Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح قرآنی "سراج الله" در آستانه میلاد امام رضا(ع) همزمان با حرم مطهر رضوی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت:  این طرح قرآنی در شب میلاد امام رضا(ع) پس از نماز مغرب و عشاء حرم مطهر رضوی به‌صورت هم‌زمان در مساجد و بقاع متبرک سراسر کشور برگزار  و ثواب آن به محضر امام رضا(ع) اهدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام سید مسعود میریان افزود: در طرح "سراج الله" از سوره مبارکه زلزال تا سوره ناس به‌صورت دسته‌جمعی قرائت  و پیش‌بینی می‌شود با حضور عاشقان اهل‌بیت( علیهم السلام) در محل‌های اجرای طرح بیش از 50هزار تلاوت انجام شود.

وی گفت: بسط فرهنگ انس با قرآن کریم و مفاهیم سازنده آن و گسترش فرهنگ تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم  از اهداف برگزاری این طرح ملی است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی افزود: معرفی و گسترش طرح ملی 1452(برگ زیتون) که با هدف بهره مندی مخاطبان از امکانات فضای مجازی و همگرایی نهادهای قرآنی و اجتماعی برای ایجاد پویش‌های معنوی ومشارکت نهادهای قرآنی کشور اجرا می شود از دیگر اهداف اجرای طرح ملی قرآنی "سراج الله" است.

حجت‌الاسلام میریان افزود:  سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، رادیو قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و برخی موسسات فرهنگی هنری آستان قدس رضوی در این طرح مشارکت می کنند.

سراج به معنی چراغ و قرآن نیز چراغی است که گمراهان را راهنمایی و سرگشتگان را به راه راست هدایت می‌کند؛ هشتمین خورشید امامت نیز به این علت ‌ "سراج الله" لقب گرفته است  که محبان و ارادتمندان حضرتش با سپردن خویش به ایشان به سرمنزل مقصود می‌رسند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قرآن کریم مسابقات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ امیرهادی بایرامی نخبه قرآنی کشورمان، از ۴ سالگی حفظ قرآن کریم را آغاز کرد و در ۸ سالگی با ثبت رکوردِ ملی، به عنوان خردسال‌ترین روشندلِ حافظِ کل معرفی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است