعه را دوست داریم، یادم است که تا زمان عقد هر دو آن را یک دوره خوانده‌ایم.  
دانشجو: شنیده‌ایم که می‌خواهید مراسم عروسی ساده برگزار کنید، آیا اطرافیان مخالف با این کار شما نیستند؟
جاودانی: گرفتن مراسم عروسی و دادن ولیمه خوب است و در اسلام هم توصیه شده؛ اما باید این مراسم را ساده برگزار کرد. به نظر من تشریفاتی که امروز در عروسی‌ها مرسوم شده به خاطر چشم و هم چشمی و توقعات خانواده‌ها در برگزاری مراسم تجملاتی بیشتر از خود عروس و داماد است. در حال حاضر با همسرم تلاش می‌کنیم که خانودهایمان راضی به برگزاری مراسمی ساده کنیم.

تقی‌زاده: دوست دارم که یک چیز خوب داشته باشم؛ اما نه به هر قیمتی، الان سعی دارم خانواده‌ام را متقاعده کنم که برای جهیزیه‌ام کالا‌های ایرانی بخرند و از حرف اقوام و فامیل هم نمی‌ترسم، چون اگر بهترین جهیزیه را هم تهیه کنی، باز هم پشت سرت حرف می‌زنند، بنابراین هدفم برایم مهمتر است.  
دانشجو: از تاثیر ازدواج در زندگی‌تان بگویید؟
تقی‌زاده: در مدتی که از ازدواجم می‌گذرد، آنقدر که تغییر در خود احساس کرده‌ام، شاید اگر مجرد بود این همه تغییر نمی‌کردم. انسان با ازدواج بزرگ می‌شود و از نظر شعور و اعتقادی رشد می‌کند و نگرانی من فقط از این بود که ممکن است از دوستان خود جدا شوم که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.  
دانشجو: نمی‌ترسید که ازدواج ممکن است باعث عقب‌افتادگی شما در درس شود؟
جاودانی: نظر برخی از هم دانشجویان همین است و می‌گویند که باید از نظر اقتصادی وضعیت ایدآلی پیدا کرد و بعد ازدواج کرد، بنابراین ازدواج خود را به تاخیر می‌اندازد، برعکس چنین نظریاتی من بعد از ازدواج در درس موفق‌تر شده‌ام.  
دانشجو: خانواده با این تصمیم شما مخالف نبودند؟
جاودانی: چون شغلی نداشتم خانواده می‌گفتند که بهتر بود بعد از فارغ التحصیلی ازدواج کنم؛ اما توانسته‌ام آنان را متقاعده کنم که روزی دست خداست و نباید نگران چنین موضوعاتی بود و حتی تصمیم گرفته بودم که بعد ازدواج در کنار تحصیل مشغول به حرفه و یا کاری شوم.

حقوق دوره انترنی ممکن است جوابگوی مخارج حال حاضرمان باشد؛ اما اگر زیر یک سقف برویم مطمئنا این مقدار حقوق جوابگو نیست. به هر حال اوایل زندگی سختی‌های اقتصادی خود را دارد با این وجود معتقدم که ازدواج کردن در این سن و سال بهتر است از این که آدم بهترین دوران عمرش را مجرد بگذراند و بعد از اینکه به شرایط اقتصادی ایدآل رسید اقدام به ازدواج کند.  
دانشجو: شما از سختی‌هایی که ممکن است به خاطر حقوق کم همسرتان در زندگی داشته باشی نمی‌ترسی؟
تقی‌زاده: بعد از ازدواج شیرینی‌هایی وجود دارد که تحمل این سختی‌ها را برای انسان آسان می‌کند و این شیرینی باعث شد که به دوستان و اطرافیان خود نیز توصیه کنم که ازدواج کنند.  
دانشجو: دوست داشتید که همسرتان چه معیار‌های داشته باشد؟
جاودانی: در خواستگار‌ی‌هایی که می‌رفتم همه دغدغه‌ام وجود مشترکات مذهبی و فرهنگی بود و زیبایی ظاهری برایم در اولویت نبود، بنابراین در دو جلسه‌ای که با همسرم صحبت می‌کردم اصلا توجهی به ظاهرش نکرده‌ام، بعدا که چهره‌هاش را دیدم فهمیدم از نظر ظاهری همسرم همان مواردی که در ذهنم بوده را دارد.

تقی‌زاده: دوست داشتم که همسرم مذهبی و هیئتی باشد و من را به خاطر اعتقاداتم دوست داشته باشد که الحمدالله چنین شد.

دانشجو: وقتی برای اولین بار آقای جاودانی را دیدید چه حسی نسبت به او پیدا کردید؟
تقی‌زاده: چون بین جلسه اول و دوم خواستگاری دو ماه فاصله افتاد من فکر کردم قضیه کنسل شده است، جلسه دوم را زیاد جدی نگرفتم اما بعد از اینکه با هم صحبت کردیم، متوجه شدم که چقدر به آن معیار‌های مورد نظرم نزدیک است در نتیجه بعد همه چیز برایم جدی شد.  
دانشجو: اگر سخن پایانی دارید بگوید؟
جاودانی: دعا در زندگی بسیار تاثیر گذار است و من همیشه این آیه قرآن که «خدایا همسرانمان را نور چشم ما قرار بده» را می‌خواندم و گمان می‌کنم که این اتفاق برای ما نیز افتاده است.

تقی زاده: اگر خواسته خود را حتی با جزئیات آن از خدا بخواهی برآورده می‌شود، من همیشه دعا میکردم که کسی را قسمتم کند که معیار‌های که من می‌خواهم داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ازدواج دانشجویی توصیه های رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است

مرضیه اتو گرا در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه رویداد جوانی جمعیت با اشاره به ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر اعطای جایزه به برترین ها که شامل دستگاه ها برای میل به اهداف قانون برگزار خواهد شد افزود: ستاد ملی جمعیت مکلف است با تبیین شاخصهای ارزیابی، سلامت و سنجش تفکیک خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی، شرکت ها، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان را مورد بررسی قرار دهد و نهادهای زیربط که اثربخشی در رشد ازدواج و فرزندآوری و فعالیت های موثری را داشته اند را شناسایی و اقدام به تقدیر به نحوه شایسته از آنها نماید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از اهداف دیگر این رویداد فراهم سازی شرایطی برای تبادل اندیشه بین صاحب نظران حوزه خانواده، جمعیت، ایجاد انگیزه و همچنین زمینه فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری و روحیه کار تیمی برای ظهور استعدادهای علمی است خاطرنشان کرد: افراد مختلف در جامعه در فضای عمومی و نظام بهداشتی کشور با توجه به تلنگری که خورده اند برای اقدام موثر، تلاش بیشتری خواهند کرد که در امر جوانی جمعیت در کشور موفق باشند.

مسئول کار گروه جمعیت و فرزندآوری در هیات اندیشه ورزی امور بانوان استانداری گفت: ما شاهد این هستیم که شیب کاهش جمعیت در استان همدان کمتر شده است البته هنوز به ایده آل مطلوب نرسیده ایم، در زمینه جوانی جمعیت ما نیاز به فرهنگسازی داریم بدان گونه که فرهنگ زایمان طبیعی بعد از سزارین، فرهنگ شرکت در کلاسهای آمادگی بارداری، کاهش ترس از زایمان، خوشایند سازی بارداری ورضایت مندی مادران از مراکز بهداشتی و بیمارستان ها را بالا ببریم.

اتو گرا اذعان داشت: اغنا سازی عمومی و همگانی باید در این زمینه بصورت کامل انجام شود که همه مدیران دستگاه ها و کارکنان در هر اداره ای که هستند مسئله جوانی جمعیت را با معنای سلامت در نظر بگیرند و سلامت ما در گرو سلامت زنان، خانواده ها وفرزندان است.

وی تاکید کرد: پیشگیری از سقط جنین، سقط انتخابی که مادر خود رضایت به این کار دارد و آگاه‌سازی تشخیص زودرس ناباروری و درمان به موقع آن، به موقع ازدواج کردن و رعایت سبک زندگی سالم باید در جامعه پیگیری شود که هم اکنون توسط قرارگاه ورستاد جمعیت مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 6092529

دیگر خبرها

  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • گفتگوی سخنگوی دولت با یک دانشجو درباره پیشرفت‌های ایران + فیلم
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت