Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نتیجه سفر دکتر ولایتی به روسیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این رایزنی‌ها تاثیر خوبی داشته است و یقینا آمریکا و عواملش نمی‌تواند کشورهایی مثل چین، روسیه و هند را با سیاست‌های خود همراه کند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره دلایل و اهمیت سفر علی‌اکبر ولایتی مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل به روسیه در این مقطع زمانی گفت: برای خنثی کردن تلاش‌های‌ آمریکا علیه کشورمان باید چنین سفرهای دیپلماتیک را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته در عرصه سیاسی، رفت‌وآمد و تلاش‌های دیپلماتیک میان کشورهای مختلف امری طبیعی است و نیازی به دلیل و سبب ندارد، به ویژه کشورهایی که با هم ارتباط دارند و ارتباطشان هم قوی است. حالا اگر کشوری باشد که قطع رابطه داشته باشیم یا روابطمان سرد باشد، می‌شود گفت که چه عاملی باعث شده کدورت‌ها از بین برود و مذاکرات صورت بگیرد، ولی کلا سفرهای دیپلماتیک امری طبیعی است و نیاز به مسبب ندارد. ولی در حال حاضر در مقطع خاصی هستیم و بعد از پیروزی‌های چشمگیری که محور مقاومت در سوریه به دست آورده است، جبهه استکبار سعی می‌کند در جبهه پشتیبانی از محور مقاومت ایجاد شکاف و اختلاف کند و نوعی سردی را بوجود آورد و به همین خاطر کشورهای فعال و بازیگران اصلی در این حوزه باید با یکدیگر هماهنگی، ارتباطات و استحکام روابط داشته باشند که یکی از مهمترین دلایل سفر ولایتی به روسیه همین موضوع محور مقاومت است که حتی مشخص شد جلسات مشترک میان روسای‌جمهور ایران، روسیه و سوریه در تهران تشکیل می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به سفر همزمان نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حضور ولایتی در مسکو گفت: آمریکا تلاش می‌کند برای تحریم ایران، کشورهای مختلف را با خود همراه کند و روسیه، چین و هند سه کشوری هستند که ثقل تلاش‌های واشنگتن بر روی آنهاست و طبیعی است که مقامات ایران باید با این کشورها رایزنی و گفت‌گو داشته باشند تا تحت تاثیر سیاست‌های آمریکا، عربستان و صهیونیست‌ها علیه کشورمان قرار نگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نتیجه سفر ولایتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این رایزنی‌ها تاثیر خوبی داشته است و یقینا آمریکا و عواملش نمی‌تواند کشورهایی مثل چین، روسیه و هند را با سیاست‌های خود همراه کنند و برای خنثی کردن تلاش‌های آنها و تحریم روابط با روسیه باید این سفرها را انجام دهیم.

مجتبی ذوالنوری در پاسخ به این سوال که چرا ولایتی برای این ماموریت انتخاب شد؟ گفت: با توجه به اینکه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در رابطه با موضوع برجام و مذاکره با اروپایی‌ها در حال رفت‌وآمد و مذاکره با مقامات اروپایی است و به قول معروف سرشان شلوغ است، آقای ولایتی اعزام شدند. ضمن اینکه ظریف یک مقام کاملا دولتی است و نمی‌تواند حامل پیام رهبری باشد و اگرچه دولت به عنوان ستاد رهبری محسوب می‌شود اما ساختار رهبری در ساختار دولت خلاصه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اعزام شخصیتی مثل علی‌اکبر ولایتی با پیشینه طولانی دیپلماتیکی که دارد، چهره صد در صد آشنا برای دستگاه دیپلماسی و روسای جمهور سایر کشورها هست و از طرفی دیگر ایشان مشاور ارشد رهبری در امور بین‌الملل هستند و این اهمیت بیشتری به موضوع برای مذاکره و گفت‌وگو می‌دهد، یعنی فراتر از نمایندگی است که وزیر خارجه ما باید داشته باشد. در اصل نماینده جمهوری اسلامی ایران به عنوان مشاور مقام معظم رهبری حامل پیام رهبری است که سطح نمایندگی را بالا می‌برد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد؛ نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

 

دیگر خبرها

  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • ماجرای خودروی شراکتی دکتر معتمدی و دکتر مرندی و خرید بلیت قسطی هواپیما
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • حامی اقتصاد اسلامی
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟