Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - مديرکل ستاد مديريت بحران استانداري گيلان با اشاره به احتمال وقوع سيلاب در استان تا اواخر هفته جاري، از شهروندان و گردشگران خواست از استقرار در حاشيه رودخانه ها و مسيل هاي آبي خودداري کنند.

عباس صابر روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: هواشناسي استان از شب گذشته کاهش نسبي دما و بارش باران به صورت نقطه اي را پيش بيني کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به صدور اخطاريه و ابلاغيه به دستگاه ها براي فراهم سازي تمهيدات لازم افزود: با توجه به بارش هاي نقطه اي، احتمال سيلابي شدن مسيل هاي آبي وجود دارد از اين رو لازم است شهروندان و گردشگران ، از استقرار در اين مسيرها بپرهيزند.
به گفته صابر، طي 24 ساعت گذشته منتهي به ساعت 9 و 30 دقيقه صبح امروز ، در حويق تالش 51 ميليمتر، تالش 12 ميليمتر و انزلي 2 ميليمتر بارش باران ثبت شده است.
سرپرست اداره پيش بيني و هشدار اداره کل هواشناسي گيلان نيز به خبرنگار ايرنا گفت: تجزيه و تحليل نقشه هاي هواشناسي بيانگر نفوذ جريانات شمالي و عبور امواج کم و بيش ناپايدار از منطقه است که بر اين اساس، تا فردا (چهارشنبه) شرايط براي افزايش ابر ، وزش باد ، رگبار باران و احتمال رعدو برق و تگرگ در مناطق مستعد بويژه ارتفاعات و دامنه ها مهياست.
مازيار غلامي ادامه داد: با توجه به ماهيت بارش هاي رگباري احتمال وقوع رگبارهاي شديد و موقتي در بعضي از نقاط استان بويژه طي امروز در نواحي مرکزي و غربي استان وجود دارد که به طور موقت در برخي نقاط شديد است.
وي آسمان گيلان براي فردا را کمي تا نيمه ابري، گاهي افزايش ابر ، وزش باد و رگبار پراکنده پيش بيني و اضافه کرد: طي روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته جاري نيز آسمان استان صاف تا قسمتي ابري، گاهي افزايش ابر همراه با افزايش نسبي دما خواهد بود ضمن آنکه براي روز جمعه احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد.
غلامي بيشترين دما در استان طي هفته گذشته را مربوط به منجيل با 37 درجه عنوان و اضافه کرد: دماي شهر رشت نيز روز شنبه گذشته ، به 35 درجه رسيد.
7296 / 2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی، از تقویت و تشدید سامانه بارشی برای استان از امروز تا فردا و احتمال وقوع سیلاب خبر داد. - اخبار استانها -

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای استان، اظهار داشت: تقویت و تشدید سامانه بارشی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید از امروز تا فردا برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ و مه، عنوان کرد: سامانه بارشی برای اکثر مناطق استان به ویژه در کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا، فلارد و کیار فعال است و تشدید می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بیان داشت: همچنین بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب برای استان نیز پیش بینی می‌شود.

چراغ‌پور با اشاره به احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، خاطرنشان کرد: لازم است در این مدت از چرای دام در مناطق مرتفع و تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز و اجتناب شود.

انتهای پیام/7540

 

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در پایتخت
  • فعالیت سامانه بارشی با وزش تندبادهای موقتی
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه همه مناطق استان را دربرمی گیرد
  • سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان 
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان