Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- گزارش جديد صندوق بين المللي پول با عنوان «چشم انداز اقتصادي جهان» نشان مي دهد نرخ رشد برخي کشورهاي صادرکننده نفت از جمله روسيه به لطف افزايش قيمت اين کالا در جهان بالا رفته است.

به گزارش ايرنا، صندوق بين المللي پول در گزارش ماه ژوييه (تير-مرداد) خود نرخ رشد اقتصادي عربستان در سال 2018 را 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصد پيش بيني کرد که نسبت به مقدار منفي 2 دهم درصدي آن در سال گذشته، رشد چشمگيري را تجربه کرده و از پيش بيني ماه آوريل (فروردين-ارديبهشت) اين صندوق نيز 2 دهم درصد بيشتر است.
همچنين اين نهاد بين المللي انتظار دارد نرخ رشد اقتصادي روسيه از 1.5 درصد در سال 2017 به 1.7 درصد در سال جاري افزايش يابد.
بر اساس گزارش اين ماه صندوق بين المللي پول، نرخ رشد اقتصادي عربستان و روسيه در سال 2019 به ترتيب 1.9 و 1.5 درصد پيش بيني شده است.
اين نهاد بين المللي، نرخ رشد اقتصادي منطقه خاورميانه، شمال آفريقا به همراه افغانستان و پاکستان در سال 2018 و 2019 را به ترتيب 3.5 و 3.9 درصد پيش بيني کرد در حالي اندازه شاخص ياد شده در سال 2017 معادل 2.2 درصد بوده است.
در گزارش صندوق بين المللي پول آمده است: در حالي که چشم انداز رشد اقتصادي برخي کشورهاي توليدکننده نفت منطقه ياد شده مانند عربستان به دليل افزايش قيمت هاي نفت بهترشده است، ساير کشورهاي اين منطقه همچنان به لحاظ مالي وضع خوبي ندارند و با خطر تشديد تنش هاي ژئوپليتيکي روبرو هستند.
** نرخ رشد اقتصادي جهان
صندوق بين المللي پول، نرخ رشد اقتصادي جهان در سال هاي 2018 و 2019 را 3.9 درصد پيش بيني کرد که نسبت به پيش بيني ماه آوريل اين صندوق تغييري ندارد با اين تفاوت که خطر کاهش نرخ رشد اقتصادي در جهان رو به افزايش است و همگامي ميان رشد اقتصادي کشورهاي مختلف کاهش پيدا کرده است.
در حالي که بنا به پيش بيني اين نهاد بين المللي، نرخ رشد اقتصادي برخي اقتصادهاي بزرگ مانند آمريکا و هند در سال 2018 افزايش مي يابد، نرخ رشد اقتصادي کشورهاي منطقه يورو، چين، ژاپن و انگليس اندکي کاهش خواهد يافت.
مطابق اين گزارش، هر چند در آمريکا نرخ رشد اقتصادي کوتاه مدت افزايش مي يابد و نرخ برابري دلار در مقابل ساير ارزهاي اصلي نيز در هفته هاي اخير حدود پنج درصد بالا رفته است، اما در سال 2019 اندازه نرخ رشد اقتصادي در اين کشور اندکي افت مي کند. نرخ رشد اقتصادي آمريکا در سال هاي 2018 و 2019 به ترتيب 2.9 و 2.7 درصد پيش بيني شده که از نرخ رشد 2.3 درصدي سال 2017 بيشتر است.
همچنين در سال 2018 نرخ رشد اقتصادي هند 7.3، چين 6.6، منطقه يورو 2.2، ژاپن يک و انگليس 1.4 درصد پيش بيني شده است در حالي که اندازه اين شاخص در سال 2017 براي هند 6.7، چين 6.9، منطقه يورو 2.4، ژاپن 1.7 و انگليس 1.7 درصد بوده است.
بنا به پيش بيني صندوق بين المللي پول، نرخ رشد اقتصادي بازارهاي نوظهور و در حال توسعه به دليل افزايش قيمت هاي نفت، افزايش بازدهي سرمايه گذاري در آمريکا، افزايش تنش هاي تجاري و نيز فشار بازار بر واحد پولي کشورهايي که داراي زيرساخت هاي اقتصادي ضعيفي هستند به روشني قبل نيست.
اقتصام**1063** 2023
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد