Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مریم حضرتی، در بازدید از بیمارستان های رشت و گفتگو با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهارداشت: در بازدیدی که از دو بیمارستان رازی و ۱۷ شهریور داشتم پرستاران این استان با انگیزه و با مدیریت و برنامه ریزی شده خوب و نگاه تیمی بسیار قوی در دانشگاه مشغول فعالیت هستند و در موارد بسیاری شاخص های دانشگاه به شاخص های WHO نزدیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت با اشاره به مطالعه کوهورت ارتباط و تعامل خوب بر روند سالمندی موفق را تاثیر گذار دانست و گفت: جمعیت ایران به سمت سالمندی در حرکت است و تا ۳۰ سال آینده کشور پیری خواهیم داشت و کشور سالمند و پیر مشکلات خاص خود را دارد و باید از امروز به فکر سلامت جامعه باشیم تا دوران سالمندی موفق و سالمی را داشته باشیم.

وی پوشش بیمه ای مراکز مشاوره و مراقبت در منزل را یکی از اقدامات مثبت و شایسته دانست و افزود: در حال حاضر بیش از ٧٥٠ مرکز هوم کر(مراقبت در منزل) در کشور وجود دارد که باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ١٨٠٠ مرکز در کشور برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نیز با بیان اینکه جامعه پرستاری قشر بزرگی از نظام سلامت هستند، گفت: استعدادی خوبی درجامعه پرستاری یافت میشود و اعتماد و استفاده از پرستاران در هر جایگاهی موفقیت آمیز بوده است.

دکتر یوسف زاده، افزود: برنامه های دانشگاه با نگاه همراهی با همدلی با حوزه پرستاری است و نگاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای حوزه پرستاری همگام با برنامه های معاونت پرستاری دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سلامت جامعه چشم اندازه دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، اظهارکرد: نقشه جامع درمان تدوین شده است و امیدواریم با دیدگاههای خوبی که در این دوره وجود دارد ما هم بتوانیم قدمهای خوبی برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان،گفت: استان گیلان استان سالمندی است که همین امر باعث توجه بیشتر به بیماریهای غیر واگیرمی شود.

وی توسعه آموزش جامع و کارآفرین را از برنامه های معاونت آموزشی این دانشگاه ذکر کرد وافزود:عدالت مندی و پایبندی به اخلاق حرفه ای از دیگر برنامه های دانشگاه است.

یوسف زاده هوم کر را در کاهش هزینه ها بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: ١٥مرکز هوم کر در استان داریم که ٢٣مرکز نیز در حال اقدام برای مجوز هستند.

وی گفت:هوم کر و طب تسکینی از موارد مهم اجتماعی شدن سلامت است که خوشبختانه در معاونت پرستاری مورد توجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: پرستاران استان گیلان در پایگاههای سلامت و کانون های محله های سلامت نقش موثری دارند.

کد خبر 4349312 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: پرستار جامعه پرستاری وزارت بهداشت تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو کمیسیون بهداشت و درمان دارو سرطان دندانپزشکی دیابت پرستار آلزایمر چاقی ایرج حریرچی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سید حسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی