Web Analytics Made Easy - Statcounter


مستند «خیلی محرمانه» با موضوع مهم‌ترین پرونده‌های رد صلاحیت داوطلبان مجلس رونمایی شد.

به گزارش امتداد، در مراسمی با حضور اصحاب رسانه در محل خبرگزاری فارس، از مستند «خیلی محرمانه» رونمایی شد.

این مستند با موضوع بررسی مهم‌ترین پرونده‌های رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان، بدون اسم بردن از مصادیق به تهیه‌کنندگی حمید یادروج و کارگردانی محمد نگینی تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام قبلی، قرار بود رونمایی از این مستند که همزمان با ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان انجام گرفت، با حضور عباسعلی کدخدایی سخنگوی این شورا برگزار شود، اما در هنگام شروع برنامه اعلام شد که دکتر کدخدایی به دلیل مخالفت با بخش‌هایی از محتوای این مستند، در جلسه حضور نمی‌یابد.

عباس درویش توانگر قائم مقام مدیرعامل خبرگزاری فارس در این مراسم با بیان اینکه قرار بود رونمایی از این مستند با حضور سخنگوی محترم شورای نگهبان انجام شود، اظهار داشت: آقای کدخدایی دقایقی پیش اعلام کردند که با این مستند مخالف هستند، هرچند تلاش کرده بودیم نقطه نظرات قابل قبول را اعمال کرده و مستند را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: در این مستند هیچ اسمی از کسی برده نشده و فقط به دلایل رد صلاحیت‌ها از جمله موضوعات امنیتی، اخلاقی و اقتصادی پرداخته شده، اما ایشان نسبت به بخش‌هایی از مستند، اشکالاتی وارد می‌دانستند و همزمان با این نشست اعلام کردند که حضور نمی‌یابند.

قائم مقام مدیرعامل خبرگزاری فارس تولید این مستند را در راستای کمک به شورای نگهبان توصیف کرد و گفت: این یک کار تبیینی است که نشان می‌دهد بسیاری از تهاجم‌ها به شورای نگهبان بی‌جهت است؛ شورای نگهبان همیشه از بدو انقلاب تاکنون مورد هجوم و خار چشم دشمنان بوده و به دلیل رسالتی که قانون اساسی بر عهده این شورا گذاشته، این نهاد یکی از ارکان کم‌نظیر در نظام جمهوری اسلامی است که همواره تلاش کرده تا به دور از شائبه‌های سیاسی عمل کند.

توانگر خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری نیز همواره نسبت به حفظ شأن و منزلت شورای نگهبان تأکید داشته و تضعیف و توهین به این نهاد را برای نظام خطرناک دانسته‌اند.

true برچسب ها : اخبار سیاسی true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کمال سروی‌ها ظهر دوشنبه با حضور در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ استان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اما در خراسان رضوی الکترونیکی نیست.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی بیان کرد: انتخابات دور اول در ۱۱ اسفند سال گذشته با حضور گسترده مردم با مشارکت بالا برگزار شد. ۴ داوطلب به مجلس راه یافتند و در دور دوم انتخابات بین دو نفر از داوطلبان انتخابات برگزار خواهد شد و فردی که بالاترین آرا را کسب کند به عنوان نماینده پنجم وارد مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی افزود: دور اول انتخابات در فرایند انتخابات مراحل تجمیع آرا و شمارش بعد از اینکه فرماندار بررسی‌های خود را انجام داده بودند نتیجه بررسی‌ها را اعلام کردند در حالی که یک مرحله قبل آن این است که حتماً تجمیع آرایی که شورای نگهبان انجام داده را انطباق دهند و بعد اعلام کنند، بلافاصله جلسه با فرماندار برگزار شد و خود ایشان شاهد بودند احسان عظیمی راد حد نصاب رأی را کسب کردند و محرز شد که نفر چهارم هم وارد مجلس شود.

سروی‌ها گفت: چون در دور اول انتخابات ۴۵۰ داوطلب داشتیم شمارش آرا سخت و زمانبری بود، اما در دور دوم انتخابات دو داوطلب داریم؛ از این رو در زمان کمتری نتایج اعلام خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با اشاره به اینکه تمام پیش بینی‌ها برای عدم تخلف در انتخابات لحاظ شده است، بیان کرد: امکانات دولتی، صدا و سیما و ادارات را در اختیار تبلیغات داوطلبین قرار دادیم در ذیل کمیسیون تبلیغات به صورت عادلانه این امکانات توزیع شد.

وی افزود: انتخابات سال‌های گذشته پر هزینه و پر تخلف بود اما در این دوره، تخلفات محدود و کم بود به طوری که در حد تذکر بود، در مشهد پرونده تخلف تشکیل نشد.

سروی‌ها با خاطر نشان کردن اینکه هزار و ۲۰ شعبه در مشهد و ۴۴ شعبه در کلات در دور دوم انتخابات فعال خواهند بود، افزود: ۶۰ شعبه سیار در دور دوم خواهیم داشت اما ملاک ما در ارسال شعب سیار اماکن اجتماعی ذیل پادگان‌ها بیمارستانها و زندان هاست که تجمع جمعیتی داریم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه تخلف یا تقلب اثرگذار در کشور ما نمی‌تواند صورت بگیرد، افزود: هیأت اجرایی در دولت‌ها و شورای نگهبان نظارت می‌کند و نماینده داوطلبان نیز بر صندوق‌ها نظارت دارند.

کد خبر 6098181

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • اطلاعیه جدید درباره دلایل ردصلاحیت روحانی
  • دفتر حسن روحانی : موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند