Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در دومین روز از سفر به پاکستان با ممنون حسین رییس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد، طرفین با اشاره به اشترکات فراوان دو کشور و نزدیک به هزار کیلومتر مرز مشترک بین ایران و پاکستان بر تقویت همکاری‌های بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درباره این دیدار گفت: در این سفر درباره مسائل آموزش نظامی، آموزش خلبانی و آموزش عالی نظامی و سایر ابعاد آموزشی و رزمایش‌های نظامی و ارتباطات صنایع دفاعی بین دو کشور مذاکره می‌شود.

وی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم محصولات دفاعی مشترک با پاکستان تولید کنیم که به عنوان یک محصول مشترک کشورهای اسلامی مطرح شود. 

سرلشکر باقری همچنین با دریاسالار «ظفر محمود عباسی» فرمانده نیروی دریایی پاکستان دیدار کرد. در این دیدار بر گسترش همکاری‌های دریایی بین ایران و پاکستان و افزایش رزمایش‌های دریایی بین نیروهای دریایی دو کشور تاکید شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به دعوت فرمانده ارتش پاکستان به این کشور سفر کرده است، با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش و ژنرال «زبیر محمود حیات» رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر باقری و وزیر امور خارجه پاکستان هم در دیدار با یکدیگر بر توسعه مناسبات مرزی و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با «عبدالله حسین هارون» وزیر امور خارجه دولت انتقالی پاکستان در ساختمان وزارت امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: «عبدالله حسین هارون» در دیدار با سرلشکر «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ایران، اظهار داشت: روابط دوجانبه ایران و پاکستان طی سال‌های گذشته با تعامل مسئولان دو کشور، عزم آنان و روند منظم دیدارهای مسئولان در سطوح مختلف گسترش یافته است.

در این نشست تاکید شد که دو کشور پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های توسعه تجارت، ارتباطات، روابط فرهنگی و افزایش ارتباطات مردم طی سال‌های گذشته داشته‌اند و ظرفیت گسترش این روابط فراوان است.

«عبدالله حسین هارون» همچنین با تشریح روند برگزاری انتخابات آتی سراسری این کشور، گفت که دولت انتقالی برای برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف در این کشور تلاش می‌کند.

در این دیدار همچنین در خصوص مسائل مربوط به روند گفتگوهای صلح و ثبات در افغانستان تبادل نظر شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز با ابلاغ سلام رهبر انقلاب، دولت و ملت ایران به ملت پاکستان، رونق و پیشرفت پاکستان را خواسته جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

سرلشکر باقری ابراز امیدواری کرد که انتخابات آینده پاکستان، این کشور را به توسعه و پیشرفت همه جانبه برساند.

وی همچنین از پاکستان به دلیل داشتن مواضع اصولی در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تشکر و قدردانی کرد.

در دیدارهای سرلشکر باقری با مقامات نظامی پاکستان دو طرف بر همکاری‌های مرزی و مبارزه با تروریسم به عنوان دشمن مشترک ایران و پاکستان تاکید کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نیروهای مسلح رییس جمهور ریاست جمهوری ایران و پاکستان جمهوری اسلامی ایران آموزش عالی پاکستان کشورهای اسلامی فرمانده نیروی دریایی ایران جمهوری اسلامی وزیر امور خارجه مبارزه با تروریسم اسلامی ایران امور خارجه وزارت امور خارجه انتخابات دولت افغانستان ملت ایران توسعه و پیشرفت تروریسم پاکستان نیروهای مسلح سرلشکر باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق

سرلشکر سلامی در پیامی خطاب به پیمان جبلی از تلاش‌های رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد این واقعه عظیم تاریخی و نمایش پشتیبانی ملت ایران از سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه‌سازی سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمند آقای دکتر پیمان جبلی
رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛
عملیات "وعده صادق" جلوه عینی و شکوهمند از تحقق وعده الهی در "پیروزی حق بر باطل" و واقعه‌ای عظیم برای ظهور و تثبیت "قدرت اراده ملت ایران" و "نیروهای مسلح کشور" در عرصه بین المللی و فروپاشی قدرت اهریمنی و بازدارندگی تار عنکبوتی رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی بود، که دستاوردها و پیامدهای تاریخی و راهبردی آن مایه مباهات ایرانیان غیرتمند و بلکه امت اسلامی و حق طلبان و آزادیخواهان جهان است.

بی تردید  نقش "رسانه ملی" در انعکاس این اقدام حماسی و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد و زوایای شگفت انگیز و معنادار آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صداوسیما به ویژه نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه سازی فرزندان رشید و شجاع خود در "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنشها و بازتاب‌های بین‌المللی آن تحسین برانگیز و درخور تقدیر است.

بر خود وظیفه می‌دانم از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه "رسانه ملی" تحت راهبری هوشمندانه آن برادر عزیز در این صحنه باشکوه و قدرت ساز تاریخی و نیز همکاری و هم افزایی با " روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" در این موقعیت خطیر قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

دوام توفیق جنابعالی، معاونین، مدیران و آحاد کارکنان شریف و رسالت آشنای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از تدابیر، فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) را از خدای قادر متعال مسئلت می‌جویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیر سرلشکر سلامی بابت پوشش رسانه‌ای وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟