Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-06@03:52:26 GMT

دانشگاه اهل سنت در بوشهر ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۰۷۸۴

دانشگاه اهل سنت در بوشهر ایجاد می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به کمبود مراکز آموزش عالی ویژه طلاب اهل سنت در بوشهر دانشگاه مذاهب اسلامی در این استان راه اندازی می شود.

به گزارش جنوب نیوز، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری دوشنبه شب در نشست هماهنگی راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در بوشهر افزود: کمبود مراکز آموزش عالی ویژه طلاب اهل سنت در استان بوشهر باعث شده تا طلاب به خاطر این کمبود ناچار به ترک استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این ارتباط با توجه به موافقت رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و دفتر مقام معظم رهبری دانشگاه مذاهب اسلامی در آینده نزدیک در بوشهر راه اندازی می شود.

صفایی بوشهری افزود: ظرفیت‌هایی بسیار مهم در حوزه دین و علم در استان بوشهر وجود دارد که باید از آن بخوبی استفاده شود.

وی با اشاره به نقش مهم استان بوشهر در جنوب ایران و حوزه خلیج فارس اظهار داشت: پیشنهاد شده که استان بوشهر مرکز دانشگاهی مذاهب اسلامی باشد و با توجه به موافقت صورت گرفته باید شرایط لازم برای تحقق این مهم فراهم شود.

صفایی بوشهری همچنین خواستار تحقق شرایط سخت افزاری و نرم افزاری راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در استان بوشهر شد و گفت: راه اندازی این دانشگاه در استان بوشهر کار بسیار مبارک و مزیت بسیار خوبی است و باید از این فرصت استفاده شود.

وی بیان کرد: راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در بوشهر فرصت بسیار خوبی برای برادران اهل سنت و تشیع در استان است که خودشان دانشگاه داشته باشند و بتوانند در این دانشگاه به تحصیل علم بپردازند.

صفایی بوشهری گفت: بر اساس تصمیم گیری صورت گرفته آزمون اختصاصی دانشگاه مذاهب اسلامی استان بوشهر شهریور ماه امسال در 2 رشته فقه حقوق امامی و فقه حقوق شافعی با ظرفیت 40 نفر برای اهل سنت و شیعه برگزار می‌شود.


منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، انجمن علمی زبان و ادبیات عربی با همکاری کانون قرآن و عترت دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی به مناسبت شهادت امام صادق(ع) نشستی را برگزار می‌کند.

عنوان این نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» است که با حضور ماموستا مامد کلشی‌نژاد امام جمعه اهل‌سنت ارومیه و مشاور استاندار آذربایجان‌غربی در امور اهل سنت برپا می‌شود.

همچنین مجید شاکر سلماسی به عنوان نویسنده و تحلیلگر تقریب مذاهب اسلامی نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

این نشست تخصصی امروز 15 اردیبهشت، ساعت 15 در بستر فضای مجازی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می شود
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • سوگواری بوشهری‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود
  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی