Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت اخوان اکبری در حاشیه جلسه کمیته درمان و حمایت های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این مراکز هم اکنون در پنج شهرستان این استان راه اندازی و فعال شده است.

وی با بیان اینکه پنج مرکز در اردبیل و در سایر شهرهای خلخال، نمین، مشگین شهر و گرمی نیز هرکدام یک مرکز در حال فعالیت است، تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۶ هزار نفر معتاد در این استان در چرخه درمان قرار گرفته و سلامتی خود را باز یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته درمان و حمایت های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل با بیان اینکه در این خصوص شهرستان اردبیل با ۶۸ مرکز و درمان ۹ هزار نفر پیشتاز بوده است، یادآور شد: ۱۰۲ معتاد نیز در تنها مرکز کاهش آسیب  (DIC) فعال در اردبیل تحت پوشش بوده اند.

وی افراد تحت درمان در ۹ مرکز بهبودی اقامتی میان مدت به صورت خود معرف را دو هزار و ۱۵۷ نفر برشمرد و تاکید کرد: تعداد افراد ارجاع شده با دستور قضایی به اینگونه مراکز استان نیز هزار و ۷۳۰ نفر بوده است.

اخوان اکبری تعداد مراکز اجتماع درمان مدار TC در سطح استان را دو مورد برشمرد و یادآور شد: پیش از این یک مرکز در شهرستان پارس آباد راه اندازی و فعال بود و اخیرا دومین مرکز استان در این زمینه در شهرستان مشگین شهر راه اندازی شد.

وی با اشاره به درمان افراد معتاد در زندان های این استان اضافه کرد: ۸۲۹ نفر در تعداد پنج زندان سطح استان تحت درمان بوده، ضمن اینکه در سال گذشته طرح ساماندهی، غربالگری و آزمایش معتادان متجاهر در سطح استان و در تمام مراکز به مرحله اجرا درآمده است.

اخوان اکبری از کاهش ۲۷ درصدی مرگ‌ومیر ناشی از سوء مصرف موادمخدر طی سال قبل در این استان خبر داد و بیان داشت: طی این مدت ۳۰ نفر به دلیل سوء مصرف موادمخدر در این استان فوت کرده بودند که از تعداد ۲۹ نفر مرد و یک نفر زن بوده است.

وی کاهش مرگ‌ومیر ناشی از سوء مصرف موادمخدر را نشان دهنده تاثیر مداخلات درمان و کاهش آسیب در این زمینه دانست و یادآور شد: طی سال گذشته بیش از ۱۱ هزار نفر در ۹۳ مرکز درمانی با داروهای آگونیست تحت درمان قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در بیان آمارهای مربوط به درمان معتادان زن متذکر شد: در سال گذشته تعداد زنان پذیرش شده در مراکز درمان سرپایی سومصرف مواد مخدر با داروهای آگونیست استان ۲۲۱ نفر بوده است.

وی بیان داشت: همچنین در این مدت تعداد کل زنان مراجعه کننده به مراکز درمانی استان ۲۴۵ نفر و تعداد زنان ارجاع شده به مراکز بهبودی اقامتی میان مدت استان همجوار ۲۴ نفر بود.

کد خبر 4349301

منبع: مهر

کلیدواژه: اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند مشهد شیراز مجلس شورای اسلامی دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف یاسوج حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید عسل دارد.

نوبخت اژدری ۱۱ اردیبهشت در جلسه منتخبین جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید دارد.

اژدری با بیان اینکه در سال گذشته ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل از زنبورستانهای استان برداشت شده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات گردآوری شده، در استان اردبیل بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و میانگین تولید در کلنی های سنتی ۶.۷ کیلوگرم عسل می باشد.

این مقام مسئول افزود: تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات آماری انجام شده ۳ هزار و ۷۱۴ زنبورستان شمارش شده و افراد شاغل در این زنبورستان‌ها ۶ هزار و ۲۴۳ نفر بر اساس تعداد کلنی می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و ۳۵ درصد اشتغال به این بخش مربوط می شود و بیانگر این است که یک سوم اشتغال وابسته به بخش کشاورزی است اما متأسفانه فرهنگ تعاون در این استان زرخیز جای خود را باز نکرده است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی