Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@18:27:36 GMT

پیشرفت ۴۵درصدی آزادراه چرمشهر-آبیک

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۱۱۴۲

پیشرفت ۴۵درصدی آزادراه چرمشهر-آبیک

تین‌نیوز | 

تقی رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی ساخت آزادراه چرمشهر-آبیک در سال ۹۶، فعالیت‌های این اداره‌کل را در سال گذشته تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضایی درباره عملکرد این اداره کل در سال گذشته اظهار کرد: در حوزه راهسازی عملیات بهسازی و روکش آسفالت ۴۰ کیلومتر از اتوبان تهران– کرج– قزوین و بالعکس با اعتبار هزینه شده ۴۲۶ میلیارد ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی استان البرز انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ۷۶ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۴۳ میلیارد ریال در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسیده، تصریح کرد: همچنین عملیات احداث، بهسازی و روکش آسفالت ۱۷۷ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی نقاط مختلف استان با اعتباری بالغ بر هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال نیز انجام گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح در محور نظرآباد به اشتهارد گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۳ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسیده است باعث کاهش ترافیک و کم شدن زمان سفر در منطقه شد.

او درباره پروژه‌های در حال تکمیل استان البرز بیان کرد: ازجمله این پروژه‌ها احداث آزادراه تهران– شمال است که حدود ۳۵ کیلومتر از آن در حوزه راه و شهرسازی استان البرز قرار دارد و با پیشرفت ۵۵ درصدی در حال ادامه روند ساخت است که امیدواریم در سال جدید شاهد بهره‌برداری از این آزادراه باشیم.

رضایی افزود: از دیگر مسیرهای با اهمیت به‌ویژه برای ساکنان استان‌های البرز و تهران، پروژه ادامه اتوبان شهید همت است و حدود ۱۵ کیلومتر آن‌ که شامل ۳ قطعه است، در حوزه راه و شهرسازی استان البرز واقع شده که با تلاش شبانه‌روزی حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با یاری خداوند تا پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از این مسیر مهم خواهیم بود.

او درباره پروژه ملی آزادراه چرمشهر – آبیک اظهار کرد: این مسیر که از آن به مسیر کنارگذر جنوبی نیز یاد می‌شود، از چند استان کشور عبور می‌کند که سهم استان البرز از این مسیر ۵۸ کیلومتر است که تاکنون پیشرفت ۴۵ درصدی داشته‌ایم و افتتاح این مسیر کاهش چشمگیر ترافیک در مرکز کشور را به دنبال دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: محور جدید طالقان– هشتگرد نیز به طول حدود ۳۸ کیلومتر، دارای یک دهانه تونل به طول حدود ۹۶۰ متر است که تاکنون بیشتر این مسیر آسفالت شده و امیدواریم تا پایان سال جاری با ساخت کنارگذر تونل این مسیر زیر بار ترافیکی رفته و موجب امنیت و آسایش مردم منطقه به‌ویژه ساکنان شهرستان طالقان شود.

او در خصوص جذب اعتبار عمرانی استان البرز در سال ۹۶ گفت: حجم عملیات عمرانی انجام‌شده سال گذشته در استان البرز بیشتر از بودجه اختصاص یافته به این اداره کل بود که ضمن جذب صددرصدی اعتبار حتی اعتبارات دیگر دستگاه‌های اجرایی استان نیز به اداره کل راه و شهرسازی استان البرز اختصاص یافت و این اداره کل در سال گذشته بیشترین جذب اعتبار در استان البرز را داشته است.

رضایی افزود: امیدواریم با همکاری مسئولین ذی‌ربط و تخصیص بودجه لازم شاهد تعریف پروژه‌های جدید و بهره‌برداری از مسیرهای در دست‌ساخت باشیم.

او درباره عملکرد اداره املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد: در سال گذشته ۴۷ پرونده با مساحت کلی بیش از ۳۳۷ هزار متر مربع در اداره کل راه و شهرسازی استان البرز رفع تصرف و به اراضی واگذار شد که ۲۸ پرونده در قالب ۵۵ قطعه زمین با مساحت کلی بیش از ۵۴ هزار متر مربع جهت احداث واحدهای مسکونی به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از واگذاری بیش از ۲۴ هزار متر مربع در قالب هشت پرونده جهت احداث ساختمان اداری به ارگان‌های دولتی و غیردولتی خبر داد و تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۱ قطعه زمین با مساحت کلی بیش از ۲۶۰ هزار متر مربع جهت احداث اماکن آموزشی، تجاری، مذهبی و همچنین اقشار ویژه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

او بیان کرد: ۱۲ هکتار زمین نیز در قالب ۱۵۰ قطعه مسکونی برای واگذاری به اقشار ویژه مشمولین قانون جامع ایثارگری تخصیص یافته که جهت واگذاری این اراضی تشکیل پرونده شده و واگذاری‌ها طبق اولویت در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به ثبت تعداد ۹۰۰ پرونده حقوقی در محاکم قضایی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در سال گذشته گفت: از این تعداد پرونده، ۲۶۷ پرونده منجر به صدور رأی نهایی شده که با پیگیری‌های انجام شده توسط کارشناسان حقوقی اداره کل، تعداد ۱۷۱ رأی به نفع دولت صادر شد و در ۴ پرونده از بیش از ۵۵۳ میلیارد ریال بیت المال صیانت شد و به حقوق دولت بازگشت.

او افزود: با کنترل شبانه‌روزی واحد حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی و پیگیری اداره حقوقی و صدور حکم قضایی از سوی مراجع ذیصلاح ۳۳ هکتار از اراضی ملی به ارزش بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال که توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود رفع تصرف شد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: استان البرز راه و شهرسازی راه روستایی آزادراه چرمشهر آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تاکنون در ۹۶ شهر استان، ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در قالب‌های بافت فرسوده، تاریخی، سکونتگاه و هم‌پوشانی‌ها شناسایی شده‌ است. - اخبار استانها -

وحید داعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: از ابتدای سال 1402 تاکنون برای اولین بار در کشور، درمجموع از 96 شهر دارای محلات هدف، طرح بسته‌های تشویقی بومی علاوه بر بسته تشویقی 19 بندی وزارت راه و شهرسازی برای 92 شهر به‌صورت خاص با محوریت اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل، شهرداری های سطح استان و معاونت شهرسازی و معماری اداره کل با راهبری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، در کمیسیون ماده 5 استان به تصویب رسید و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان در حال اجراست.

داعی تصریح کرد: انتظار می‌رود نرخ نوسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد این شهرها به‌دلیل وجود مشوق‌های کالبدی به‌همراه سایر مشوق‌های مالی و اداری، افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تدقیق محدوده‌های هدف بازآفرینی را از دیگر اقدام‌های این اداره کل در سال جاری برشمرد و گفت: محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده 5 استان، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد.

انتشار اینفوگرافی بسته‌های تشویقی بومی هر شهر از هفته آینده

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران به دلیل داشتن رویکرد مردمی‌سازی، تجربه مشارکت مردمی را دارد و در این مسیر نوپا نیست و می‌توانیم به عنوان پیشرو در این مسیر ثابت قدم باشیم.

نصراللهی با بیان اینکه مردمی‌سازی سه عنصر اصلی دارد افزود: ساکنان و مالکان واحدهای فرسوده، سازنده‌ها و حلقه‌های میانی سه رکن اصلی مردمی سازی هستند و این نکته را باید مد نظر داشت که در این رویکرد کار باید توسط خود مردم و برای مردم انجام شود.

وی با اشاره به این که در حال حاضر در 96شهر خراسان رضوی و بینالود محدوده‌های هدف بافت‌های فرسوده شناسایی و روی سامانه ستاد ملی بارگذاری شده است، گفت: امکان ساخت و ساز و استفاده از تسهیلات بازآفرینی شهری برای همه ساکنین و مالکین بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری فراهم است.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی عنوان کرد: بسترسازی، تسهیلگری (تکمیل و تدوین بسته‌های تشویقی) رفع موانع و بهبود دهنده بودن چهار نقش مهم شرکت در راستای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده محسوب می‌شود .

نصرالهی در پایان با تاکید بر اهمیت و تاثیر اطلاع رسانی مردمی، از همه فعالان محلات خواست تا هم راستا با ادارات و سازمان ها با اطلاع رسانی میدانی، تخفیفات و تسهیلات مصوب شده را به آگاهی ساکنان محلات هدف برسانند.

وی گفت: با توجه به تهیه اینفوگرافی تسهیلات مصوب ویژه هر شهر، داده‌ها در فضای مجازی از هفته آینده منتشر می‌شود.

انتهای پیام/282

 

 

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز آزادراه کرج_قزوین
  • اجرای پروژه نصب حفاظ میانی در آزادراه کرج قزوین
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۳ اردیبهشت
  • تاسیس دفتر راه و شهرسازی بردسکن خراسان‌رضوی
  • خبر‌های کوتاه از شهرستان بردسکن
  • رفع تصرف سه طبقه در زعفرانیه تهران
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۲ اردیبهشت
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی